//

NOKIA 5800 of iphone

NOKIA 5800 of iphone discussie in Archief forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik zit te twijfelen of ik een nokia 5800 of een iphone moethalen....



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

 

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 24-10-09, 16:31
Upodtouch Upodtouch is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 76
Standaard NOKIA 5800 of iphone

Hallo,

Ik zit te twijfelen of ik een nokia 5800 of een iphone moethalen.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 24-10-09, 16:51
Michel15's schermafbeelding
Michel15 Michel15 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grinslân
Berichten: 1.309
Standaard

Die afweging moet je uiteindelijk zelf maken en dit vragen op een iPhone forum, dan weet je al bijna welk antwoord je van iedereen zou krijgen

Gewoon proberen welke je het beste bevalt
__________________

  #3  
Oud 24-10-09, 16:54
MarcelMarcel1 MarcelMarcel1 is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 47
Standaard

iPhone natuurlijk!!
  #4  
Oud 24-10-09, 16:59
Upodtouch Upodtouch is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 76
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MarcelMarcel1 Bekijk bericht
iPhone natuurlijk!!
Maar waarom eigenlijk ze zijn even goed.
  #5  
Oud 24-10-09, 17:02
Michel15's schermafbeelding
Michel15 Michel15 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grinslân
Berichten: 1.309
Standaard

Als jij de toestellen even goed vind, dan gaat het om de extra's en dan wint de iPhone met alle beschikbare apps
__________________

  #6  
Oud 24-10-09, 17:30
Scoes Scoes is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 290
Standaard

Ik heb het afgelopen jaar vrijwel alle nieuwe toestellen in gebruik gehad, en verkoop beide.

Als je voor de nokia gaat zul je die ongetwijfeld fijn vinden, maar als je die na een half jaar inruilt voor een iphone denk je bij jezelf "heb ik daar al die tijd mee rond gelopen?"

Heel kort door de bocht, het irritante aan de 5800 (en wat mij betrefd alle nokia's met touch-symbian) is dat je een aanraking op het scherm altijd moet bevestigen met een extra aanraking, en dat alle opties zitten weggestopt in een contextmenu. Maw, komen waar je wilt zijn duurt op de nokia veel langer dan op de iphone.
Ook reageren ze niet zo snel als de iphone dat doet en willen wel eens blijven hangen.

Daarentegen moet ik wel zeggen dat de nokia een van de beste resistive touchscreens heeft die ik ooit heb mogen bedienen, en ook de handschrift herkenning is niet dom. De 5800 wordt geleverd met een 8gb kaart inbegrepen, en is momenteel ook verkrijgbaar met volwaardige navigatie. Op de iphone zul je dit los moeten aanschaffen.

De iphone is wat mij betrefd DE telefoon bij uitstek, negatieve puntjes zijn de batterijduur (die met de 3GS al veel beter is dan met de 3G), en de afhankelijkheid van de appstore.

Als jij ook het voorrecht had om beiden apparaten te proberen voor aanschaf, zou je ongetwijfeld voor de iphone gaan.

Ik zeg ga ervoor, je zult niet teleurgesteld zijn.

Laatst gewijzigd door iMario; 25-10-09 om 15:32. Reden: Discussiëren over gekraakte applicaties is niet toegestaan!
  #7  
Oud 24-10-09, 18:11
Upodtouch Upodtouch is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 76
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scoes Bekijk bericht
Ik heb het afgelopen jaar vrijwel alle nieuwe toestellen in gebruik gehad, en verkoop beide.

Als je voor de nokia gaat zul je die ongetwijfeld fijn vinden, maar als je die na een half jaar inruilt voor een iphone denk je bij jezelf "heb ik daar al die tijd mee rond gelopen?"

Heel kort door de bocht, het irritante aan de 5800 (en wat mij betrefd alle nokia's met touch-symbian) is dat je een aanraking op het scherm altijd moet bevestigen met een extra aanraking, en dat alle opties zitten weggestopt in een contextmenu. Maw, komen waar je wilt zijn duurt op de nokia veel langer dan op de iphone.
Ook reageren ze niet zo snel als de iphone dat doet en willen wel eens blijven hangen.

Daarentegen moet ik wel zeggen dat de nokia een van de beste resistive touchscreens heeft die ik ooit heb mogen bedienen, en ook de handschrift herkenning is niet dom. De 5800 wordt geleverd met een 8gb kaart inbegrepen, en is momenteel ook verkrijgbaar met volwaardige navigatie. Op de iphone zul je dit los moeten aanschaffen.

De iphone is wat mij betrefd DE telefoon bij uitstek, negatieve puntjes zijn de batterijduur (die met de 3GS al veel beter is dan met de 3G), en de afhankelijkheid van de appstore.

Als jij ook het voorrecht had om beiden apparaten te proberen voor aanschaf, zou je ongetwijfeld voor de iphone gaan.

