//

1.1.2 OTB Bijna Unlocked!!, 1.1.3 In Handen Van Dev Team!!

1.1.2 OTB Bijna Unlocked!!, 1.1.3 In Handen Van Dev Team!! discussie in Archief forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Stibou Werken zal hij wel maar voor hoelang! zeker met de fw 1.1.2, misschien met een volgende versie maar dat weet ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #161  
Oud 07-01-08, 20:38
Common.Sense's schermafbeelding
Common.Sense Common.Sense is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: de flevopolder
Berichten: 246
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stibou Bekijk bericht
Werken zal hij wel maar voor hoelang!
zeker met de fw 1.1.2, misschien met een volgende versie maar dat weet je niet zeker

maar je hoeft niet te upgraden
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #162  
Oud 07-01-08, 20:43
Tammo Tammo is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 57
Standaard

jah dat klopt je hoeft niet te updaten. Dus je kan gewoon verder gaan met je fw 1.1.2. We moeten het gewoon even afwachten hoe de sims op de nieuwe fw gaat reageren.
Laten we hopen dat de Xsims het gewoon blijven doen, en dat we zonder veel problemen over kunnen stappen naar FW 1.1.3.
  #163  
Oud 07-01-08, 21:03
lhy lhy is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Heesch
Berichten: 48
Standaard

firmware 1.1.3 heeft toch helemaal niks met xsim te maken!! die xsims zorgen ervoor dat BL 4.6 werkt met (alle) simkaarten. firmware 1.1.3 heeft meer te maken met de software die de iphone draait.
  #164  
Oud 07-01-08, 21:07
Tammo Tammo is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 57
Standaard

klopt maar er is een grote kans dat de bootloader ook wordt upgegrade.
  #165  
Oud 07-01-08, 21:10
lhy lhy is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Heesch
Berichten: 48
Standaard

dat de BL wordt geupgrade lijk me duidelijk... anders kunnen ze toch die "key" wat ze nodig heb om die oude te overschrijven nooit vinden...
  #166  
Oud 07-01-08, 21:39
sjowol's schermafbeelding
sjowol sjowol is offline
iFoneguide Repo Master
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Los Angeles, California
Berichten: 1.133
Standaard

nee er is helemaal geen grote kans dat de bootloader mee upgrade (dit sdoen ze zoals we allemala gezien hebben alleen hardwarematig) wel is de kans groot dat de baseband geupgrade wordt, en dat hebben we nodig (lees: zouden we nodig kunnen hebben als als als) om de 4.6x bootloaders softwarematig op 1.1.2 te kunnen unlocken (die kunnen dan nog niet naar 1.1.3)
maar zoals we allemaal al hebben kunnen lezen... 1024 bits encryptie
__________________
Maybe fun is just fragments of existence with better packaging.
  #167  
Oud 07-01-08, 22:33
jeekes jeekes is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: België
Berichten: 522
Standaard

over het algemeen ken ik nu wel iets (maar echt nog niet veel) over de iphone maar er is nog 1 grote onduidelijkheid: WAAROM precies heeft men de update nodig om de vorige versie te unlocken? Zijn er dan fouten gecorrigeerd waardoor je in de oude versie kunt hacken fzo? Ik heb hier toch al een flink aantal forums gelezen, maar dit snap ik nog niet goed
  #168  
Oud 07-01-08, 22:35
Celf's schermafbeelding
Celf Celf is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 517
Standaard

Natuurlijk hoop ik ook dat er een software unlock gevonden wordt. Maar laten we voorlopig even reëel blijven...we wachten al twee maanden en er is nog niets gevonden d.w.z. het is nog steeds stil rond het Dev team. Het kan zomaar gebeuren dat er geen software unlock gevonden wordt.....niemand geeft hierop garantie.
In dat geval zou het prettig zijn om te weten, als volgende week (?) fw 1.1.3 uitkomt, of deze ook nog te jailbreaken is en er een xxSIM werkt. Dit zou men alvast kunnen testen....of kunnen laten testen.
FW 1.1.3 en daarop volgende FW upgrades kunnen dermate interessant zijn dat je er vreselijk van zou balen indien uitgerekend jouw iPhone niet verder geupgrade kan worden om wat voor reden dan ook. We kunnen nu wel roepen "we hoeven toch niet te upgraden"...nee...klopt. Maar ik wil de discussies wel 'ns zien als een upgrade pas mogelijk blijkt als je xxSIM vervangt door yySIM...en dus weer voor extra uitgaven komt te staan.

