iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   1.1.2 OTB Bijna Unlocked!!, 1.1.3 In Handen Van Dev Team!! (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/4484-1-1-2-otb-bijna-unlocked-1-1-3-handen-dev-team.html)

Celf 07-01-08 16:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door destiny (Bericht 36693)
Ik ben ook bang dat het nog wel even kan gaan duren. Apple is idd wakker geworden en doet er nu echt iets tegen. Nu maar hopen dat de bootloader straks ook niet stiekem geupdate word met een nieuwe 1.1.2 firmware...

....of dat Apple ook het gebruik van xSim's nagenoeg onmogelijk maakt....of is zoiets niet mogelijk?

Fab1Man 07-01-08 16:58

Ik denk dat het voor Apple onmogelijk is om xSim's te blokkeren. De methode kan altijd toegepast worden op nieuwere iPhones, maar niet op bestaande iPhones omdat de meegeleverde simkaarten dan niet meer werken. Dit kunnen ze niet via een update veranderen.
Misschien op een andere manier uitgelegd:
De TurboSIM gebruikt bijv. gegevens van de AT&T sim kaart die bij de iPhone geleverd is. Deze doet niks meer dan zich voordoen als een AT&T kaart door de IMSI van de AT&T kaart te kopiëren. Willen ze de TurboSIM uitschakelen, moet je dus die verificatie veranderen, maar dan werkt je huidige iPhone alleen maar met nieuwe AT&T simkaarten, en daar gaan ze niet aan beginnen.

Ik denk trouwens ook niet dat Apple ooit de bootloader via een update zal updaten. Anders hadden ze het al gedaan, maar het risico dat het met zich mee brengt is te groot. De bootloader zorgt er namelijk voor dat als jij bijv. aan het updaten bent, en de stroom valt uit, dat je dan niet met een kapotte iPhone zit die niet eens meer weet wat 'ie is. De bootloader is een stukje ROM, dat ervoor zorgt dat de iPhone áltijd in recovery mode gestart kan worden en zo dan weer opnieuw kan updaten. Ga je echter via een update de bootloader ook zitten de updaten en de stroom valt uit, dan heb je geen beveiliging meer. Apple ziet de bui boze klanten met een iBrick al hangen!

Destiny 07-01-08 17:01

Ben ik blij dat ik gewoon een 3.9 bootloader heb :D
Vind het wel erg sneu voor de mensen die een 4.6 bootloader hebben :(

Fab1Man 07-01-08 17:07

Ik vind het ook sneu, maar ergens heb ik ook zoiets van, waarom wil je per se aan je software liggen rotzooien zodat 'ie unlocked is. Ik heb mijn iPhone via iPSF geunlocked, en ik heb er zware spijt van. Als ik 'm kon virginizen zou ik meteen een TurboSIM halen. Helaas kan dat niet en zit ik te hopen dat een mede-gebruiker er eentje meeneemt uit de VS. Deze neem ik van hem over, stop er een TurboSIM in, en ik heb nooit geen problemen meer. Je moet alleen wachten op een jailbreak voor de firmware, maar deze is redelijk eenvoudig.
Ik zou zelfs mijn werkende iPhone ruilen met eentje die BL 4.6 erop heeft staan en er niks mee kan beginnen.

hma 07-01-08 17:31

dat wordt dan maar een kingsim oid aanschaffen:( (genoeg geduldig gewacht ondertussen)

david007 07-01-08 17:51

Pfff en die prijzen van die turbosim zijn niet normaal meer :S

fuzzybear 07-01-08 18:38

Citaat:

Citaat:
Dan:
As you all know the 1.1.3 Firmware has been leaked, it may not be a final version but never the least it has been leaked. After a discussion with a member of the iphone dev there is 1 good news but 2 bad news, Good news it does indeed have a Baseband/bootloader upgrade BUT the bad news apparrently apple have done a very good job with this update, it is encrypted with 1024bit key,which is not going to be very easy to crack could take a long while.Also even looking at it they dont even know if it will be possible to get the secpack from it, as i said Apple have done a very good job with this one. I will keep everyone updated on the Dev teams process during the week.
Dit is inderdaad "old" nieuws ik vind wat meer realistische en interessant wat Geohot schrijft op zijn blog.

