iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   iPhone jailbreak ongedaan maken (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/49454-iphone-jailbreak-ongedaan-maken.html)

eddytjuh 03-12-09 23:50

iPhone jailbreak ongedaan maken
 
Beste Heren&Dames,

Misschien stel ik een vraag die al vaker is gesteld, maar ik kan het niet duidelijk vinden op dit forum.

Ik heb weinig tot geen verstand van telefoons/internet en toch heb ik het voor elkaar gekregen om te iphone te jailbreaken (misschien onverstandig, maar dat even ter zijde)

Ik heb sinds cydia geen 1 programma geïnstalleerd omdat ik het simpelweg niet snap (// Opmerking verwijderd wegens illegale content. Timmeh_)

Sinds de installatie van cydia is mijn iPhone erg traag en reageren sommige knoppen zelfs pas na een paar keer (daarvoor geen last van) :eek:

Ik wil graag alle huidige programma's + contacten/sms-berichten e.d. behouden en toch wil ik graag cydia eraf halen. Het programma blackra1n heb ik geuninstalled, maar nu is de jailbreak er nog.

Zou iemand mij heel erg simpel kunnen uitleggen / ergens naar toe verwijzen hoe ik de jailbreak eraf kan halen.

Ik zelf had bijvoorbeeld deze website al gevonden: http://www.iphoned.nl/cydia-verwijderen/964/ maar ik snap daar dus al vrij weinig van.

Alvast bedankt, en sorry nogmaals als deze vraag al vaker is gesteld, ik kan het namelijk echt niet vinden.

Eddy

Siempie 04-12-09 00:50

Zou ik ook wel willen weten!

kuotje 04-12-09 01:01

updaten :) ( custom firmware 3.1.2 downloaden ) en shift + enter op update en die firmware selecteren

ButcherJF 04-12-09 08:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kuotje (Bericht 390315)
updaten :) ( custom firmware 3.1.2 downloaden ) en shift + enter op update en die firmware selecteren

Dat is het dus niet! Een custom firmware bevát een jailbreak, en dat is nu juist wat beiden niet willen:rolleyes:




Er vanuit gaande dat jullie een simlockvrije iPhone hebben of een iPhone abonnement bij T-Mobile kun je het volgende doen.
  • Zorg dat je je belangrijke gegevens hebt veilig gesteld. Ik hoop/neem aan dat je iPhone gesynchroniseerd is met bijv. Outlook, zodat je iig je contacten en agenda elders hebt staan.
  • Verwijder een evt. simpin via Instellingen/Telefoon/Simpincode (ws. overbodig, maar kán een foutmelding geven c.q. voor verwarring zorgen bij activatie).
  • Maak via iTunes een backup van je iPhone door in iTunes er rechts op te klikken en in het dan verschijnende window te kiezen voor 'Reservekopie'. Deze backup bevat geen jailbreak.
  • Zodra dit klaar is, klik je op 'Herstellen'. Op de dan verschijnende vraag of je de fabrieksinstellingen wilt terugzetten (en de opmerking dat alle instellingen e.d gewist worden) klik je op 'Ok'.
  • De iPhone wordt hersteld naar 3.1.2 -duurt even-, wordt geactiveerd en je krijgt de vraag of je de backup terug wilt zetten of als nieuwe iPhone wilt configureren. Kies uiteraard voor het terugzetten van de backup.
  • Synchroniseer de iPhone, waarbij je eerst nog even checkt of de instellingen in iTunes welke muziek enz. je wilt synchroniseren correct zijn.
  • Zet evt. de simpincode er weer op.
Voilà, een iPhone zonder jailbreak....

Let op: mocht je een iPhone hebben met simlock (behalve die van T-mobile icm een iPhone abonnement) dan heb je sowieso een jailbreak nodig om te kunnen unlocken c.q. bellen!

Timmeh_ 04-12-09 09:34

// Verplaatst naar Jailbreak.

ThaBudz 04-12-09 11:32

Idd "schone "installatie is de enige manier om je jailbreak kwijt te raken , wel leuk en maf om te lezen dat het bij iedereen verschillend is , mijn telefoon is juist beter en sneller geworden van een jaibreak

eddytjuh 05-12-09 02:59

Butchfighter!

Ik had al een update gedaan, mag ik vragen waar deze back-up van is?

Ik wil namelijk dit behouden:

- programma's
- sms berichten
- contacten

Als alle 3 die backup bevatten, ga ik het even proberen!

Bedankt

ButcherJF 05-12-09 07:58

In de backup staan je sms'jes en programma's. Je contacten staan er niet in, die moet je dus op een andere manier veilig stellen (via Outlook bijv.)

Nicky75 05-12-09 08:57

Ik had gister ook een jailbreak op mijn Iphone gedaan,maar toch maar weer teruggezet.
Ben toch een beetje huiverig en kon ook niet precies vinden wat ik zocht.
Hoe dat precies met die thema's gaat was ik ook niet echt achter gekomen.
Het terugzetten naar de standaard firmware was een eitje.

ThaBudz 06-12-09 20:28

Er kan zolang je gewoon doet , niks fout gaan met een gejailbreakte foon , feit is wel dat je eerst goed moet lezen en gewoon moet proberen , heb ook wel eens gehad dat ie helemaal niks meer deed en een dFU het enige was wat werkte .

Iphone3Gs 15-12-09 16:46

Mijn Iphone is erg traag geworden met opstarten naar een jailbreak, heb al enige keren cydia eraf gegooit en dus getest zonder jailbreak maar dan is hij ook sloom met opstarten, heb ik iets kapot gemaakt ofzo of kan dat niet? iemand ideeen wat ik het beste kan doen nu??

Ik heb een NL iphone met de T-Mobile abbo en heb deze wel geunlockt legaal.

ThaBudz 15-12-09 18:31

Wat nog wel eens wil helpen is bv je Cache leegmaken en anders SBsettings installeren uit Cydia , hier mee kan je namelijk alle achtergrond processen killen en ruimte vrijmaken .

Maar bv de mijne neemt ook rustig zijn tijd met opstarten dus ikm denk dat het normaal is :D

De Generaal 15-12-09 18:43

Het oorspronkelijke probleem lijkt opgelost te zijn, namelijk je kunt je jailbreak verwijderen door je iPhone te herstellen. Gezien het topic nu in iets anders uitloopt, sluiten wij dit topic ;).

// Slotje


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:06.