iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   Tethering aanzetten in OS 3.1.2 (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/46363-tethering-aanzetten-os-3-1-2-a.html)

jamy015 20-10-09 13:08

Tethering aanzetten in OS 3.1.2
 
Ik weet het, er is dit topic, maar dat werkte niet voor mij. Daarom hier een handleiding hoe je tethering aanzet op OS 3.1.2.

NOOT: Ik ben niet verantwoordelijk voor enige schade die deze methode toebrengt aan je iPhone. Gebruiken op eigen risico.

NOOT: De iPhone 3G/3GS methode is getest op een iPhone 3G. De iPhone 2G methode is niet getest.

Stap 1: Jailbreak je iPhone (als je dat nog niet hebt gedaan). Je kan bij de iPhoneclub keuzehulp kijken.

Als je Mac OS X en een iPhone 3GS gebruikt: Ga naar stap 2.1.
Als je Mac OS X en een iPhone 3G gebruikt: Ga naar stap 2.2.
Als je een iPhone 2G en/of Windows gebruikt: Ga naar stap 2.3.

Stap 2.1: Download CommCenter3gs.patch (mirror), hernoem het naar CommCenter.patch en verplaats het naar je bureaublad.
Stap 2.2: Download CommCenter3g.patch (mirror), hernoem het naar CommCenter.patch en verplaats het naar je bureaublad.
Stap 2.3: Installeer MyWi (via Cydia). Het zou ook RockApp moeten installeren, als dit niet gebeurt installeer RockApp dan handmatig.

Stap 3: Installeer OpenSSH (via Cydia).

Als je Mac OS X gebruikt: Ga naar stap 4.1.
Als je Windows gebruikt: Ga naar stap 4.2.

Stap 4.1: Installeer Cyberduck.
Stap 4.2: Installeer FileZilla Client.

Als je Mac OS X en een iPhone 3G/3GS gebruikt: Ga naar stap 5.1.
Als je Windows en/of een iPhone 2G gebruikt: Ga naar stap 5.2.

Stap 5.1: Ga op je iPhone naar Instellingen > Wi-Fi > (jouw Wi-Fi netwerk). Hou dit scherm open.
Stap 5.2: Start MyWi en zet USB en Bluetooth tethering aan. Herstart je iPhone en wees er zeker van dat onder Instellingen > Netwerk de optie Internet-tethering staat. Ga nu op je iPhone naar Instellingen > Wi-Fi > (jouw Wi-Fi netwerk). Hou dit scherm open.

Stap 6: Stop iTunes en start Cyberduck/FileZilla. Pak nu je iPhone erbij en kijk wat het IP-adres is. Start (in Cyberduck/FileZilla) een nieuwe verbinding met de volgende gegevens:

SFTP (SSH veilige bestandsoverdracht)
Server: (het IP-adres van je iPhone)
Gebruikersnaam: root
Wachtwoord: alpine

Als je Mac OS X en een iPhone 3G/3GS gebruikt: Ga naar stap 7.1.
Als je Windows en/of een iPhone 2G gebruikt: Ga naar stap 7.2.

Stap 7.1: Ga naar /System/Library/PrivateFrameworks/CoreTelephony.framework/Support/ en kopiëer CommCenter naar je bureaublad. Minimaliseer Cyberduck en ga naar stap 8.
Stap 7.2: Ga naar Applications en verwijder MyWi.app en Rock.app. Herstart je iPhone. Zet nu de internetverbinding op je PC of Mac uit en verbind je iPhone. Ga op je iPhone naar Instellingen > Netwerk > Internet-tethering en zet het aan. Kijk of je (op je PC of Mac) kan internetten.

Als het werkt: Gefeliciteerd!
Als het niet werkt: Zeg eens wat er niet werkt. Ik weet zeker dat er iemand is die je wilt helpen.

Stap 8: Start Terminal (in Hulpprogramma's) en voer de volgende commando's uit:

Code:

cd Desktop
bspatch CommCenter CommCenter-hacked CommCenter.patch

Stap 9: Er staat nu een bestand genaamd CommCenter-hacked op je bureaublad. Gooi CommCenter weg en hernoem CommCenter-hacked naar CommCenter. Sluit Terminal.

Stap 10: Ga terug naar Cyberduck en back CommCenter up. Verplaats nu CommCenter op je bureaublad naar je iPhone. Herstart je iPhone.

Stap 11: Zet nu de internetverbinding op je Mac uit en verbind je iPhone. Ga op je iPhone naar Instellingen > Netwerk > Internet-tethering en zet het aan. Kijk of je (op je Mac) kan internetten.

Als het werkt: Gefeliciteerd!
Als het niet werkt: Ga naar stap 12.

Stap 12: Waarschijnlijk heb je PDANet, MyWi, iPhoneModem of een soortgelijk programma nog geïnstalleerd. Verwijder het en kijk of je (op je Mac) kan internetten.

Als het werkt: Gefeliciteerd!
Als het niet werkt: Zeg eens wat er niet werkt. Ik weet zeker dat er iemand is die je wilt helpen.

Bronnen:
Enable Tethering on iPhone 3G 3GS 3.1.2 Firmware | Redmond Pie
Enable Native Tethering the Easy Way on 3.1.2 (Not DevTeam way) - Mac Forums
en een site die ik me niet meer kan herinneren

Chrisl 20-10-09 13:51

En voor windhoos gebruikers met een 3GS???

Bomans 20-10-09 13:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chrisl (Bericht 370990)
En voor windhoos gebruikers met een 3GS???

heb je de handleiding uberhaupt wel gelezen?
Is voor mac en win en voor 3G en 3GS

Chrisl 20-10-09 13:58

Ben net wakker, sorry.... Zag alleen mac staan...

jamy015 20-10-09 15:08

Even voor de duidelijkheid:

Als je een iPhone 3G/3GS en Mac OS X gebruikt, volg dan: Als je een iPhone 3G/3GS en Mac OS X gebruikt:
Als je een iPhone 2G gebruikt (maakt niet uit of je Windows of Mac OS X gebruikt), volg dan: Als je een iPhone 2G en/of Windows gebruikt:
Als je Windows gebruikt (maakt niet uit welke iPhone), volg dan: Als je een iPhone 2G en/of Windows gebruikt:

Fab1Man 20-10-09 20:32

Ik vind het nogal overbodig dat er weer een handleiding is, de patches voor de 3G en 3GS in Cydia werken 100%, vind het zo raar dat er weer een aantal zijn waarbij het niet werkt. Het ligt aan het gedeelte dat je ook je tethering switch moet activeren, vaak via een profiel met daarin een integer. Deze triggert tethering. De patches zijn gewoon goed.

jamy015 20-10-09 20:41

Over wat heb je het precies? (Ik ben een jailbreak-beginner, deze handleiding is gewoon een mashup van een paar handleidingen.)

Fab1Man 20-10-09 20:46

In plaats van dat je het helemaal handmatig gaat zitten patchen, kun je ook in Cydia mijn Tethering Patch 3G of 3GS installeren. Doet hetzelfde, maar dan veel makkelijker en sneller.

jamy015 20-10-09 20:48

Oh, ja dat is wel handiger dan.

iScorpio 20-10-09 22:30

En daarom gaat er nu een slotje op om het forum toch nog overzichtelijk te houden.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:41.