Laatst gewijzigd door Celf; 07-01-08 om 22:37.
  #169  
Oud 07-01-08, 22:36
sjowol's schermafbeelding
sjowol sjowol is offline
iFoneguide Repo Master
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Los Angeles, California
Berichten: 1.133
Standaard

omdat ze nu niet weten hoe ze het secpack kunnen overschrijven met de 4.6 bootloader, secpac zit in de fw (als deze een nieuwe baseband heeft) de geruchten gaan dat er dus een baseband upgrade in de nieuwe fw zit, en dat betekend dus dat de nieuwe fw een manier heeft om de baseband te flashen... die manier is nou precies waar we achter moeten zien te komen!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Celf Bekijk bericht
Dit zou men alvast kunnen testen....of kunnen laten testen.
FW 1.1.3 en daarop volgende FW upgrades kunnen dermate interessant zijn dat je er vreselijk van zou balen indien uitgerekend jouw iPhone niet verder geupgrade kan worden om wat voor reden dan ook.
joh je moet gewoon geduld hebben, de fw is nog nieteens uit en als je hem niet gelijk kan updaten is dat echt geen ramp, verder hebben die mensen dus wel wat beters te doen dan die sim oplossing van jou te checken en is deze fw niet de officiele release maar een betaversie!
ze moeten eerst de fw decrypten, dan een jailbreak vinden, dan een unlock proberen te vinden.. in die volgorde.. dus laat ze nou gewoon lekker ff decrypten en anders ga je toch lekker zelf ff leren hacken?
__________________
Maybe fun is just fragments of existence with better packaging.

Laatst gewijzigd door sjowol; 07-01-08 om 22:40.
  #170  
Oud 07-01-08, 22:40
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Celf Bekijk bericht
Natuurlijk hoop ik ook dat er een software unlock gevonden wordt. Maar laten we voorlopig even reëel blijven...we wachten al twee maanden en er is nog niets gevonden d.w.z. het is nog steeds stil rond het Dev team. Het kan zomaar gebeuren dat er geen software unlock gevonden wordt.....niemand geeft hierop garantie.
In dat geval zou het prettig zijn om te weten, als volgende week (?) fw 1.1.3 uitkomt, of deze ook nog te jailbreaken is en er een xxSIM werkt. Dit zou men alvast kunnen testen....of kunnen laten testen.
FW 1.1.3 en daarop volgende FW upgrades kunnen dermate interessant zijn dat je er vreselijk van zou balen indien uitgerekend jouw iPhone niet verder geupgrade kan worden om wat voor reden dan ook. We kunnen nu wel roepen "we hoeven toch niet te upgraden"...nee...klopt. Maar ik wil de discussies wel 'ns zien als een upgrade pas mogelijk blijkt als je xxSIM vervangt door yySIM...en dus weer voor extra uitgaven komt te staan.
De vraag is zelfs of een OTB 1.1.3 ueberhaupt te downgraden is naar (de baseband van) firmware 1.1.2. Het zou zomaar eens afgelopen kunnen zijn met de iPhone imports!
De prijzen van huidige iPhones gaan dan sky high!

Laatst gewijzigd door Fresh; 07-01-08 om 22:46.
  #171  
Oud 07-01-08, 22:49
Celf's schermafbeelding
Celf Celf is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 517
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fresh Bekijk bericht
De vraag is zelfs of een OTB 1.1.3 ueberhaupt te downgraden is naar (de baseband van) firmware 1.1.2. Het zou zomaar eens afgelopen kunnen zijn met de iPhone imports!
Da's precies de reden van mijn vragen. Tuurlijk heb ik geduld Sjowol...da's geen enkel probleem. Ik probeer alleen even een aantal weken vooruit te denken. Zou het, ook voor de handel, niet prachtig zijn indien zou blijken dat de duur gekochte SIM kaartjes gewoon blijven werken en dat 1.1.3. is te jailbreaken? Ik denk dat er ook op Hackint0sh ook wat flessen losgetrokken worden indien het devteam dit bekend zou maken....krijgen ze tenminste meer rust om aan de belangrijkste unlockmethode te werken

Oh ja sjowol...je doet wel wat minnetjes (ik zag nergens smilies dus....) over "die sim oplossing van jou", maar toevallig is dat al maanden de enige manier om je duur gekochte iPhone ook als telefoon te gebruiken.

