//

OTB 1.1.3 iPhones mogelijk waardeloos!

OTB 1.1.3 iPhones mogelijk waardeloos! discussie in Archief forum; ( verdwijnt na registratie ) Mocht je van plan zijn om in de VS bij de Apple Store een iPhone aan te schaffen, zorg er dan voor dat het een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 09-01-08, 00:50
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard OTB 1.1.3 iPhones mogelijk waardeloos!

Mocht je van plan zijn om in de VS bij de Apple Store een iPhone aan te schaffen, zorg er dan voor dat het een OTB 1.1.2 is. Deze is te jailbreaken en met een xSIM oplossing te unlocken, dat weten we zeker.
Alle weeknummers van 2007 zijn in ieder geval veilig.

Firmware 1.1.3 is sinds 15 januari beschikbaar.
We weten nog niet wat voor nieuwe fratsen Apple heeft uitgehaald om het jailbreaken en unlocken te voorkomen. Vanaf het moment van de release van 1.1.3 zullen ook nieuwe iPhones (OTB's) met 1.1.3 uitgeleverd gaan worden.

So what? Zou je zeggen. Dan downgrade je hem toch?
Ik ben er echter helemaal niet zeker van of een OTB 1.1.3 te downgraden is naar 1.1.2 of lager. Misschien is het wel helemaal niet mogelijk om de modem versie te downgraden (de baseband). In dit geval zou het dus helemaal niet meer mogelijk zijn om een OTB 1.1.3 te unlocken (zelfs niet in 1.1.2)!
Deze waarschuwing geldt overigens ook voor reeds geunlockte iPhones.
We weten niet of versie 1.1.3 te downgraden is, dus (voorlopig) niet updaten naar 1.1.3 met iTunes!
Zet voor de zekerheid in iTunes het automatisch zoeken naar updates uit!
Dat doe je via iTunes menu "bewerken->voorkeuren". Zet in tabblad "algemeen" "automatisch zoeken naar updates" uit.

Update: Vanaf 15 januari is FW 1.1.3 beschikbaar via iTunes. De verwachting is dus dat nieuwe iPhones heel snel met 1.1.3 uitgeleverd gaan worden. Houd de berichten in de gaten of deze te downgraden/jailbreaken/unlocken zijn, anders is een OTB 1.1.3 weggegooid geld!.

Laatst gewijzigd door Fresh; 16-01-08 om 00:09.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 09-01-08, 07:53
ugene's schermafbeelding
ugene ugene is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 275
Standaard

Ik ga er van uit dat mijn nieuwe 8gb iphone welke zondag gekocht is in NY nog niet met fw 1.1.3 is uitgeleverd, aangezien deze nog eerst officieel geintroduceerd moet worden.
__________________
1st iPhone from Miami,last 1 from Hasselt
  #3  
Oud 09-01-08, 07:57
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ugene Bekijk bericht
Ik ga er van uit dat mijn nieuwe 8gb iphone welke zondag gekocht is in NY nog niet met fw 1.1.3 is uitgeleverd, aangezien deze nog eerst officieel geintroduceerd moet worden.
Je hebt gelijk, op dit moment (09/01/2008) is het volledig veilig om een iPhone aan te schaffen in de VS.
De nieuwe firmware is nog niet geintroduceerd.
  #4  
Oud 09-01-08, 08:28
lhy lhy is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Heesch
Berichten: 48
Standaard

maar het kan toch zijn dat ze eerst alle iphones gaat uitvoeren met 1.1.3 en daarna de aankondiging doen. Op dat moment kun je dan ook alleen maar 1.1.3 krijgen.
  #5  
Oud 09-01-08, 08:32
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lhy Bekijk bericht
maar het kan toch zijn dat ze eerst alle iphones gaat uitvoeren met 1.1.3 en daarna de aankondiging doen. Op dat moment kun je dan ook alleen maar 1.1.3 krijgen.
Dat lijkt me onwaarschijnlijk, maar je zou gelijk kunnen hebben.
  #6  
Oud 09-01-08, 09:36
Ocin's schermafbeelding
Ocin Ocin is offline
• iOS 3.1.3
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 178
Standaard

