iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   iPhone 2G van 2.1 naar 3.1.2 (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/47977-iphone-2g-2-1-naar-3-1-2-a.html)

aeger 10-11-09 17:15

iPhone 2G van 2.1 naar 3.1.2
 
Hallo,

Ik zit met het volgende, ik heb een iPhone 2G die zit op OS 2.1. Ik zou deze graag op 3.1.2 zetten, maar graag met behoud van smsjes e.d. + jailbreak.

- Kan ik dan een kopie maken.
- Officieel updaten naar 3.1.2.
- Blackra1n gebruiken.
- En dan de kopie weer terug zetten.

Of vinden er problemen plaats met het terugzetten van een kopie die gemaakt is met 2.1 en zet op 3.1.2?

Alvast bedankt!

Thaan 10-11-09 17:49

Het is een aardig grote stap, en de kans is groot dat je backup voor problemen gaat zorgen.

Problemen als in sloom, dingen die niet helemaal vlekkeloos werken, hangers etc.

Je iPhone zal weer als nieuw voelen door simpelweg geen backup terug te zetten. Persoonlijk haal ik mijn contacten en agenda van een exchange server en mijn mail van de IMAP server.
Zo heb ik dus nooit de problemen die een backup kan meebrengen, wel altijd een verse snelle iPhone en nooit me gegevens kwijt.

Overigens kan wat je zegt wel, alleen zitten er een flaw in. Zo zal Blackra1n hem niet voor je simlockvrij maken, dus daar moet je bootneuter voor gebruiken. Verder kan het helemaal prima, maar ik kan je bijna garanderen dat hij niet zo vlekkeloos loopt als wanneer je geen backup terugzet.

aeger 10-11-09 17:51

dank voor de info. maar is het dan misschien een idee om hem eerst officieel te updaten naar 3.1.2(dan verlies je toch niet je smsjes en contacten?) en dan een kopie maken, dan blackra1n erover, en dan de kopie weer terug te zetten, of verlies je niet je smsjes e.d. als je blackra1n gebruikt?

Thaan 10-11-09 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door aeger (Bericht 382249)
dank voor de info. maar is het dan misschien een idee om hem eerst officieel te updaten naar 3.1.2(dan verlies je toch niet je smsjes en contacten?) en dan een kopie maken, dan blackra1n erover, en dan de kopie weer terug te zetten, of verlies je niet je smsjes e.d. als je blackra1n gebruikt?

Bij een update verlies je ALTIJD ALLES. Of je nou officieel update, of en gepwnde update erop zet, je iPhone is ALTIJD leeg.
Dat gaat dus geen verschil maken.

Een backup terugzetten gaat bijna altijd zorgen voor traagheid etc. dus een oplossing zoeken om die backup op een andere manier terug te zetten gaat daar niks in veranderen.

Als ik jouw was zou ik overwegen hoeveel je smsjes je waard zijn. Dat is namelijk 1 van de weinige dingen die niet makkelijk te backuppen zijn op een andere manier. Het zou eventueel via SSH kunnen.
Foto's kun je eraf halen, notities mailen, contactpersonen opnieuw importeren (mits ze in je mail oid programma staan) en idem dito met kalender.
Wat moet je nog meer backuppen?

aeger 10-11-09 17:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thaan (Bericht 382246)

Overigens kan wat je zegt wel, alleen zitten er een flaw in. Zo zal Blackra1n hem niet voor je simlockvrij maken, dus daar moet je bootneuter voor gebruiken. Verder kan het helemaal prima, maar ik kan je bijna garanderen dat hij niet zo vlekkeloos loopt als wanneer je geen backup terugzet.

Wat is een flaw precies, en blackra1n werkt sowieso niet voor de 2G of wat? en bootneuter, kan je dat ook downloaden uit cydia, en maakt dat niet uit als je op de laatste baseband zit?

alvast bedankt weer!

Thaan 10-11-09 17:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door aeger (Bericht 382255)
Wat is een flaw precies, en blackra1n werkt sowieso niet voor de 2G of wat? en bootneuter, kan je dat ook downloaden uit cydia, en maakt dat niet uit als je op de laatste baseband zit?

alvast bedankt weer!

Een flaw is een fout, in dit geval in je gedachteproces. Je maakte een fout, en dat was denken dat Blackrain voor jouw de totaaloplossing is, dat is het namelijk niet.
Je kan er wel mee jailbreaken, maar dan moet je uit Cydia alsnog Bootneuter downloaden om te unlocken.
Baseband maakt voor jouw niet uit, die is altijd simlockvrij te maken.
Waarom denk je dat je nooit nieuws hoort over de 2G baseband? Omdat hij al heel lang niet geupdate is, en altijd te simunlocken zal zijn.

aeger 10-11-09 18:17

ok bedankt.

King1987 10-11-09 18:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thaan (Bericht 382252)
Bij een update verlies je ALTIJD ALLES. Of je nou officieel update, of en gepwnde update erop zet, je iPhone is ALTIJD leeg.
Dat gaat dus geen verschil maken.

Off-topic
Waar maak jij dat op uit? Een iPhone die niet afhankelijk is van jailbreak (met de daarbij behoorende simlock) en activatie die je update heeft altijd nog dezelfde gegevens! Echter, een iPhone die wel afhankelijk is van jailbreak/activatie/unlock is het wel kwijt!


King1987 10-11-09 18:37

@ topic starter:

Je hebt de afgelopen week enorm veel vragen overal gesteld, je topic's zijn niet voor niets op slot gegaan, het is allemaal al geschreven op dit forum. Graag de zoekfunctie gebruiken!

>slotje<


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:46.