Ik zeg ga ervoor, je zult niet teleurgesteld zijn.
Bedankt, Ik denk ook dat ik voor de Iphone 3GS maar het is wel heel duur.

Laatst gewijzigd door iMario; 25-10-09 om 15:32.
  #8  
Oud 24-10-09, 22:23
Upodtouch Upodtouch is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 76
Standaard Nokia 5800, Iphone killer?

Hallo,

Ik vind dit wel een goeie iphone killer.

Wat vinden jullie hier van?

Groeten,
Upodtouch
  #9  
Oud 25-10-09, 00:06
ArB's schermafbeelding
ArB ArB is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 3.1.3
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 2.362
Standaard

Mijn partner heeft hem en nee het is geen killer hoor.
Het is en blijft erg lastig om hem met je handen te bedienen, wat wel mooi is is dat er meer mogelijkheden opzitten.
__________________
Origineel: iPhone US 1.0.2 OTB BL3.9 | Huidige firmware: 3.X | Bootloader: 3.9 | Baseband: 04.05.04_G

Zoek in de WIKI voor 99% van alle antwoorden.
Op persoonlijke berichten met vragen over de iPhone reageer ik niet. Gebruik hiervoor het forum. Ik ben geen helpdesk.
  #10  
Oud 25-10-09, 00:12
Scooter's schermafbeelding
Scooter Scooter is offline
• iOS 13.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.193
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Upodtouch Bekijk bericht
Hallo,

Ik zit te twijfelen of ik een nokia 5800 of een iphone moethalen.
Heb dat toestel vast gehad van een vriend en ik zeg je koop dan liever een iphone
Natuurlijk is een Iphone wat duurder maar het is dan ook een deftig toestel
__________________
Ik ben vlaming en daar ben ik fier op
  #11  
Oud 25-10-09, 00:59
Vanstra's schermafbeelding
Vanstra Vanstra is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Hoorn (NH)
Berichten: 108
Standaard

Ik heb hiervoor een Nokia N97 gehad (en vele andere toestellen) maar niets gaat boven een iPhone.
  #12  
Oud 25-10-09, 02:44
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Upodtouch Bekijk bericht
Hallo,

Ik zit te twijfelen of ik een nokia 5800 of een iphone moethalen.
Neen man,zeker geen nokia 5800 kopen.
De touchscreen is zo goed niet,het scrollen is zo goed niet en het surfen is ook al helemaal niet je datte.
Iphone natuurlijk.

Het probleem is;op foto ziet het er idd allemaal deftig en mooi uit maar tis maar als je ermee begint te werken.
Mijn jongste broer is ook zo eentje;kocht een samsung star,wil ermee surfen maarja,natuurlijk is dat allemaal geene vetten.

Spaar wat langer en koop meteen een iphone en een goede raad,draag er echt heel erg zorg voor,loop er ook niet teveel mee te koop en laat hem best ook niet vallen want als je de pech hebt dat glas kapot is kost dit heel wat geld (200 euro).

De iphone is de gebruiksvriendelijkste gsm die er is;alles is zeer soepel,het scrollen gaat als een trein,je hoeft maar een lichte tik 1keertje meer op een app tikken en boem,het opent al en de instellingen en noem maar op zijn allemaal makkelijk te vinden en te veranderen.

Echt,als je die nokia gaat kopen en dan bv nadien eens een paar uren of dagen zo'n iphone in je handen zal hebben dan ga je teleurgesteld zijn je 300 euro ofzo hebt gegeven aan zo'n nokia die helemaal niet zo goed is als een iphone.

Laatst gewijzigd door apotheosis; 25-10-09 om 02:48.
  #13  
Oud 25-10-09, 09:02
moosterhof moosterhof is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 15
Standaard

Mijn vriend heeft de 5800 en ik de iPhone. iPhone reageert veel beter en sneller dan de nokia. Daar moet je soms gewoon echt wat langer op duwen. Vind het een wereld van verschil. Daarnaast vind ik de iPhone ook gewoon veel mooier om te zien, maar dat is een kwestie van smaak..
  #14  
Oud 25-10-09, 11:10
ℜuben's schermafbeelding
ℜuben ℜuben is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 214
Standaard

Zoals anderen al aangeven is de uitkomst van zo'n vraag op een iPhone forum natuurlijk op voorhand al te voorspellen (hmmm... "op voorhand voorspellen" is een beetje dubbelop geloof ik).

Wil je echt jezelf een goede mening vormen (want tenslotte moet JIJ beslissen en betalen) dan zou je dezelfde vraag ook bij de Nokia club moeten stellen en eens afwachten wat voor argumenten daar gaan komen om NIET voor de iPhone te kiezen.
  #15  
Oud 25-10-09, 15:28
dodojuice1980 dodojuice1980 is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Doetinchem
Berichten: 31
Standaard

Zelf heb ik ook een Nokia 5800 gehad en sinds kort de iPhone nooit meer anders !