Volgens mij zal de nieuwe firmware 15 januari voorgesteld worden op de macworld expo.
Indien de *sims dan blijven werken zal de verleiding nog groter worden om er eentje aan te schaffen
  #7  
Oud 09-01-08, 09:59
Celf's schermafbeelding
Celf Celf is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 517
Standaard

Ik vind die discussies over wat er na 15 januari kan gebeuren vreselijk interessant. Komt er 3G? komt de nieuwe FW? Zoals hierboven geschreven....zijn de nieuwe toestellen te unlocken.....hoe gaat het verder met de 1.1.2 toestellen en met de oudere pre-1.1.1 toestellen. Droogt de stroom geimporteerde toestellen op of komen ze (bij een nieuwe unlockmethode) weer met dozen tegelijk deze kant op?
  #8  
Oud 09-01-08, 12:08
sabatie sabatie is offline
• iOS 2.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 162
Standaard

als je in NY bent moet je hem kopen in de apple winkel in fifth avenue bij zuid central park!!die shop is zo vet...
ze hebben daar zo'n grote voorraad dat die echt niet zo snel op zal zijn. laat je vooral niet afschrikken door die verkopers die daar rondlopen die zegge namelijk dat je hem in je eigen land moet kopen.
ga gewoon in de korte rij staan je moet wel met creditcard betalen een email adres hebben voor het bonnentje en een passpoort om je creditcard te checken en ze verkopen daar aan iedereeen!!
  #9  
Oud 09-01-08, 15:07
konijntje konijntje is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 156
Standaard

Ik vind het wel een heel dramatisch verhaal. Gewoon een simpele waarschuwing was denk ik net zo goed geweest dat het niet zeker is of en hoe lang het gaat duren om de 1.1.3 phones te kraken (jailbreak en unlock). Er is nog bijna niks bekend over de nieuwe Firmware. Ik kan me tevens niet voorstellen dat ze nu met 1.1.3 een volledig dichte iPhone gaan afleveren people make mistakes en verder zal het de hype doen afnemen.

enige dilemma waar ik mee zit is.. denken jullie dat er na de macexpo een 16 gb iphone voor dezelfde prijs als de huidige 8 verkocht gaat worden?...

Laatst gewijzigd door konijntje; 09-01-08 om 15:13.
  #10  
Oud 09-01-08, 15:21
Ocin's schermafbeelding
Ocin Ocin is offline
• iOS 3.1.3
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 178
Standaard

Ik zet met hetzelfde dilemma konijntje; heb dan maar besloten om voor alle zekerheid te wachten tot na de macexpo
  #11  
Oud 09-01-08, 15:24
konijntje konijntje is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 156
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ocin Bekijk bericht
Ik zet met hetzelfde dilemma konijntje; heb dan maar besloten om voor alle zekerheid te wachten tot na de macexpo
ja alleen hetvolgende is dat ik nu iemand ken die in NY zit die een 1.1.2OTB mee kan nemen die ik zekerweten kan gebruiken en na de expo gaat een familie lid naar de US die dan zeker een 1.1.3 heeft evt 16 gb maar miss niet te gebruiken... kheb nu al 2 Turbosims liggen dus software unlock is niet nodig
  #12  
Oud 09-01-08, 15:31
Ocin's schermafbeelding
Ocin Ocin is offline
• iOS 3.1.3
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door konijntje Bekijk bericht
ja alleen hetvolgende is dat ik nu iemand ken die in NY zit die een 1.1.2OTB mee kan nemen die ik zekerweten kan gebruiken en na de expo gaat een familie lid naar de US die dan zeker een 1.1.3 heeft evt 16 gb maar miss niet te gebruiken... kheb nu al 2 Turbosims liggen dus software unlock is niet nodig
In dat geval zou ik gewoon wachten op een mogelijke update. De kans dat je 1.1.3 niet kan downgraden en jailbreaken om zo met een turbosim je iphone te unlocken lijkt me erg klein.

Off-topic: Kan jou familielid er mij misschien ook eentje meebrengen?
Zou immens handig zijn

Laatst gewijzigd door Ocin; 09-01-08 om 15:42.
  #13  
Oud 09-01-08, 15:36
Boy van Baal Boy van Baal is offline
• iOS 8.0
• 7.0 beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 122
Standaard

Dit waren ook de geruchten over 1.1.2. Dat ze niet denken dat die te kraken is enz. De mensen die bij apple werken zijn ook gewoon mensen net zoals de hackers. Het is zkr dat het steeds moeilijker word maar als ze willen kraken ze alles. Maar je moet er gewoon goed de tijd voor nemen dat doen de medewerkers van apple ook om 1.1.3 te maken.

