iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   Telefoon ruilen (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/48712-telefoon-ruilen.html)

Fooly 21-11-09 19:01

Telefoon ruilen
 
Hallo,

Heb een klein probleempje en vroeg me af of jullie mij konden helpen.

Na twee jaar klant bij tmobile kreeg ik een bericht dat ik mijn contract kon vernieuwen. Dus dacht ga vandaag maar eens naar een iphone kijken in de tmobile shop. Daar aangekomen bleken ze geen nieuwe iphone 3GS meer op voorraad te hebben. Dus vertelde de verkoper mij dat maakt niets uit want ik heb nog wel de iphone 3G die goedkoper is en even goed is. De verkoper legde mij uit dat het enige verschil tussen de 3G en de 3GS was dat de 3GS een kompas had en een heel klein beetje sneller is (bijna niet merkbaar). Dus dacht dan maakt het niet zo veel uit en verleng mij abonnement met een Iphone 3G. Dus later deze middag kom ik bij vrienden die al een iphone hebben en die zeggen dat er wel degelijk verschillen zijn die mij niet medegedeeld zijn zoals een veel betere fotocamera, de mogelijkheid tot films opnemen een langer accu duur. Tevens is daarnaast het verschil in snelheid toch echt best groot.

Nu wil ik dus van mijn contractverlenging af of een nieuwe iphone 3GS ontvangen in plaats van de 3G. Dit is volgens de verkoper niet mogelijk. Aangezien de telefoon gebruikt is.

Kan iemand mij advies geven in deze?

Alvast bedankt.

splatz 22-11-09 11:51

Is 7 dagen via de elektronische weg, ik weet niet of dit ook geldt voor de winel. Ik zou naar de shop gaan en een 3G S eisen. De verkoper heeft jou namelijk verkeerd voorgelicht.

Dwaling:http://www.consuwijzer.nl/Consumententhema_s/Dwaling

nebilem 22-11-09 15:53

Het gaat je niet lukken want je hebt de telefoon al gebruikt en geregistreerd.

Helaas.

splatz 22-11-09 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nebilem (Bericht 386395)
Het gaat je niet lukken want je hebt de telefoon al gebruikt en geregistreerd.

Helaas.

Dat maakt als je telefonisch of via het internet hebt besteld niet uit. Je hebt dan recht op 14 dagen bedenktijd met of zonder verpakking (T-mobile schrijft in haar voorwaarden 7). Nogmaals deze regel geldt niet bij aankopen in de winkel. Ik kan mij echter wel verhalen herinneren dat T-mobile je 10 dagen bedenktijd geeft, ook in shops. Kun je even navragen bij de cs.

Je kunt je zoiezo beroepen op dwaling.

XIII 22-11-09 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door splatz (Bericht 386409)
Nogmaals deze regel geldt niet bij aankopen in de winkel.

Maar de TS geeft toch aan naar een winkel te zijn gegaan?

(het lijkt me geen webshop omdat er een verkoper was)

splatz 22-11-09 17:25

Ja, klopt.
Moet de TS even navragen bij CS dus

Fooly 22-11-09 20:12

Avond,

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb mijn Iphone inderdaad niet gekocht in een webshop maar een gewone tmobile winkel.

Ga morgen proberen de Iphone om te ruilen.

Even een noob vraag. Wat betekend TS en CS? Neem aan dat TS topic starter betekend maar CS dan?

WDS001 22-11-09 20:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fooly (Bericht 386501)
Even een noob vraag. Wat betekend TS en CS? Neem aan dat TS topic starter betekend maar CS dan?

TS is inderdaad topicstarter, CS betekent volgens mij Customer Service.

Fooly 22-11-09 20:39

Klinkt logisch zal morgen wel ff bellen. Was gisteren natuurlijk net te laat met bellen toen was CS net gesloten.

Dannybevers 22-11-09 23:03

Ik kreeg bij het aanschaffen de tijd van 1 maand om te ruilen. Aldus een bedenktijd.

kuotje 23-11-09 21:35

1maand? ik 8 dagen...

ldwil 24-11-09 18:02

Ik heb mijn iPhone ook in de tmobile-shop gehaald, kon hem binnen 8 dagen ruilen. Heb dat ook gedaan want op mijn eerste toestel deed Wi-Fi en bluetooth het niet. Was helemaal geen probleem, kreeg meteen een nieuwe mee.

Moest alleen wel terug want ik had mn simkaart er netjes uitgehaald maar op de balie laten liggen :D

Fooly 24-11-09 20:15

Gisteren bij tmobile shop geweest. In eerste instantie kon ik de iPhone Niet ruilen. De verkoper Vond dat hij duidelijk genoeg was. Hierna naar de manager gevraagd. Deze stelde voor een oplossing te bedenken en mijn vandaag terug te bellen. Vandaag telefoontje gehad. Kan de iPhone voor zaterdag terug brengen en krijg een 3gs hiervoor in de plaats. Krijg deze echter pas over een week of 6. Ben hiermee akkoord gegaan. Nogmaals bedankt voor jullie reacties.

splatz 24-11-09 20:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fooly (Bericht 387225)
Gisteren bij tmobile shop geweest. In eerste instantie kon ik de iPhone Niet ruilen. De verkoper Vond dat hij duidelijk genoeg was. Hierna naar de manager gevraagd. Deze stelde voor een oplossing te bedenken en mijn vandaag terug te bellen. Vandaag telefoontje gehad. Kan de iPhone voor zaterdag terug brengen en krijg een 3gs hiervoor in de plaats. Krijg deze echter pas over een week of 6. Ben hiermee akkoord gegaan. Nogmaals bedankt voor jullie reacties.

Mooi, goed opgelost. 6 weken, neem aan dat hij de levertijd 3G S bedoelt die volgensmij geen 6 weken meer is.

iScorpio 24-11-09 20:26

Prima, opgelost en kan dus een slotje op.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:53.