iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   OTB 1.1.3 iPhones mogelijk waardeloos! (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/4739-otb-1-1-3-iphones-mogelijk-waardeloos.html)

jeekes 09-01-08 17:48

ja srry hoor

Raymondinho 09-01-08 19:00

Ga dit weekend nog eentje halen in NY

ugene 10-01-08 12:52

Heb mijn afgelopen zondag in new york aangeschafte 8gb iphone net binnen en wat schetst mijn verbazing, de iphone is aan het serienummer te zien gemaakt in week 47 maar op de voorkant staat geen itunes logo op de doos!!

Zou het kunnen zijn dat hij toch met oude fw is of toch niet?

Djeap1977 10-01-08 13:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ugene (Bericht 38556)
Heb mijn afgelopen zondag in new york aangeschafte 8gb iphone net binnen en wat schetst mijn verbazing, de iphone is aan het serienummer te zien gemaakt in week 47 maar op de voorkant staat geen itunes logo op de doos!!

Zou het kunnen zijn dat hij toch met oude fw is of toch niet?

De telefoons die ik heb laten binnenkomen zijn ook uit week 47 en nee daar staat geen itunes logo op maar de afbeelding van de Iphone. Ja, de telefoons uit productieweek 47 zijn gewoon nog 1.1.2. met 4.6 bootloader. Deze kun je gewoon hardwarematig unlocken met een turbosim, stealthsim, oid.

Of te wel, simmetje kopen en bellen met die hap.

Veel plezier ervan.

Greetz Djeap:):):)

Djeap1977 10-01-08 13:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Djeap1977 (Bericht 38560)
De telefoons die ik heb laten binnenkomen zijn ook uit week 47 en nee daar staat geen itunes logo op maar de afbeelding van de Iphone. Ja, de telefoons uit productieweek 47 zijn gewoon nog 1.1.2. met 4.6 bootloader. Deze kun je gewoon hardwarematig unlocken met een turbosim, stealthsim, oid.

Of te wel, simmetje kopen en bellen met die hap.

Veel plezier ervan.

Greetz Djeap:):):)

Mochten er overigens mensen zijn die nog heel graag een Iphone willen uit deze week dan heb ik er nog een paar en ik krijg er eind van de maand ook nog weer nieuwe binnen (ook met 1.1.2. en 4.6 erop):D:D:D

lhy 10-01-08 15:29

ik heb vandaag mijn iphone binnen (eindelijk.... dat ding lig al vanaf 20 dec. bij de douane). Die is gekocht en verstuurd op 17 dec. in New York van de serienummer af te lezen is het van week 49.

ugene 10-01-08 16:29

@djaep,heb je dit gechecked dmv koppeling met pc of dat proggie via installer? Ik ga er maar vanuit dat dit bij mij ook zo is en wacht nog ff met uitpakken en hoop op een sw unlock,anders maar een king of hypersim kopen.

Fresh 15-01-08 21:56

Op Hackint0sh staat dat de baseband niet te downgraden is (op dit moment). Controleer bij aankoop van een nieuwe OTB iPhone dus het weeknummer!
Alle weeknummers van vorig jaar zijn okay! Het zou zonde zijn van je geld.

japsor 15-01-08 22:58

vorige week gelukkig net besteld en was gister al onderweg dus als het goed is nog met 1.1.2

Freek de winter 15-01-08 22:59

En waar kan ik mijn week numer vinden!?

herbie65 15-01-08 23:51

Zoeken!

bijvoorbeeld op de FAQ's van de WiKi.....

konijntje 16-01-08 00:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fresh (Bericht 41441)
Op Hackint0sh staat dat de baseband niet te downgraden is (op dit moment). Controleer bij aankoop van een nieuwe OTB iPhone dus het weeknummer!
Alle weeknummers van vorig jaar zijn okay! Het zou zonde zijn van je geld.

kan je je weeknummer dan controleren voordat je hem koopt? ik bedoel hier in de applestores liggen niet gewoon dozen maar die halen ze en dan kan je afrekenen... staat een beetje raar als je daar staat.. een iphone graag: doos... hmm toch maar niet..

offtopic.. hoe groot is de kans denk je dat op 23 jan nog 1.1.2 OTBs te koop zijn :S.. is wel in Redmond dus niet in NY waar ze veel verkocht worden.. wel grappig mijn pa gaat naar Microsoft en neemt een iphone voor mij mee 'haha..