Maar we zullen het zien
  #14  
Oud 09-01-08, 16:01
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Houd met het ergste rekening, dan kan het altijd meevallen.
Het zou zonde zijn als je honderden euro's uitgeeft aan iets waar je niks mee kunt, of voorlopig niets mee kunt.

Eerst waren we verbaasd dat we niet meer konden unlocken met die bootloader 4.6 en zie hier, langzaam zijn we allemaal aan de xSIM en het is de normaalste zaak van de wereld geworden.

Er zal best iets komen, maar ga er niet te stellig vanuit dat dat ook gebeurt.
  #15  
Oud 09-01-08, 16:13
jeekes jeekes is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: België
Berichten: 522
Standaard

Xsim is voor mij toch geen oplossing....
ik ken iemand die iemand kent die nogal heel zwaar heeft geïnvesteerd in apple en die gast had een aantal iphones die apple voor hem had unlcoked en hij verkocht deze voor 500€ het stuk (maar alleen aan kennissen). Hij heeft ze nu niet meer, maar als hij ze trug heeft, koop ik er een
nu maar afwachten tot hij ze terug heeft

p.s. degene die ik ken kreeg er zo eentje gratis aangeboden en hij weigerde; er zijn toch rare mensen op de wereld he
  #16  
Oud 09-01-08, 16:23
Ocin's schermafbeelding
Ocin Ocin is offline
• iOS 3.1.3
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeekes Bekijk bericht
Xsim is voor mij toch geen oplossing....
ik ken iemand die iemand kent die nogal heel zwaar heeft geïnvesteerd in apple en die gast had een aantal iphones die apple voor hem had unlcoked en hij verkocht deze voor 500€ het stuk (maar alleen aan kennissen). Hij heeft ze nu niet meer, maar als hij ze trug heeft, koop ik er een
nu maar afwachten tot hij ze terug heeft

p.s. degene die ik ken kreeg er zo eentje gratis aangeboden en hij weigerde; er zijn toch rare mensen op de wereld he
Eigenaardig verhaal, om eerlijk te zijn geloof ik er niet al te veel van.
  #17  
Oud 09-01-08, 16:26
jeekes jeekes is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: België
Berichten: 522
Standaard

de persoon over wie ik het heb had over de 100,000€ geïnvesteerd in apple. Dan kan apple toch al eens een tegendienst doen (dit zijn niet de iphones zoals die in frankrijk worden verkocht, de simlock is er in de fabriek afgehaald)
maar ik weet er ook niet alles van; zoals ik zei: een vriend van een kennis
  #18  
Oud 09-01-08, 17:08
jorikk jorikk is offline
• iOS 4.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 18
Standaard

Vreemd verhaal, geloof er ook niets van... en 100.000 euro investeren in Apple staat gelijk aan het kopen van een DVD speler bij de mediamarkt van 10 EUR. Gooien ze echt de rode loper niet voor uit!
  #19  
Oud 09-01-08, 17:19
jeekes jeekes is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: België
Berichten: 522
Standaard

ik ben er zelf niet helemaal zeker van maar die kennis van mij heeft er wel een gratis aangeboden gekregen, daar ben ik echt wel zeker van
  #20  
Oud 09-01-08, 17:43
Kevin Kevin is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Brugge
Berichten: 435
Standaard

Ik geloof er ook niet veel van, kunnen we terug on-topic?
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De heilige graal: OTB iPhones met bootloader 4.6 software-unlock! truckdiver Unlock [archief] 583 17-02-08 20:12
1.1.3 OTB iPhones unlockable rjfalcon Archief 2 09-02-08 11:02
De heilige graal: OTB iPhones met bootloader 4.6 software-unlock! deltoro Archief 3 08-02-08 11:03
OTB 1.1.2 -> 1.0.2 -> 1.1.1/2 niet mogelijk... pieterhoogen Unlock [archief] 3 07-02-08 15:16
Waar Hardware Unlock OTB 112 mogelijk? Magix Archief 1 01-02-08 18:33

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:53.