iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   Geen netwerk bereik, kun je dat uitzetten (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/4579-geen-netwerk-bereik-kun-uitzetten.html)

efefes 05-01-08 13:28

Geen netwerk bereik, kun je dat uitzetten
 
Ik heb een 1.1.2. iPhone die het prima doet.

Probleem wat ik thuis heb, en dat heb ik met elke telefoon tot nu toe gehad, is dat ik weinig tot geen bereik heb in bepaalde gedeeltes van het huis.
Op zich is dat geen probleem, als ik in mijn werkkamer zit is het bereik wel goed.

Wat ik alleen wel vervelend vind is dat ik, wanneer ik de iPhone elders in huis met Wi-Fi gebruik, er soms even wel verbinding is met mijn netwerk provider (Vodafone) en soms niet.

Elke keer dat de verbinding wegvalt krijg ik het pop-up scherm dat de verbinding is verbroken en dat ik andere netwerk instelling moet kiezen. Als ik bezig ben met Wi-Fi gebeurt dat soms 4x in 10 minuten, elke keer als hij het signaal even oppakt van Vodafone en weer verliest.

Kan ik dat ergens disablen?

Bij mijn netwerk instellingen heb ik mijn provider Vodafone gekozen (niet automatisch) en verder zie ik niet ergens iets waar ik wel het netwerk zou kunnen uitzetten en tegelijkertijd Wi-Fi open kan laten.

Destiny 05-01-08 15:55

Naar mijn weten kan dit niet. Je kunt de iPhone alleen in Flight Mode zetten, maar dan gaat Wi-Fi ook uit.

Ik heb ook dit probleem, maar dan omgekeerd. Ik heb prima bereik met Vodafone, maar heb heel onstabiel Wi-Fi internet ( Airport Extreme N router )

efefes 05-01-08 16:48

Daar was ik al bang voor. Heb zelf overigens ook Airport Extreme netwerk maar daar geen problemen mee. Wel met itunes streamen naar de Airport Express maar dat loste zich op door ander kanaal op de Extreme te kiezen. Wellicht dat dat jouw instabiliteitsprobleem ook kan oplossen?

macjoris 06-01-08 14:16

Waar het aan zou kunnen liggen is dat er in jou huis gebruik is gemaakt van gewapend beton, dit vormt als het waren een kooi om jou telefoon heen, waardoorheen lastig signalen komen. Dit word veel gebruikt in zogenaamde 'nieuwbouwhuizen'. Uit je verhaal op te maken woon je ook in zo'n soort huis. Hierdoor heb je last van een minder sterk signaal en blijkbaar ook Wi-Fi (hoe je dat verder oplost geen idee). Er valt met betrekking tot beter bereik volgensmij ook niks aan te doen. Succes ermee

efefes 06-01-08 14:23

Bedankt voor de reactie maar conclusie is niet juist.

Ik woon in een landelijk gebied met beperkte dekking van GSM zendmasten (is al aangekaart bij Vodafone en KPN). Zowel binnen als buiten is het signaal zeer minimaal en valt het regelmatig weg.

Dat vind ik geen probleem op zich (je raakt er aan gewend en soms zelfs wel handig als je niet altijd bereikbaar ben :)) en ik verwacht ook niet dat de iPhone versterkt kan worden om signaal wel op te pikken.

Wat ik naar vind is dat ik constant de popups krijg dat GSM netwerk wegvalt terwijl ik bezig ben met de iPhone via Wi-Fi. Mijn verbinding met Wi-Fi blijft perfect (maximaal) ook buiten is dat nog erg goed maar omdat mijn GSM bereik wegvalt meldt de iPhone dat met de optie ander netwerk te kiezen en dat constant onderdrukken van die pop-up is vervelend.

ironmanixs 06-01-08 15:48

Kan je de exacte engelse melding tekst eens posten, die je krijgt wanneer je GSM dekking is verdwenen ?

Dan check ik de plists effe, ik heb het volgens mij wel ergens zien staan...
maar weet dat niet 100% zeker meer...

efefes 06-01-08 22:00

De tekst is:
Network Lost
Your selected network is no longer
available. You can choose a new
network in the Phone settings.
Dismiss Settings

Overigens heb ik als workaround bij instellingen netwerk nu automatic geselecteerd, daarmee is de popup ook weggebleven

twcoolen 07-01-08 11:49

Een andere oplossing zou kunnen zijn: een repeater inststalleren die het bereik binnenshuis versterkt.

Op deze site staat meer infomatie. Echter is dit voorbeeld extreem duur. Misschien zijn er nog goedkopere systemen in de omloop.

www.gsmrepeater.nl | Booster | Versterker | GSM Repeater | GSM | Slecht bereik | GSM ontvangst

truckdiver 30-01-08 15:16

waar zie je in voorkeuren bij netwerk waar je welke provider kunt kiezen?
zie er hier niets vanopgelost


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:11.