iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   Overstap windows naar mac (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/48501-overstap-windows-naar-mac.html)

Jeff 18-11-09 01:10

Overstap windows naar mac
 
Sinds kort ben ik in het bezit van een Macbook Pro! :d

Tevens heb ik een iPhone 3G, origineel unlocked toestel uit Belgie, FW 3.0, Jailbreak d.m.v. redsnow.

Nu wil ik graag geheel de overstap maken naar Mac en dus ook alles via iTunes op mijn Mac laten lopen.

Hoe kan ik het beste de overstap maken?

Zelf dacht ik het volgende:

- In iTunes op mijn Mac updaten naar FW 3.1.2 en dus mijn programma's foto's enz verliezen

- Jailbreaken met Blackra1n RC3

- Vervolgens via iTunes al mijn programma's, foto en weer installeren

Stiruam 18-11-09 01:33

Dat lijkt me wel de handigste methode ja, wat voor oplossing zoek je waarvoor? Want dit is geen echte vraag...

Je kan natuurlijk ook gewoon je iPhone niet restoren alleen gewoon sync'n met je Mac dan werkt ie ook maar maakt je mac hem alleen even schoon. Belangerijke data blijft behouden dan

Jeff 18-11-09 01:47

Mijn vraag was of dit de handigste/snelste manier is om zowel:

- over te stappen naar het gebruik van mijn iPhone i.c.m. mijn Mac en
- de firmware te updaten naar 3.1.2.

Als ik dit op de door mij omschreven manier ga doen moet ik al mijn programma's, foto's, muziek enz. van mijn windows pc met gebruik van een usb stick o.i.d. op mijn mac zetten en vervolgens met iTunes op mijn iPhone.

Wellicht dat er een andere, makkelijkere manier is om dit alles te doen.

FleavKe 19-11-09 18:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jeff (Bericht 385006)
Mijn vraag was of dit de handigste/snelste manier is om zowel:

- over te stappen naar het gebruik van mijn iPhone i.c.m. mijn Mac en
- de firmware te updaten naar 3.1.2.

Als ik dit op de door mij omschreven manier ga doen moet ik al mijn programma's, foto's, muziek enz. van mijn windows pc met gebruik van een usb stick o.i.d. op mijn mac zetten en vervolgens met iTunes op mijn iPhone.

Wellicht dat er een andere, makkelijkere manier is om dit alles te doen.

Hey...
Ik ben sinds kort de trotse bezitter van een nieuwe Imac, en heb dus ook de overstap gemaakt van Winslows naar Mac... Ik zit zowat met dezelfde vragen, en ik denk dat jou uitleg zowat de simpelste methode (zo niet de enige) is die je kan doen.

Nu heb ik zelf wel een tijdje niet meer op het forum gezeten, omdat mijn vorige pc veel te traag was geworden, dus heb ik totaal geen verstand van wat "Blackra1n RC3" ??? is...

Maar dat zal ik nog wel even uitpluizen dan... als jij een makkelijkere manier hebt gevonden, let me know :D

Jeff 19-11-09 19:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FleavKe (Bericht 385599)
als jij een makkelijkere manier hebt gevonden, let me know :D

Een makkelijkere manier heb ik nog niet gevonden omdat die er volgens mij niet is...

Ik denk dat ik het van het weekend maar gewoon ga proberen op de eerder door mij omschreven manier.

De Generaal 19-11-09 19:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jeff (Bericht 385605)
Een makkelijkere manier heb ik nog niet gevonden omdat die er volgens mij niet is...

Ik denk dat ik het van het weekend maar gewoon ga proberen op de eerder door mij omschreven manier.

Je kunt op Windows met je iPhone in iTunes een reservekopie maken, die je vervolgens later dan op je Mac moet zetten. Als je vervolgens je iPhone op je Mac update naar 3.1.2 moet je na de update deze reservekopie terugzetten. Via iTunes kan je zien waar je je reservekopieen opslaat.

Ik weet niet zeker of deze methode werkt, weet niet of de reservekopie afhankelijk wordt gemaakt van je computer, maar probeer het maar even.

Jeff 19-11-09 19:42

Thanks! Ga ik zeker van het weekend proberen.

Jeff 21-11-09 17:59

Done!

Ik heb het volgende gedaan:

- backup van mijn iPhone in iTunes gemaakt op mijn MacBook Pro
- in Aptbackup een backup gemaakt
- update in iTunes naar Firmware 3.1.2
- jailbreak uitgevoerd, Blackra1n RC3 en cydia weer geinstalleerd
- Aptbackup gedownload uit Cydia
- Aptbackup geopend en een restore gedaan
- iPhone gerestored van de backup in iTunes

Ik heb alles van voor de update behouden. Apps uit de appstore, uit cydia en handmatig geinstalleerde apps via iTunes, alles staat weer op mijn iPhone.

Mijn windows computer heb ik tijdens dit hele proces niet gebruikt.

xionix 23-11-09 15:30

dat is inderdaad de makkelijkste manier...van mac naar mac gebruiker.
je kunt eventueel nog extra progjes enz overzetten dmw usb stick als die niet op je iphone staan. De rest neemt de mac gewoon over omdat hij een kopie van je iphone zal maken.

gr

De Generaal 23-11-09 16:30

Mooi om te horen. Gezien het probleem is opgelost, kan hier een slotje op.

// Slotje


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:43.