iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   Geen Wi-Fi verbinding maar toch internet? (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/4791-geen-wifi-verbinding-maar-toch-internet.html)

JasperrrB 09-01-08 23:16

Geen Wi-Fi verbinding maar toch internet?
 
Hallo,

ik heb een iPhone FW 1l.1.2 met boatloader 4.6
Hij is gejailbreakt, dus kan hem als iPod touch gebruiken. Ik heb thuis geen draadloos internet, en ik zette hem vandaag in de dock om hem op te laden. Zogauw hij erin kwam gaf hij aan dat hij wél draadloos internet heeft gevonden, het netwerk heet linksys2006.
Hoe kan dit? Is het misschien een functie van 1.1.2 om gewoon internet via de dock toch als Wi-Fi te zien?

crunch81 09-01-08 23:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JasperrrB (Bericht 38343)
Hallo,

ik heb een iPhone FW 1l.1.2 met boatloader 4.6
Hij is gejailbreakt, dus kan hem als iPod touch gebruiken. Ik heb thuis geen draadloos internet, en ik zette hem vandaag in de dock om hem op te laden. Zogauw hij erin kwam gaf hij aan dat hij wél draadloos internet heeft gevonden, het netwerk heet linksys2006.
Hoe kan dit? Is het misschien een functie van 1.1.2 om gewoon internet via de dock toch als Wi-Fi te zien?

Dan ziet de Iphone een Draadloos netwerk in je buurt, van de buren of overburen. Dus dat is de reden:rolleyes:

JasperrrB 09-01-08 23:24

We wonen alleenstaand:P dus dan zou dat netwerk verder dan 50 meter moeten komen?

jeekes 09-01-08 23:28

is er een andere verklaring? ;)

JasperrrB 09-01-08 23:28

Geen idee eigenlijk, ben nog redelijk noob op het gebied van iPhones verder

jeekes 09-01-08 23:30

ik ken er ook niet veel van hoor, maar dat netwerk moet toch ergens vandaan komen....

crunch81 09-01-08 23:33

Vertrouw me, er is echt een draadloos netwerk:)

De meeste mensen krijgen van hun internet provider een modem, router en accespoint in 1 tegenwoordig, dus het verbaasd me niks dat er heel veel mensen niet eens weten dat ze een draadloos netwerk hebben.

Kijk eens op de modem van je internet provider, staat daar toevallig Linksys op??:p

JasperrrB 10-01-08 14:41

Zogauw ik hem uit de dock haal is er geen internet meer,
en op mijn modem staat geen linksys:P
Wtf?

Frits 10-01-08 15:23

@Jasper ,.. ik denk dat deze AccesPoint bij jouw in de buurt is,... als je je Iphone in je dock zet,.. dan heeft hij een klein beetje beter wireless ontvangsignaal... daardoor ontvang je het waarschijnlijk alleen in je dock.

Maar,..denk wel,.over iemand anders Access point surfen is strafbaar,...

Als je al een router thuis hebt, koop voor een paar Euri´s je eigen Access Point,..je zult blij ermee zijn :)

JasperrrB 10-01-08 17:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frits (Bericht 38598)
@Jasper ,.. ik denk dat deze AccesPoint bij jouw in de buurt is,... als je je Iphone in je dock zet,.. dan heeft hij een klein beetje beter wireless ontvangsignaal... daardoor ontvang je het waarschijnlijk alleen in je dock.

Maar,..denk wel,.over iemand anders Access point surfen is strafbaar,...

Als je al een router thuis hebt, koop voor een paar Euri´s je eigen Access Point,..je zult blij ermee zijn :)

Oh oke bedankt voor de info..
Wat is een paar euro? en hoe installeer ik zon Access Point precies?

Frits 10-01-08 17:48

tussen 40 en 60 Euri´s :) een AP instalieren is makkelijker als een Iphone,.. dat lukt je ook nog !

JasperrrB 10-01-08 17:51

Haha oke, bedankt voor de bemoedigende woorden:P
Zal dr naar gaan kijken


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:28.