Fresh 16-01-08 00:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door konijntje (Bericht 41545)
kan je je weeknummer dan controleren voordat je hem koopt? ik bedoel hier in de applestores liggen niet gewoon dozen maar die halen ze en dan kan je afrekenen... staat een beetje raar als je daar staat.. een iphone graag: doos... hmm toch maar niet..

offtopic.. hoe groot is de kans denk je dat op 23 jan nog 1.1.2 OTBs te koop zijn :S.. is wel in Redmond dus niet in NY waar ze veel verkocht worden.. wel grappig mijn pa gaat naar Microsoft en neemt een iphone voor mij mee 'haha..

Houd de berichten in de gaten.

Het weeknummer kun je checken door naar de 4de en 5de positie van het serienummer te kijken.

konijntje 16-01-08 01:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fresh (Bericht 41548)
Houd de berichten in de gaten.

Het weeknummer kun je checken door naar de 4de en 5de positie van het serienummer te kijken.

ja dat snap ik maar hebben ze gewoon dozen liggen in de stores? of halen ze die net zoals hier van achter als je er eentje wilt :P dan ist btje raar als je daar gaat kijken naar het week nummer niet?

herbie65 16-01-08 01:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door konijntje (Bericht 41554)
ja dat snap ik maar hebben ze gewoon dozen liggen in de stores? of halen ze die net zoals hier van achter als je er eentje wilt :P dan ist btje raar als je daar gaat kijken naar het week nummer niet?

Ze halen hem van achter de balie.
Maar je kunt hem wel bekijken, voordat je betaald
Maar wat kan het jouw schelen, om dan alsnog nee te zeggen... F**K THEM....

konijntje 16-01-08 01:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door herbie65 (Bericht 41556)
Ze halen hem van achter de balie.
Maar je kunt hem wel bekijken, voordat je betaald
Maar wat kan het jouw schelen, om dan alsnog nee te zeggen... F**K THEM....

true zo denk ik maar een vriendin die hem miss voor mij haalt niet :P haha.. zit btje in dubio of ik kan wachten tot 21 januari.. das over 6 dagen heb al een turbosim liggen maar als die ook niet werkt op de 1.1.3 ben ik sowieso screwed :P... hoe lang na de release van 1.1.2 lagen ze in de winkel?

alextam 16-01-08 01:58

Mag ik es vragen aan de mensen met een officiele geunlockte iphone van frankrijk of deze nu eigenlijk werkt zonder iworld erop te zetten?

Fresh 16-01-08 02:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alextam (Bericht 41566)
Mag ik es vragen aan de mensen met een officiele geunlockte iphone van frankrijk of deze nu eigenlijk werkt zonder iworld erop te zetten?

Goede vraag! Ze zouden wel gek zijn om het te proberen i.m.h.o. :eek:

alextam 16-01-08 12:23

look what i have found : Belgium iPhone » iPhone Orange débloqué officiellement fonctionne sans iWorld! ik ben eigenlijk wel geinnteresseerd nu.... :p

Fresh 28-01-08 14:31

De eerste OTB 1.1.3 iPhones zijn inmiddels uitgeleverd en gezien de recente jailbreakontwikkelingen rond FW 1.1.3 lijkt mijn vermoeden voorlopig waarheid te zijn geworden (zie eerste post).

Alle iPhones t/m OTB 1.1.2 kunnen bellend gemaakt worden, omdat de jailbreak van 1.1.3 werkt met de baseband van 1.1.2 (04.02.13_G).
Een OTB 1.1.3 heeft baseband 04.03.13_G en die is is nog niet werkend gemaakt (niet softwarematig en niet met een x-sim). Omdat OTB 1.1.3 iPhones bootloader 4.6 hebben, kan de baseband niet gedowngradet worden op dit moment.

Wat kun je met een OTB 1.1.3?

1. Downgraden en gebruiken als iPod Touch.
2. Een hardware hack uitvoeren waarbij je de iPhone moet openmaken en de bootloader downgradet naar versie 3.9. Hierdoor wordt het mogelijk om de baseband te downgraden en te gaan bellen met bijvoorbeeld modem versie 04.02.13_G.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:12.