On the iPhone

Tammo 07-01-08 18:39

Een Turbosim of een Ultrasim maakt toch niks uit of wel??
Anders zit ik straks met de gebakken peren :p

Fab1Man 07-01-08 18:58

In principe niet, maar stel Apple zou iets tegen de xSim's vinden, dan heb je met de UltraSIM geen kans meer.

Tammo 07-01-08 19:01

laten we het hopen dat ze er niks tegen gaan doen

Celf 07-01-08 19:34

Nou is de beta van 1.1.3 al een tijdje in handen van verschillende "dev" teams. Ik heb nog nergens gelezen dat 1 van die teams er een iPhone aan gewaagd heeft om de fw 1.1.3 te testen met de verschillende xSIM's...en of die dingen nog wel werken of heb ik iets over het hoofd gezien. Ik kan me voorstellen dat de software unlock erg belangrijk is maar als je de files toch hebt..waarom niet een (bijna) defecte iPhone uit de kast trekken en kijken of jailbreak en hardware unlock werkt.

chonazz 07-01-08 19:49

Jah dat vraag ik me ook af, hoe het zit met hardware unlocks en de nieuwe firmware.
Bij turbo sim kon je iets aanpassen waardoor hij bij volgende upgrades nog zou moeten werken. Maar bij de andere XSims kan dit niet volgens mij? Heeft iemand hier meer uitleg over?

Groeten
Jonas

Pega 07-01-08 19:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Celf (Bericht 36817)
Nou is de beta van 1.1.3 al een tijdje in handen van verschillende "dev" teams. Ik heb nog nergens gelezen dat 1 van die teams er een iPhone aan gewaagd heeft om de fw 1.1.3 te testen met de verschillende xSIM's...en of die dingen nog wel werken of heb ik iets over het hoofd gezien. Ik kan me voorstellen dat de software unlock erg belangrijk is maar als je de files toch hebt..waarom niet een (bijna) defecte iPhone uit de kast trekken en kijken of jailbreak en hardware unlock werkt.

Uhm.. Dev team.. DEV(elopment) team... die houden zich atm bezig met de software unlock van de 1.1.3, niet aan hun om turbosim etc te testen. En ze proberen niet 1.1.3 aan de gang te krijgen, maar 1.1.2 unlocked zodat je kan bellen.

Stibou 07-01-08 19:56

Tot wat dient het te weten als de 1.1.3 met een Xsim werkt,ja het zou wel handig zijn maar een software unlock is toch veel belangrijker!

jeekes 07-01-08 20:27

Ik kan even niet meer volgen.......
1) is het nu al duidelijk of de nieuwe firmware effectief in handen is van het dev team?
2) gaat deze firmware helpen om de 1.1.2 te unlocken of heeft apple deze update te goed gedaan zodat arme stakker (zoals ik) die nog geen iphone hebben (en dus een met firmware 1.1.2 gaan kopen) geen mogelijkheid meer hebben om hem softwarematig te unlocken
bij voorbaat

jeekes 07-01-08 20:28

Ik kan even niet meer volgen.......
1) is het nu al duidelijk of de nieuwe firmware effectief in handen is van het dev team?
2) gaat deze firmware helpen om de 1.1.2 te unlocken of heeft apple deze update te goed gedaan zodat arme stakker (zoals ik) die nog geen iphone hebben (en dus een met firmware 1.1.2 gaan kopen) geen mogelijkheid meer hebben om hem softwarematig te unlocken:rolleyes:
bij voorbaat dank en excuses als ik deze informatie onder een andere topic kon vinden (ik vond ze niet):)

Stibou 07-01-08 20:28

Koop gewoon binnen 1 min de kingsim en je bent vertrokken!

jeekes 07-01-08 20:31

tja ik ben niet erg handig en ik ben bang dat ik het dan volledig verknoei

jeekes 07-01-08 20:31

kost bovendien extra he :D
werkt die kingsim gegarandeerd?

Stibou 07-01-08 20:34

Werken zal hij wel maar voor hoelang!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:41.