iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   Veiligheid jailbreak (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/49647-veiligheid-jailbreak.html)

belgiumiphone 07-12-09 22:43

Veiligheid jailbreak
 
Hallo

Ik had ooit OPENSSH geïnstalleerd op mijn iphone, maar weet niet meer of ik toen mijn paswoord gewijzigd had. Ik weet ook niet zeker of ik het verwijderd heb, want in Cydia vind ik geen pakket terug met de naam OPENSSH, maar in SBSettings kan ik bij de Toggles wel SSH nog aan- of uitzetten.

Nu, met al die virussen en hacks van iphones heb ik wel wat schrik.

Hoe kan ik met zekerheid controleren of mijn iphone niet onveilig is? Hoe weet ik of OPENSSH nog op mijn iphone geïnstalleerd staat?

En wat is die optie SSH in SBSettings (onder Toggles)? Zet ik dat best aan of uit? Is dat hetzelfde als OPENSSH?

King1987 07-12-09 22:57

Wijzigen van het standaard wachtwoord

Wil je gebruik (blijven) maken van OpenSSH, dan is het belangrijk dat je het wachtwoord van de gebruikers root en mobile wijzigt. Dit kun je als volgt doen:

1 Controleer of je OpenSSH geïnstalleerd hebt door naar Cydia te gaan, te kiezen voor Manage, vervolgens Packages en te scrollen naar de O van OpenSSH. Kijk ook de rest van de lijst door of je misschien een minder bekende variant op SSH ertussen hebt staan (te herkennen aan de letters SSH).

2 Log via SSH (bijvoorbeeld met PuTTY) in op je iPhone (met gebruikersnaam root en het standaard wachtwoord alpine). Je kunt ook gebruik maken van MobileTerminal direct op je iPhone.

3 Voer de volgende commando’s uit gevolgd door enter:
Alleen bij gebruik MobileTerminal: su root
Alleen bij gebruik MobileTerminal: alpine
passwd
Desgevraagd het oude wachtwoord: alpine
eennieuwwachtwoord
eennieuwwachtwoord
su mobile
alpine
passwd
eennieuwwachtwoord
eennieuwwachtwoord

4 Let op: als je op een later moment update naar een nieuwe firmware en weer een SSH-variant installeert, zul je opnieuw de wachtwoorden moeten wijzigen.

In SBsettings als je hem daar uit zet, dan is er geen verbinding mogelijk!

nielspod 07-12-09 23:17

Als je de manier van King een beetje te ingewikkeld vind, kun je het ook met Rock Your Phone doen

Clickie >>

belgiumiphone 07-12-09 23:58

Bedankt voor de hulp, jongens!

Openssh staat niet in Cydia en ik krijg bij het opstarten van RockApp ook geen melding over een onveilig paswoord van Openssh. Dus dan ben in veilig?

En dus SSH in SBSettings is wel degelijk de instelling voor Openssh? En als dat uitstaat ben je zeker veilig?

Een laatste vraag: waarvoor kan Openssh eigenlijk allemaal gebruikt worden?
Met Iphonefolders op mijn pc kan ik in alle mappen van mijn iPhone bladeren en er mappen in zetten. Heeft Openssh dan nog nut, zeker omdat het onveilig is?

ThaBudz 08-12-09 00:31

Dat ligt aan wat je makkelijk vind , ik vind OpenSSH makkelijk werken .

De Generaal 08-12-09 15:58

Voor info en vragen over OpenSSH zie het OpenSSH topic. Omdat op de oorspronkelijke vraag antwoord is gegeven, kan deze nu op slot.

// Slotje


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:31.