iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   iPhone werkt niet meer na Purplera1n installatie! (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/46382-iphone-werkt-niet-meer-na-purplera1n-installatie.html)

marco538 20-10-09 16:36

iPhone werkt niet meer na Purplera1n installatie!
 
hallo,


Kennelijk ben ik niet 'tecky' genoeg om de handleiding te begrijpen van Purplerain, want er is kennelijk iets fout gegaan.

Toen ik de Purplera1n software wilde installeren, bleef deze 'hangen' bij stap 4 ('Done! - Wait ...) waarna er vervolgens niets meer gebeurde.

Ik heb trouwens 'automatisch software updaten' in iTunes uitgeschakeld, maar ik weet niet of dit noodzakelijk is.

Het gevolg van dit alles is dat mijn gloednieuwe iPhone 3GS (week oud) nu alleen maar een schermpje laat zien met daarop een kabeltje en iTunes en iTunes helaas niet meer mijn iPhone herkent.

Welke stap heb ik gemist of wat heb ik verkeerd gedaan? Ik gebruik dus een Apple iPhone 3GS met de 3.1.2 FW-software.

Alvast bij voorbaat hartelijk dank voor een snelle reactie!

M.vr.groet,
Marco

vivianv 20-10-09 16:41

Ik kom er met purplerain ook niet uit, en heb toen het volgende gedaan. Hem uitgezet (powerknop indrukken tot scherm zwart werd), en daarna in dfu-mode zetten (power en home tegelijk indrukken, na exact tien seconden power loslaten en home vasthouden tot iTunes je iPhone weer herkent). Daarna kan je hem herstellen.

Ik kan je er alleen niet mee helpen hoe je hem dan wel jailbreakt.

EDIT: je kan als je wil ook met een customfirmware herstellen. Dat deed ik ook met fw 3.1 . Dan is hij daarna ook jailbroken.

EDIT @ hier onder: oeps ik bedoelde blackra1n, die dus ook niks uithaalde bij mij.

Maite 20-10-09 16:49

Purplera1n werkt niet op de 3.1.2 FW, je hebt de nieuwe blackra1n nodig

marco538 20-10-09 16:56

Hi Vivian,


Bedankt voor de tip, maar de combinatie van home + power 10 sec ingedrukt laten, geeft niet het gewenste resultaat. Zodra de 10 sec. zijn afgelopen en ik de home knop ingedrukt blijf houden, verschijnt weer een schermpje op mij iPhone met een kabeltje en iTunes en iTunes herkent mijn iPhone niet meer.

Ik heb geen idee hoe nu verder ...

vivianv 20-10-09 17:04

Hou je home dan wel ingedrukt tot iTunes daadwerkelijk aangeeft dat de iPhone in herstelmodus is en hersteld moet worden? Dit had ik namelijk ook een keer fout gedaan.

marco538 20-10-09 17:18

staat nu in herstel modus
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maite (Bericht 371138)
Purplera1n werkt niet op de 3.1.2 FW, je hebt de nieuwe blackra1n nodig


Bedankt voor je snelle reactie. Ik ben er inmiddels achter gekomen dat mijn iPhone nu in zogenaamde herstel modus staat en ik er nu voor kan kiezen om de 'herstel' knop aan te klikken in iTunes. Ik weet echter niet wat dit voor gevolgen heeft.

Kun jij me daar wellicht iets meer over vertellen?

Alvast weer bedankt!

groeten,
Marco

vivianv 20-10-09 17:20

Ik weet niet of ik er ook voldoende verstand van heb, maar ik kan in ieder geval zeggen dat wanneer je nu herstel aanklikt, je iPhone firmware wordt hersteld naar het punt voordat je purplera1n gebruikte.

Michel15 20-10-09 17:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marco538 (Bericht 371176)
Bedankt voor je snelle reactie. Ik ben er inmiddels achter gekomen dat mijn iPhone nu in zogenaamde herstel modus staat en ik er nu voor kan kiezen om de 'herstel' knop aan te klikken in iTunes. Ik weet echter niet wat dit voor gevolgen heeft.

Kun jij me daar wellicht iets meer over vertellen?

Alvast weer bedankt!

groeten,
Marco


Als echt niks meer zou lukken dan heeft herstellen voor jou in dit geval geen verandering. KUn je dus rustig doen

Je zat immers al op 3.1.2 en je baseband is ook al 05.11.07.

Je gaat dan weer naar de originele staat en dan kun je er in elk geval weer alles mee, maar je hebt dan geen jailbreak

Bomans 20-10-09 17:23

Klopt, en nadien gewoon deze handleiding volgen om te jailbreaken.

Er zijn trouwens genoeg topics te vinden die jouw problemen omschrijven en oplossen.
Graag voortaan de zoekfunctie gebruiken aub

//Slotje


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:03.