//

iPhone draadloos synchroniseren: mogelijk!

iPhone draadloos synchroniseren: mogelijk! discussie in Archief forum; ( verdwijnt na registratie ) Toen ik eerst over de iPhone las, dacht ik meteen aan de mogelijkheid om draadloos te synchroniseren. Helaaas hebben de brave mensen van Apple deze ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 06-01-08, 17:33
vincentjanv vincentjanv is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Antwerpen, België
Berichten: 76
Stuur een bericht via MSN naar vincentjanv
Standaard iPhone draadloos synchroniseren: mogelijk!

Toen ik eerst over de iPhone las, dacht ik meteen aan de mogelijkheid om draadloos te synchroniseren. Helaaas hebben de brave mensen van Apple deze mogelijkheid er niet ingestoken, waarschijnlijk wegens het redelijk hoge batterijverbruik. Welnu, dit wil niet zeggen dat het onmogelijk is! En beter nog: zonder iTunes te gebruiken! Je hebt hiervoor enkele programma's nodig:We gaan dus inderdaad Winamp gebruiken in plaats van iTunes. Dit legt wel meteen de beperking op dat het hier enkel gaat om het synchroniseren van muziek (en video?). Dus niet voor contactpersonen, agenda etc... Gebruik je dat allemaal niet? Wel, volg dan onderstaande stappen!

Voor we beginnen is het wel belangrijk dat je iPhone SSH heeft en dat deze aanstaat. Indien dit niet het geval is, moet je dit zeker doen voor je begint.

Installeer eerst SftpDrive. Deze zal van je iPhone een 'netwerkschijf' maken, in de locatie die jij wenst. Na installeren, open je het programma en moet je je iPhone gaan toevoegen. Achterhaal eerst het IP-adres van je iPhone, je kan dit doen door op het pijltje te klikken naast je actieve Wi-Fi-verbinding op je iPhone.

Settings:
  • Name: zelf te kiezen
  • Server: je IP-adres
  • Port: 22 (standaard)
  • Username: root
  • Password: standaard is alpine
  • Authentication: Use a password to login (standaard)
  • Directory: Show only /private/var/root/Media (onderaan de lijst, zelf in te vullen)
  • Drive Letter: wat je zelf wil
Daarna klik je op Connect en normaal krijg je nu te zien dat de verbinding is gemaakt. Eventueel moet je de 'fingerprint' van je iPhone accepteren, dit is normaal. Nu staat bij Deze Computer je iPhone met de door jouw gekozen letter en zijn root directory is /private/var/root/Media (je kan uiteraard NIET naar boven)


Nu gaan we Winamp installeren, volg gewoon de instructies, alles wijst zichzelf wel uit.

Na de installatie gaan we de originele plugin (dus NIET de patch) installeren, wederom volg de instructies. (Winamp niet openen ondertussen!)

Installeer hierna de patch, Winamp is nu klaar voor het gebruik met je iPhone!

In Winamp, ga naar Options >> Preferences en selecteer dan links uit de lijst iPod Support. Je kan daar de opties aanduiden die je wil, maar wat je MOET aanduiden is in het tabblad 'Advanced':Look for iPods on Network and fixed drives.

Na het aanvinken klik je op oké en... normaal gezien vraagt de plugin nu welk type iPod hij juist gevonden heeft. Selecteer onderaan de lijst iPhone en voila, hij zet je iPhone nu bij Devices!

Mocht je niet meteen het iPod-type venster krijgen, verifiëer dan even of je iPhone wel Wi-Fi heeft en of je de iPhone map kan bezoeken in Deze Computer. Herstart eventueel een paar keer Winamp, bij mij ging het ook niet meteen. Voor de rest is het standaard synchroniseren, daarover ga ik hier nu niet uitweiden...

Opmerkingen
  • Zet je auto-lock op never! Anders sluit de iPhone de Wi-Fi-verbinding en moet je helemaal opnieuw beginnen.
  • Het synchroniseren zal ook altijd trager verlopen (500kb/s) aangezien dit draadloos is.
  • Vergeet niet eerst Winamp te installeren, daarna de originele plugin en DAARNA de patch. Anders werkt het niet...
Als je vragen hebt, post maar away


Origineel van Where I End And You Begin: ml_ipod + winamp + iphone sync = true (vertaald en aangepast)
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 06-01-08, 18:21
crunch81's schermafbeelding
crunch81 crunch81 is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 386
Standaard

Ivm dubbele post, berichten samengevoegd naar identieke discussie in de Wiki.


//Slotje
__________________
___________________________________________________________________________________________
"Will Work For Bandwidth"
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wi-Fi Sync: je iPod, iPhone of iPad draadloos met iTunes synchroniseren iCulture Jailbreak apps en thema's 11 09-06-10 11:14
Iphone draadloos synchroniseren cheiz Archief 0 17-03-08 18:07

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:07.