//

iPhone werkt niet meer na Purplera1n installatie!

iPhone werkt niet meer na Purplera1n installatie! discussie in Archief forum; ( verdwijnt na registratie ) hallo, Kennelijk ben ik niet 'tecky' genoeg om de handleiding te begrijpen van Purplerain, want er is kennelijk iets fout gegaan. Toen ik de Purplera1n ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 20-10-09, 17:36
marco538 marco538 is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Almere
Berichten: 9
Unhappy iPhone werkt niet meer na Purplera1n installatie!

hallo,


Kennelijk ben ik niet 'tecky' genoeg om de handleiding te begrijpen van Purplerain, want er is kennelijk iets fout gegaan.

Toen ik de Purplera1n software wilde installeren, bleef deze 'hangen' bij stap 4 ('Done! - Wait ...) waarna er vervolgens niets meer gebeurde.

Ik heb trouwens 'automatisch software updaten' in iTunes uitgeschakeld, maar ik weet niet of dit noodzakelijk is.

Het gevolg van dit alles is dat mijn gloednieuwe iPhone 3GS (week oud) nu alleen maar een schermpje laat zien met daarop een kabeltje en iTunes en iTunes helaas niet meer mijn iPhone herkent.

Welke stap heb ik gemist of wat heb ik verkeerd gedaan? Ik gebruik dus een Apple iPhone 3GS met de 3.1.2 FW-software.

Alvast bij voorbaat hartelijk dank voor een snelle reactie!

M.vr.groet,
Marco
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 20-10-09, 17:41
vivianv vivianv is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 26
Standaard

Ik kom er met purplerain ook niet uit, en heb toen het volgende gedaan. Hem uitgezet (powerknop indrukken tot scherm zwart werd), en daarna in dfu-mode zetten (power en home tegelijk indrukken, na exact tien seconden power loslaten en home vasthouden tot iTunes je iPhone weer herkent). Daarna kan je hem herstellen.

Ik kan je er alleen niet mee helpen hoe je hem dan wel jailbreakt.

EDIT: je kan als je wil ook met een customfirmware herstellen. Dat deed ik ook met fw 3.1 . Dan is hij daarna ook jailbroken.

EDIT @ hier onder: oeps ik bedoelde blackra1n, die dus ook niks uithaalde bij mij.

Laatst gewijzigd door vivianv; 20-10-09 om 17:54.
  #3  
Oud 20-10-09, 17:49
Maite Maite is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 25
Standaard

Purplera1n werkt niet op de 3.1.2 FW, je hebt de nieuwe blackra1n nodig
  #4  
Oud 20-10-09, 17:56
marco538 marco538 is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Almere
Berichten: 9
Standaard

Hi Vivian,


Bedankt voor de tip, maar de combinatie van home + power 10 sec ingedrukt laten, geeft niet het gewenste resultaat. Zodra de 10 sec. zijn afgelopen en ik de home knop ingedrukt blijf houden, verschijnt weer een schermpje op mij iPhone met een kabeltje en iTunes en iTunes herkent mijn iPhone niet meer.

Ik heb geen idee hoe nu verder ...
  #5  
Oud 20-10-09, 18:04
vivianv vivianv is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 26
Standaard

Hou je home dan wel ingedrukt tot iTunes daadwerkelijk aangeeft dat de iPhone in herstelmodus is en hersteld moet worden? Dit had ik namelijk ook een keer fout gedaan.
  #6  
Oud 20-10-09, 18:18
marco538 marco538 is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Almere
Berichten: 9
Standaard staat nu in herstel modus

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maite Bekijk bericht
Purplera1n werkt niet op de 3.1.2 FW, je hebt de nieuwe blackra1n nodig

Bedankt voor je snelle reactie. Ik ben er inmiddels achter gekomen dat mijn iPhone nu in zogenaamde herstel modus staat en ik er nu voor kan kiezen om de 'herstel' knop aan te klikken in iTunes. Ik weet echter niet wat dit voor gevolgen heeft.

Kun jij me daar wellicht iets meer over vertellen?

Alvast weer bedankt!

groeten,
Marco
  #7  
Oud 20-10-09, 18:20
vivianv vivianv is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 26
Standaard

Ik weet niet of ik er ook voldoende verstand van heb, maar ik kan in ieder geval zeggen dat wanneer je nu herstel aanklikt, je iPhone firmware wordt hersteld naar het punt voordat je purplera1n gebruikte.
  #8  
Oud 20-10-09, 18:22
Michel15's schermafbeelding
Michel15 Michel15 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grinslân
Berichten: 1.309
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marco538 Bekijk bericht
Bedankt voor je snelle reactie. Ik ben er inmiddels achter gekomen dat mijn iPhone nu in zogenaamde herstel modus staat en ik er nu voor kan kiezen om de 'herstel' knop aan te klikken in iTunes. Ik weet echter niet wat dit voor gevolgen heeft.

Kun jij me daar wellicht iets meer over vertellen?

Alvast weer bedankt!

groeten,
Marco

Als echt niks meer zou lukken dan heeft herstellen voor jou in dit geval geen verandering. KUn je dus rustig doen

Je zat immers al op 3.1.2 en je baseband is ook al 05.11.07.

Je gaat dan weer naar de originele staat en dan kun je er in elk geval weer alles mee, maar je hebt dan geen jailbreak
__________________

  #9  
Oud 20-10-09, 18:23
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Klopt, en nadien gewoon deze handleiding volgen om te jailbreaken.

Er zijn trouwens genoeg topics te vinden die jouw problemen omschrijven en oplossen.
Graag voortaan de zoekfunctie gebruiken aub

//Slotje
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Accu weather werkt niet meer goed na installatie ios4. evelyn doets iPhone algemeen 1 01-07-10 22:40
Mail werkt niet meer na installatie Navigon Jinta iPhone Navigatie 2 27-01-10 20:10
iPhone: Purplera1n.com werkt niet? DOTSY Jailbreak 10 07-10-09 14:05
iPhone: jailbreak met purplera1n werkt niet... Orpheo Jailbreak 2 14-09-09 07:58
nos journaal app werkt niet meer na installatie versie 3.0 rheukers Archief 1 26-06-09 09:31

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:38.