De bediening van de iPhone is totaal niet vergelijken met een 5800, op geen enkel vlak...
  #16  
Oud 25-10-09, 17:27
Scooter's schermafbeelding
Scooter Scooter is offline
• iOS 13.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.193
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dodojuice1980 Bekijk bericht
Zelf heb ik ook een Nokia 5800 gehad en sinds kort de iPhone nooit meer anders !

De bediening van de iPhone is totaal niet vergelijken met een 5800, op geen enkel vlak...
Persoonlijk vindt ik dat die Nokia 5800 nogal traag reageert op diverse dingen
__________________
Ik ben vlaming en daar ben ik fier op
  #17  
Oud 26-10-09, 13:01
ASNNetworks's schermafbeelding
ASNNetworks ASNNetworks is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 330
Standaard

De iPhone is van een veel hogere klasse dan de Nokia 5800...De iPhone hoort meer in het rijtje thuis bij HTC Touch HD (2), Nokia N97, Sony Ericsson Xperia2 etc...

De Nokia 5800 hoort meer bij telefoons zoals Samsung Jet, Samsung Galaxy en LG Arena...

De iPhone is gewoon van een duurdere, hogere en kwalitatief betere kwaliteit...
  #18  
Oud 26-10-09, 13:55
Timmeh_'s schermafbeelding
Timmeh_ Timmeh_ is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.892
Stuur een bericht via MSN naar Timmeh_
Standaard

Ik heb er zelf flink mee lopen spelen op mijn stage. Het touchscreen komt niet in buurt van de gevoeligheid van de iPhone en je hebt in sommige gevallen het welbekende stokje nodig. Daarnaast beschikt de 5800 niet over een QWERTY-toetsenbord! Je zal dus moeten smsen/mailen zoals je dat gewend bent van oudere telefoons (3x klikken op de 2 voor een C)
__________________
iPhone 2G UK iOS 3.1.3 Jailbreak by RedSn0w /  iPhone 4 32GB iOS 4.2.1 Jailbreak by RedSn0w
MacBook Pro 15,4" OSX 10.6.6 /  iMac 20" OSX 10.6.6 /  iPad 3G 32GB iOS 4.2.1
Stuur me geen privé-berichten met vragen, ik negeer ze. Gebruik liever de zoekfunctie en de Wiki (Begrippen|Handleidingen)
  #19  
Oud 26-10-09, 16:54
CIVICtypeS CIVICtypeS is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 8
Standaard

Ik heb ook vanaf het begin dat de 5800 uit kwam deze in het bezit en ik heb inmiddels ook de iphone besteld.

Het is een leuk toestel die 5800, maar zorgt ook voor de nodige irritaties, omdat ik hem nu al een aardig tijdje heb begint de luidspreker te kraken en volume is heel zacht (stof) dit is volgens mij echt een nokia kwaal.

Daarnaast heeft mijn 5800 ook het probleem als je intensief aan het browsen bent dat ie zonder enkele reden de browser zomaar afsluit dat is vooral irritant als je net eindelijk op de pagina bent beland waar je wezen moet.

En Scoes vertelde dat de 5800 met volwaardige navigatie komt, ja dat klopt alleen moet je erop letten dat het geen gesproken navigatie is maar dat je dus voortdurend op je 5800 moet kijken om te zien wat je volgende aktie is en om gesproken navigatie te krijgen moet je jaarlijks om en nabij de 100 euro betalen dus of dit nu zo'n plus is tenopzichte van de iphone???

Ik ben nu dus nu ook overgestapt naar de iphone, ik heb hem weliswaar nog niet, maar voor mij geen 5800 (nokia) meer, ik heb toen de tijd ook de 5800 gekozen omdat het ook zogenaamd een iphone killer zou zijn, nou mijn beleving is, is dat de 5800 daar never en nooit niet bij in de buurt komt daarbij komt ook nog eens dat de symbian OS ook aardig achterhaald overkomt.
  #20  
Oud 27-10-09, 16:42
Michel15's schermafbeelding
Michel15 Michel15 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grinslân
Berichten: 1.309
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Upodtouch Bekijk bericht
Hallo,

Ik zit te twijfelen of ik een nokia 5800 of een iphone moethalen.

Ik zie net dat je dit toestel wil ruilen in het Te koop aangeboden forum.
Nou snap ik het even niet meer

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Upodtouch Bekijk bericht
Ruilen tegen mijn Nokia 5800 1 maandje oud?
__________________


Laatst gewijzigd door Michel15; 27-10-09 om 16:44.
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
NOKIA 5800: deze komt al in de buurt van de iphone truckdiver iPhone algemeen 35 07-05-09 17:51
Nokia 5800 in Batman: The Dark Knight happy meal iPhone algemeen 5 30-09-08 12:20

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:46.