//

Twijfel JB

Twijfel JB discussie in Archief forum; ( verdwijnt na registratie ) Ben eigenlijk aan het twijfelen ofdat ik zal jailbreaken of niet... En vroeg me de volgende dingen af (sommige weet ik wel al ongeveer maar ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 22-10-09, 13:18
Azazel Azazel is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Belgïe
Berichten: 38
Standaard Twijfel JB

Ben eigenlijk aan het twijfelen ofdat ik zal jailbreaken of niet...
En vroeg me de volgende dingen af (sommige weet ik wel al ongeveer maar wil graag wat meer zekerheid.)

  • Kan je je apps (van cydia) backuppen om over te plaatsen naar een FW update (na opnieuw een jailbreak)?
  • Als er een FW update is mag je dan gewoon updaten om dan na paar weken een nieuwe JB uit te voeren?
  • Kan je het probleem oplossen als er wat "restjes" overblijven van een JB? (Heb gelezen dat het mogelijk is dat er wat settings/apps blijven die batt opvreten)
  • Is het wel aangeraden om backgrounder te gebruiken op een 3G?
  • Is het wel aangeraden om winterboard te gebruiken op een 3G?
  • Zijn er veel thema's (gratis) te downloaden voor winterboard?

Zou misschien handig zijn voor een grote en up-to-date FAQ te maken! (Tenzij deze er al is en ik deze gemist heb.)
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-10-09, 13:30
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Azazel Bekijk bericht
Ben eigenlijk aan het twijfelen ofdat ik zal jailbreaken of niet...
En vroeg me de volgende dingen af (sommige weet ik wel al ongeveer maar wil graag wat meer zekerheid.)

Zou misschien handig zijn voor een grote en up-to-date FAQ te maken! (Tenzij deze er al is en ik deze gemist heb.)
Up-to-date Faq is niet echt nodig, want eigenlijk alle antwoorden op deze vragen staan al op het forum. Door middel van de zoekfunctie kan ja alle antwoorden zo terug vinden..

Maar vooruit dan:

  • Citaat:
    Kan je je apps (van cydia) backuppen om over te plaatsen naar een FW update (na opnieuw een jailbreak)?
Ja, met AppBackup uit Cydia kun je al je apps back-uppen.
  • Citaat:
    Als er een FW update is mag je dan gewoon updaten om dan na paar weken een nieuwe JB uit te voeren?
Meestal verschijnt er binnen erg korte tijd een Custom Firmware, waardoor je in principe update naar de nieuwste Firmware, zonder eventueel gevaar te lopen op het verliezen van een jb of unlock. Wanneer je update naar een originele fw, moet je wachten op een nieuwe tool van een dev, voordat een jb weer mogelijk wordt. Nogmaals, wanneer je echter update via een custom fw, is er niets aan de hand.
  • Citaat:
    Kan je het probleem oplossen als er wat "restjes" overblijven van een JB? (Heb gelezen dat het mogelijk is dat er wat settings/apps blijven die batt opvreten)
Je kunt inderdaad een volledig herstel uitvoeren.
  • Citaat:
    Is het wel aangeraden om backgrounder te gebruiken op een 3G?
  • Citaat:
    Is het wel aangeraden om winterboard te gebruiken op een 3G?
  • Citaat:
    Zijn er veel thema's (gratis) te downloaden voor winterboard?
Dit zijn keuzes die jij zelf moet maken. Ik heb totaal geen problemen met Winterboard of wat dan ook. Tuurlijk, er zitten er een paar tussen die hier wat problemen mee ondervinden, maar dat is met elk platform. Het grootste deel van de mensen echter die een jb heeft uitgevoerd heeft er geen problemen mee. Nogmaals, kijk eens rond op het forum en je zult een hoop meningen terugvinden. En ja, er zijn een hoop thema's gratis te downloaden uit Winterboard (of zelf te installeren!)..

De enige tip die ik verder kan geven is hier een beetje rond te kijken, zodat je er meer inzicht in krijgt of hoe, wat en waarom. Ook stuit je op verschillende meningen..

