iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   Simlockvrij of niet? (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/47633-simlockvrij-niet.html)

Qyx 05-11-09 17:02

Simlockvrij of niet?
 
Hee allemaal,
Het lijk mij hier het best te passen:


Ik ga zaterdag bij iemand kijken om een iPhone 3GS over te nemen. Het is een 32Gb uit Amerika, simlockvrij.

Maar hoe kan ik zien dat hij simlockvrij is? Gewoon testen of ik iemand kan bellen met mijn simkaart erin?

alvast bedankt voor de reacties,
Qyx

iScorpio 05-11-09 17:04

Ga er maar vanuit dat deze softwarematig simlock vrij is gemaakt ;) Zal al een jailbreak hebben en Cydia geïnstalleerd.

Qyx 05-11-09 17:07

Het is iemand die hem door familie uit Amerika mee heeft laten nemen, maar die het toestel veel te ingewikkeld vindt. Dus lijkt me sterk dat ze er een jailbreak opgegooid hebben.
Maar het kan toch gewoon een simlockvrij gekochte zijn uit Amerika?

En als ik met mijn Vodafonekaartje erin gewoon naar iemand kan bellen en er geen Cydia opstaat, dan moet hij toch wel fabrieks-simlockvrij zijn?

iScorpio 05-11-09 17:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Qyx (Bericht 380051)
Het is iemand die hem door familie uit Amerika mee heeft laten nemen, maar die het toestel veel te ingewikkeld vindt. Dus lijkt me sterk dat ze er een jailbreak opgegooid hebben.
Maar het kan toch gewoon een simlockvrij gekochte zijn uit Amerika?

En als ik met mijn Vodafonekaartje erin gewoon naar iemand kan bellen en er geen Cydia opstaat, dan moet hij toch wel fabrieks-simlockvrij zijn?

Uit Amerika komen ze niet fabriek-af standaard simlock vrij ;)

Qyx 05-11-09 17:11

OK,

dan moet ik dus kijken naar de baseband en de firmware toch?

iScorpio 05-11-09 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Qyx (Bericht 380057)
OK,

dan moet ik dus kijken naar de baseband en de firmware toch?

Ga er maar vanuit dat deze een softwarematige unlock heeft via Ultrasn0w, Purplesn0w of Blacksn0w (afhankelijk van de firmware versie).

Justevo 05-11-09 17:45

Laat hem de nieuwste officiele firmware erop zetten via iTunes, als ie daarna je simkaart niet accepteert was ie software-matig unlocked en zou ik er dus minder voor betalen als ik jou was.

pietnoeck 22-11-09 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft (Bericht 380059)
Ga er maar vanuit dat deze een softwarematige unlock heeft via Ultrasn0w, Purplesn0w of Blacksn0w (afhankelijk van de firmware versie).


Hi ik heb net een 3GS met FW 3.0 gejailbreaked met redsnow 0.8 en dat was succesvol.
Hoe moet ik deze nu unlocken ? Met Ultrasnow, Purplesnow of Blacksnow ?
Er zit nog een at&t kaartje in, moet dit er eerst uit en mijn sim erin ?

Bedankt op voorhand ! (niet enkel de president van Europa kan rijmen !)

WDS001 22-11-09 16:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pietnoeck (Bericht 386387)
Hi ik heb net een 3GS met FW 3.0 gejailbreaked met redsnow 0.8 en dat was succesvol.
Hoe moet ik deze nu unlocken ? Met Ultrasnow, Purplesnow of Blacksnow ?
Er zit nog een at&t kaartje in, moet dit er eerst uit en mijn sim erin ?

Bedankt op voorhand ! (niet enkel de president van Europa kan rijmen !)

Jij moet unlocken met Ultrasn0w, maar dat had je ook gemakkelijk via de zoekfunctie kunnen vinden ;)

Omdat het oorspronkelijke probleem van dit topic opgelost is, gaat deze dicht.

//Slotje


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:02.