iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   Zou ik deze kopen? (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/47453-deze-kopen.html)

IphoneHolic 03-11-09 20:17

Zou ik deze kopen?
 
Hallo,

Ik heb momenteel een Samsung Omnia maar zou willen overstappen naar een Iphone, kennis dat ik ken verkoopt namelijk nog een Iphone 2G,3G (8GB), hij vraagt 250 euro voor de 2G en voor de 3G 350 euro, nieuw in de verpakking, hij haalt deze van een handelaar en ik krijg er ook 2 jaar garantie op. Hoe kan ik trouwens zien of het een echte Iphone is? (gewoon aansluiten op Itunes en zien of hij de Iphone vind?) Hij zegt wel dat de 3G nog niet gebruiksklaar is. Wat houdt dit dan eigenlijk in? Dat hij nog moet unlocked worden? Ik heb heel die handleiding al gelezen maar snap nog niet zoveel van de unlock, jailbreak gedoe. :rolleyes: Ik zou dus eigenlijk graag die Iphone 3G kopen, dat unlocken kan je zelf (gratis) doen? Of wat moet ik doen?

Bedankt voor de hulp!
Ik ben van België trouwens.

Groeten Jeroen.

ℜuben 03-11-09 20:27

Ik denk dat je het beste aan die kennis kunt vragen wat hij bedoeld met "nog niet gebruiksklaar". Waarschijnlijk gewoon dat je 'm eerst even aan iTunes moet hangen zoals iedere nieuwe iPhone. Voor dat dat gebeurt is kan je er nog niks mee doen. Ik zou persoonlijk btw voor de 3G gaan, die kan nog prima "met zijn tijd mee". De 2G is inmiddels wel een beetje senior aan het worden en kan veel apps uit de app-store niet aan.

Michel15 03-11-09 20:28

350 is niet verkeerd, volgens mij is de prijs voor een nieuwe in Belgie nog steeds 475

IphoneHolic 03-11-09 23:04

Ja, de prijs is zoiets ongeveer, ik dacht zelfs in sommige winkels 525 euro.
Maar hij had de vorige keer gezegd dat hij niet wist wie hem gebruiksklaar kon maken.
Hij dacht dat dit iets van een 50 euro ging kosten. Ik weet dus eigenlijk niet goed wat hij hiermee bedoeld? Zit er ook een gewone kabel in voor in het stopcontact bij ons?

Michel15 03-11-09 23:06

Dat klinkt alsof ie softwarematig simlockvrij gemaakt moet worden.

Maar gelukkig kun je dat ook zelf met behulp van Blackra1n en Blacksn0w ;)

IphoneHolic 03-11-09 23:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michel15 (Bericht 379120)
Dat klinkt alsof ie softwarematig simlockvrij gemaakt moet worden.

Maar gelukkig kun je dat ook zelf met behulp van Blackra1n en Blacksn0w ;)

Alles valt dus te unlocken. Zodat ik met mijn pay en go kaartje van proximus ermee kan werken?

ℜuben 03-11-09 23:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IphoneHolic (Bericht 379118)
Zit er ook een gewone kabel in voor in het stopcontact bij ons?

Je hebt geen kabel "voor in het stopcontact" nodig. De iPhone laadt op via USB (die kabel zit er als het goed is bij) en die is in elk land hetzelfde.

IphoneHolic 04-11-09 19:26

Mooi is dat, nu laat die persoon het afweten.. :(
Ik heb nog een vriend dat ik al eens ontmoet heb van NL, ik zelf ben van BE.
Hij kan in Duits fabriek aan een nieuwe iphone 3G 8GB komen voor 230euro.
Hij zou deze dan willen opsturen via de post, ik heb hem gezegd dat ik hem eerst en vooral eens door de cam wil zien, om er zeker van te zijn of het de echte is en geen kloon. Wat denken jullie?

IphoneHolic 07-11-09 01:13

Mag slotje op,
ik heb mijn iphone 3G, geunlocked, gejailbreaked enzo. ;)
Ben er zeer tevreden van. :)

WDS001 07-11-09 10:07

Op eigen verzoek.

// Slotje


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:41.