Succes!
  #3  
Oud 22-10-09, 14:10
Azazel Azazel is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Belgïe
Berichten: 38
Standaard

Bedankt voor je antwoorden!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Generaal Bekijk bericht
Dit zijn keuzes die jij zelf moet maken. Ik heb totaal geen problemen met Winterboard of wat dan ook. Tuurlijk, er zitten er een paar tussen die hier wat problemen mee ondervinden, maar dat is met elk platform. Het grootste deel van de mensen echter die een jb heeft uitgevoerd heeft er geen problemen mee. Nogmaals, kijk eens rond op het forum en je zult een hoop meningen terugvinden. En ja, er zijn een hoop thema's gratis te downloaden uit Winterboard (of zelf te installeren!)..
Had mijn vraag anders moeten stellen, bedoelde eigenlijk kwa snelheid op een 3G. Zal deze niet (veel) vertragen?
  #4  
Oud 22-10-09, 14:16
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Azazel Bekijk bericht
Bedankt voor je antwoorden!


Had mijn vraag anders moeten stellen, bedoelde eigenlijk kwa snelheid op een 3G. Zal deze niet (veel) vertragen?
Ja kijk, als jij je iPhone straks volg gooit met allerlei thema's en noem maar op dan wordt deze natuurlijk trager (net zoals bij een computer), maar zelfs dan is het verschil miniem. Mijn iPhone is er echt niet veel trager op geworden..
  #5  
Oud 22-10-09, 14:21
Shake3000 Shake3000 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 78
Standaard

Ik zou zeggen probeer het zelf! Je hebt niks te verliezen.
  #6  
Oud 22-10-09, 14:42
Azazel Azazel is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Belgïe
Berichten: 38
Standaard

Dus als ik nu mijn iPhone backup en daarna JB. En deze JB bevalt me niet kan ik deze dus terug brengen naar exact dezelfde staat zoals deze nu is? Zonder dat er ook nog maar iets overblijft van die JB?
  #7  
Oud 22-10-09, 14:50
Zephyer Zephyer is offline
• iOS 4.2.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 39
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Azazel Bekijk bericht
Dus als ik nu mijn iPhone backup en daarna JB. En deze JB bevalt me niet kan ik deze dus terug brengen naar exact dezelfde staat zoals deze nu is? Zonder dat er ook nog maar iets overblijft van die JB?
Dan doe je een herstel van je iPhone of een backup terugzetten vanuit iTunes.
  #8  
Oud 22-10-09, 14:51
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Azazel Bekijk bericht
Dus als ik nu mijn iPhone backup en daarna JB. En deze JB bevalt me niet kan ik deze dus terug brengen naar exact dezelfde staat zoals deze nu is? Zonder dat er ook nog maar iets overblijft van die JB?
Wanneer jij een complete herstel via iTunes uitvoert, dan wordt alles van je iPhone afgegooid en blijft er niets van een jailbreak over. Je herstelt dan naar de oorspronkelijke staat van het toestel, dus niet naar een back up. Wat jij nu zegt is dat je hertelt naar een Reservekopie die je maakt en dan is het wel eventueel mogelijk dat er nog 'restjes' overblijven. Maar dit is echt niet zo schadelijk als je denkt..

Wil je dus volledig af zijn van je jailbreak, dan voer je een herstel uit via iTunes en vervolgens wordt je iPhone herstelt naar de oorspronkelijke staat.

Herstel je naar een Reservekopie (backup) dan ben je in principe ook af van je jailbreak. De kans bestaat dat er dan nog wat restjes zijn, maar die zijn echt niet zo schadelijk.
  #9  
Oud 22-10-09, 15:00
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Goed, deze kan op slot. Alles is makkelijk te vinden op het forum, als je zelf wat zoekwerk verricht. En de Generaal is ook al zo vriendelijk geweest om zo goed mogelijk op jouw vragen te antwoorden.

//Slotje
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Alle iDevices: Twijfel over Jailbreaken Djinn Jailbreak 8 17-05-11 21:02
ben internet twijfel driepuntvijfG Overige providers Nederland 2 13-08-10 06:13
iPhone 3GS: Unlock + JB, twijfel RobinvD Unlock 11 09-07-09 09:07
Twijfel tussen iBlacklist en McCleaner racekonijn Jailbreak apps en thema's 1 28-03-09 15:25
Twijfel jessia Odido (T-Mobile) 5 25-11-08 21:44

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:01.