//

Jailbreak nadelen

Jailbreak nadelen discussie in Archief forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste iPhoners, Ik heb een tijd geleden mijn iPhone gejailbreaked en simlockvrij gemaakt. Nu wil hem vrijuit kunnen gebruiken. Echter heb ik hier en daar ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 22-09-09, 18:35
FerryLeBlanc FerryLeBlanc is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 2
Standaard Jailbreak nadelen

Beste iPhoners,

Ik heb een tijd geleden mijn iPhone gejailbreaked en simlockvrij gemaakt. Nu wil hem vrijuit kunnen gebruiken. Echter heb ik hier en daar bepaalde zaken opgevangen waar ik voor moet oppassen. Dit topic dient ervoor om samen te vatten waar je op moet letten als je je iPhone gejailbreaked hebt. Ik heb geen ander topic gevonden die dit concreet samenvatte.
Ik heb ook zelf een aantal vragen:

1. Ik heb gehoord dat ik niet kan updaten met jailbreak. Is dat zo? En zo ja, kan ik deze automatische updates uitschakele in iTunes?
2. Onlangs wilde ik iets downloaden uit de AppStore (met de iPhone), en toen gaf die aan dat er eerst een update uit moest voeren. Ik weet niet precies waar dit op van toepassing was, maar heb het niet gedaan vanwege het gevaar dat ik bij vraag 1 noem. Sloeg ik loos alarm?
3. Is het zo dat garantie niet geldt met de jailbreak?
4. Is het zo dat je de jaibreak er nooit meer af kan halen? Dus stel dat ik in geval van een technisch probleem het toestel wil opsturen naar de fabricant en de jailbreak eraf wil halen, kan dit dan?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-09-09, 18:45
Yzord's schermafbeelding
Yzord Yzord is offline
• iOS 9.0.2
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 1.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FerryLeBlanc Bekijk bericht
Beste iPhoners,

Ik heb een tijd geleden mijn iPhone gejailbreaked en simlockvrij gemaakt. Nu wil hem vrijuit kunnen gebruiken. Echter heb ik hier en daar bepaalde zaken opgevangen waar ik voor moet oppassen. Dit topic dient ervoor om samen te vatten waar je op moet letten als je je iPhone gejailbreaked hebt. Ik heb geen ander topic gevonden die dit concreet samenvatte.
Ik heb ook zelf een aantal vragen:

1. Ik heb gehoord dat ik niet kan updaten met jailbreak. Is dat zo? En zo ja, kan ik deze automatische updates uitschakele in iTunes?
2. Onlangs wilde ik iets downloaden uit de AppStore (met de iPhone), en toen gaf die aan dat er eerst een update uit moest voeren. Ik weet niet precies waar dit op van toepassing was, maar heb het niet gedaan vanwege het gevaar dat ik bij vraag 1 noem. Sloeg ik loos alarm?
3. Is het zo dat garantie niet geldt met de jailbreak?
4. Is het zo dat je de jaibreak er nooit meer af kan halen? Dus stel dat ik in geval van een technisch probleem het toestel wil opsturen naar de fabricant en de jailbreak eraf wil halen, kan dit dan?
1. Nee dat is niet zo. Wel zou ik een custom frimware pakken
2. Geen loos alarm. Als je zomaar de update uit Itunes had gepakt was je verder van huis. Verder wijs ik je weer op antwoord 1.
3. Dat klopt
4. Dat kan, door hem te restoren.
  #3  
Oud 22-09-09, 18:49
FerryLeBlanc FerryLeBlanc is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yzord Bekijk bericht
1. Nee dat is niet zo. Wel zou ik een custom frimware pakken
2. Geen loos alarm. Als je zomaar de update uit Itunes had gepakt was je verder van huis. Verder wijs ik je weer op antwoord 1.
3. Dat klopt
4. Dat kan, door hem te restoren.
Thnx voor de snelle reactie Yzord. Ik moet echter eerlijk bekennen dat ik net kom kijken, en nogal een leek ben op dit gebied.

Wat bedoel je precies met 'custom firmware'?
En wat betreft vraag 2, hoe kan ik gewoon weer gebruik maken van de appstore, zonder dat ik deze update hoef uit te voeren?
  #4  
Oud 22-09-09, 20:21
Wietjuh's schermafbeelding
Wietjuh Wietjuh is offline
• iOS 3.1.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 29
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FerryLeBlanc Bekijk bericht
Thnx voor de snelle reactie Yzord. Ik moet echter eerlijk bekennen dat ik net kom kijken, en nogal een leek ben op dit gebied.

Wat bedoel je precies met 'custom firmware'?
En wat betreft vraag 2, hoe kan ik gewoon weer gebruik maken van de appstore, zonder dat ik deze update hoef uit te voeren?
Custom firmware is een update gemaakt door iemand anders dan apple, als je de goede pakt, zoals bv in een topic hier ergens kan je updaten door

windows: shift + herstel te doen en dan de custom firmware aanklikken
Mac: alt + herstel, enz.

En verder kan je gewoon gebruik maken van de appstore, alleen sommige apps draaien alleen op de nieuwste firmware, zodra je die weer hebt kan je dus alles weer downloaden en gebruiken
  #5  
Oud 22-09-09, 21:16
The Doctor's schermafbeelding
The Doctor The Doctor is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tienen (België)
Berichten: 154
Standaard

Deze antwoorden (en véééél meer) kan je allemaal vinden op andere plaatsen hoor
__________________
Wanneer leren mensen nu eens dat het een iPhone is en geen Iphone? En dat het jailbroken is en niet gejailbreaked?
  #6  
Oud 22-09-09, 22:08
Timmeh_'s schermafbeelding
Timmeh_ Timmeh_ is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.892
Stuur een bericht via MSN naar Timmeh_
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Doctor Bekijk bericht
Deze antwoorden (en véééél meer) kan je allemaal vinden op andere plaatsen hoor
En daarom gaat deze discussie dan ook op slot.

Tip
Dit forum is voorzien van een uitstekende zoekfunctie en zeer uitgebreide Wiki (Begrippen | Handleidingen).


Omdat deze vraag/vragen al meerdere keren aan bod is/zijn gekomen, sluiten we deze discussie.

// Slotje
__________________
iPhone 2G UK iOS 3.1.3 Jailbreak by RedSn0w /  iPhone 4 32GB iOS 4.2.1 Jailbreak by RedSn0w
MacBook Pro 15,4" OSX 10.6.6 /  iMac 20" OSX 10.6.6 /  iPad 3G 32GB iOS 4.2.1
Stuur me geen privé-berichten met vragen, ik negeer ze. Gebruik liever de zoekfunctie en de Wiki (Begrippen|Handleidingen)
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Voor/nadelen Jailbreak iPhone 3G 4.1? Mattieshark Jailbreak 8 11-12-10 14:46
iPad: iPad jailbreak voor en nadelen sentmen Jailbreak 12 29-09-10 12:55
BELANGRIJK!Alle voor en nadelen van de Jailbreak XanderSnelder Archief 1 04-01-10 21:01
iPhone: Jailbreak nadelen naturel00 Jailbreak 7 07-09-09 11:54
Voor en nadelen Jailbreak Durquia Archief 1 22-12-08 23:00

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:22.