iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   kan iemand me ff op weg helpen (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/46210-iemand-ff-op-weg-helpen.html)

dsimons 18-10-09 20:04

kan iemand me ff op weg helpen
 
Hallo,

Ik heb net mijn nieuwe 3gs binnen.

moet ik hem nu eerste unlock en dan jailbreaken of net anders om.
Kan iemand me ff een zetje in je juiste richting geven.

Ik heb net met redsn0w een jaiolbreak gedaan maar als ik mijn iphone nu aanzet kan ik alleen 112 bellen.

hoop dat iemand ff kan helpen.

gr DAve

iMario 18-10-09 20:08

Welke firmware staat er op? 3.1 en 3.1.2 kunnen niet simlockvrij gemaakt worden.

dsimons 18-10-09 20:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iMario (Bericht 369743)
Welke firmware staat er op? 3.1 en 3.1.2 kunnen niet simlockvrij gemaakt worden.

?? hoe ka ik dat zien. Ik kan niet in het "instellingen menu komen ?

gr DAve

iMario 18-10-09 20:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dsimons (Bericht 369744)
?? hoe ka ik dat zien. Ik kan niet in het "instellingen menu komen ?

gr DAve

Is waar ook, je moet wel geactiveerd zijn.

Download deze custom firmware en herstel daarmee in iTunes; Shift toets ingedrukt houden en dan met de linker muisknop op Herstellen drukken. Open dan de zojuist gedownloade firmware.

dsimons 18-10-09 20:20

oke, ga ik doen. en dan met redsn0w jailbreaken en unlocken ?

gr Dave

iMario 18-10-09 20:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dsimons (Bericht 369755)
oke, ga ik doen. en dan met redsn0w jailbreaken en unlocken ?

gr Dave

De custom firmware 3.1.2 jailbreakt en activeert je iPhone. Je moet even ultrasn0w installeren nadat dat klaar is. ultrasn0w staat standaard in Cydia.

Off-topic
Wil je a.u.b je profiel aanpassen naar de juiste informatie.


dsimons 18-10-09 20:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iMario (Bericht 369777)
De custom firmware 3.1.2 jailbreakt en activeert je iPhone. Je moet even ultrasn0w installeren nadat dat klaar is. ultrasn0w staat standaard in Cydia.

Off-topic
Wil je a.u.b je profiel aanpassen naar de juiste informatie.


hahaha Yess.

die moet ik dus hebben.

de download loop (wel een beetje langszaam maard an heb je ook wat).

Dank voor je hulp. Ik laat wel ff weten of het allemaal is gelukt

pronk 18-10-09 21:53

Dus met boven genoemde custom firmware kan je de 3.1 en/of 3.1.2 firmware wel unlocken? Ik ben namelijk bezig met een 3gs met 3.1.2 firmware, de jailbreak is gelukt met blackrain, maar unlocken met ultrasn0w werkt niet vanwege de modemfirmware 05.11.07, downgraden met fuzzy lukt ook niet helaas. Krijg nu constant de melding dat het ding wil activeren...wat dus niet lukt.

Maar als ik het goed begrijp is deze custom firmware dus jailbreaked + unlocked? En kan ik gewoon mijn KPN SIM gebruiken?

King1987 18-10-09 21:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pronk (Bericht 369824)
Dus met boven genoemde custom firmware kan je de 3.1 en/of 3.1.2 firmware wel unlocken? Ik ben namelijk bezig met een 3gs met 3.1.2 firmware, de jailbreak is gelukt met blackrain, maar unlocken met ultrasn0w werkt niet vanwege de modemfirmware 05.11.07, downgraden met fuzzy lukt ook niet helaas. Krijg nu constant de melding dat het ding wil activeren...wat dus niet lukt.

Maar als ik het goed begrijp is deze custom firmware dus jailbreaked + unlocked? En kan ik gewoon mijn KPN SIM gebruiken?

Je hebt het verkeerde FW baseband(modemfirmware) deze kan je niet downgraden of unlocken. Je zal moeten wachten op een unlock van het Dev-team.

pronk 18-10-09 22:26

ok dank je wel voor je snelle antwoord :)

Michel15 18-10-09 23:08

Ik zie fuzzyband vaker voorbij komen, maar voor een 3GS gaat fuzzyband nooit werken, alleen voor oude 3G toestellen

dsimons 18-10-09 23:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iMario (Bericht 369777)
De custom firmware 3.1.2 jailbreakt en activeert je iPhone. Je moet even ultrasn0w installeren nadat dat klaar is. ultrasn0w staat standaard in Cydia.

Off-topic
Wil je a.u.b je profiel aanpassen naar de juiste informatie.


Oke, iik heb 3.1.2. er op staan. De tel is nu active en heeft een jailbreak.

ik kan alleen nog niet bellen.

Ik heb ultrasn0w ook geinstalleerd maar krijg dan uiteindelijk geen service links boven in mijn schermpje.

ik hoop dat je nog een tip hebt

iMario 19-10-09 00:52

Reboot even nadat je ultrasn0w hebt geinstalleerd. Mocht dat niet werken dan heb je waarschijnlijk de Baseband van firmware 3.1/3.1.2, waar nog geen unlock voor beschikbaar is.

jurrian 19-10-09 16:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dsimons (Bericht 369912)
Oke, iik heb 3.1.2. er op staan. De tel is nu active en heeft een jailbreak.

ik kan alleen nog niet bellen.

Ik heb ultrasn0w ook geinstalleerd maar krijg dan uiteindelijk geen service links boven in mijn schermpje.

ik hoop dat je nog een tip hebt

Kan je op je Iphone bij de instellingen eens kijken bij Algemeen en dan Info: Welke Baseband heb je?

Bomans 19-10-09 16:35

En als het 05.11.07 is kan je niet unlocken.

Dit is in verschillende topics besproken.
Een apart topic is overbodig. Stel dat iedereen zo begint.

//Slotje


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:35.