Laatst gewijzigd door Celf; 07-01-08 om 22:54.
  #172  
Oud 07-01-08, 23:00
sjowol's schermafbeelding
sjowol sjowol is offline
iFoneguide Repo Master
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Los Angeles, California
Berichten: 1.133
Standaard

ok mijn voorspellingen:
  • 1.1.3 komt binnen een week uit
  • het duurt nog minimaal een week (vanaf de release) voordat deze decrypted is
  • dan duurt het nog 1 a 2 weken voordat ze het secpac extracted hebben dan weten we pas of we de 4.6x bootloaders kunnen "helpen"
  • jailbreak komt iets minder dan een week na de release
  • 1e unlock voor 3.9x bootloaders komt 3 dagen na de jailbreak
  • hierop volgt snel de xsim unlock
dat is mijn ruwe schatting maar ik denk dat ik weleens aardig in de buurt kan zitten (hoop dat het allemaal veel sneller gaat maar heb er een hard hoofd in)

En nee hoor, ik doe niet minnetjes (maar ben wel heel blij met mijn oude bootloader)
__________________
Maybe fun is just fragments of existence with better packaging.
  #173  
Oud 07-01-08, 23:31
sjoeii sjoeii is offline
• iOS 9.0 beta
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: 52°18'51.59"N 4°56'32.13"O
Berichten: 822
Standaard

dat zou inderdaad mooi zijn.
  #174  
Oud 07-01-08, 23:37
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Sjowol, je vergeet 1 ding in je voorspelling. De officiele introductie van de iPhone bij ons! (BE+NL , okay ook LUX)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjowol Bekijk bericht
...
En nee hoor, ik doe niet minnetjes (maar ben wel heel blij met mijn oude bootloader)
Oh, die oude bootloader is ook i.c.m. een xSIM te gebruiken, hoor.

Laatst gewijzigd door Fresh; 08-01-08 om 00:14.
  #175  
Oud 08-01-08, 00:09
sjoeii sjoeii is offline
• iOS 9.0 beta
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: 52°18'51.59"N 4°56'32.13"O
Berichten: 822
Standaard

Het lijkt me toch een mooie en ideale situatie als 1.1.3 zou werken met de Turbosim
  #176  
Oud 08-01-08, 00:16
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjoeii Bekijk bericht
Het lijkt me toch een mooie en ideale situatie als 1.1.3 zou werken met de Turbosim
Dat blijft afwachten. In ieder geval blijft de iPhone bruikbaar op 1.1.2 met de Turbosim. Je hoeft niet te upgraden.
Er zijn volgens mij nog hele volksstammen die op 1.0.2 draaien!
  #177  
Oud 08-01-08, 06:25
sjoeii sjoeii is offline
• iOS 9.0 beta
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: 52°18'51.59"N 4°56'32.13"O
Berichten: 822
Standaard

Natuurlijk blijft het werkzaam met 1,1,2 maar iPhone maakt natuurlijk niet voor niets nieuwe upgrades
  #178  
Oud 08-01-08, 07:45
jeekes jeekes is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: België
Berichten: 522
Standaard

Ik vind het niet zo belangrijk om per se te kunnen upgraden naar de volgende fw maar het is natuurlijk wel vervelend voor de mensen die nu nog geen iphone gekocht hebben (zoals ik) dat ze die niet softwarematig kunnen unlocken.
  #179  
Oud 08-01-08, 10:14
chonazz chonazz is offline
• iOS 8.1
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Antwerpen
Berichten: 152
Standaard

Iets wat ik voor 475 gekocht heb mag bij mij toch altijd mooi de laatste software erop hebben staan. Anders is het iets als OS9 draaien op een Intel Mac Pro. De iPhone is gemaakt om veel meer te kunnen dan ie nu al kan. Het maakt me niet uit of ik bij iedere upgrade een nieuwe xSim moet kopen. Het is veel irritanter om hier iedere dag xxxx tal keer te komen kijken of ze iets verder staan met het unlocken . En dat is niet slecht bedoeld. Maar na de tijd dat ik op de software unlock aan wachten was, was ik bijna aan onthaasting toe.

Dus voor mij mag iedereen blijven wachten, ik hoop gewoon dat 1.1.3 het doet met m'n xSim en klaar.

Jonas
  #180  
Oud 08-01-08, 11:18
lhy lhy is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Heesch
Berichten: 48
Standaard

@chonazz

waarom wacht je niet tot iphone hier in NL word utigebracht en koop hem lekker in de winkel? dan heb je gegarandeerd de aller aller laatste software zonder enig probleem. En je hoeft niet dagelijks op dit forum te checken!!
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Info van Dev-Team Nikos1984 Archief 3 02-04-09 18:58
De jailbreak methode van dev-team... blahblah Unlock [archief] 7 19-02-08 23:23
Binnenkort JerrySim van Dev Team kbraeken Unlock [archief] 1 08-02-08 16:03
Virginize je iPhone (niet van Dev Team) mwagena Archief 17 25-10-07 22:36

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:30.