iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   Hardware Buttons doen raar (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/50114-hardware-buttons-doen-raar.html)

Eduardboon 15-12-09 20:32

Hardware Buttons doen raar
 
Hallo,

Sinds 2 dagen doet mijn iPhone zeer rare dingen.
Ik werd op een ochtend wakker, en zag dat de silent/ringer schuif niet meer van silent wou, hoe ik ook schoof.

Er kwam allemaal raar zwart spul onderweg, inmiddels werkt de schuif weer goed, alleen als je hem op silent hebt, trilt hij bij de kleinste aanraking alweer, wat enorm iritant is als je hem in je broekzak hebt zitten.

Ook de volume up en down buttons haperen zo nu en dan, zeer vervelend bij het muziekluisteren op de fiets.

Ik heb nog tot 13 januari garantie (toen heb ik hem gekocht vorig jaar).

Kan ik hiermee naar T-Mobile en nog voor het eind van het jaar weer gebruik maken van mijn telefoon?
Geen telefoon hebben is namelijk de meest onaantrekkelijke optie ooit met de kerstdagen.

Dus, zit er garantie op deze defecten?
Zo ja, hoelang duurt het dan voor hij terug is (voor mensen die al eens gebruik hebben gemaakt van de garantie).

En krijg je ook een aantal maanden nieuwe garantie?

Mvg,

Eduard.

De Generaal 15-12-09 20:47

Als toonbaar is dat deze knoppen echt niet naar behoren werken, dan kan je natuurlijk in aanmerking komen voor de garantie. Ik zou gewoon even langs een T-Mobile winkel gaan en daar meer informatie inwinnen. Ik bedoel, zij zullen uiteindelijk het beste weten hoe lang je je iPhone ong. kwijt zult zijn.

Beroep je je niet op je garantie nu, weet dan dat dit uit de hand kan lopen en de knoppen misschien helemaal niet meer functioneren, en als je dan geen garantie hebt ...

King1987 15-12-09 20:49

Je hebt garantie, dus gewoon meteen naar de T-mobile shop (of waar je hem ook gekocht hebt). Wanneer je hem terug hebt, is een beetje variabel, er zitten natuurlijk kerstdagen tussendoor. En wat ze er mee gaan doen, is een beetje koffie dik kijken, dat kunnen ze bij de t-mobile shop beter zeggen ;). Maar verwacht een gebruikte nieuwe ;)

Eduardboon 15-12-09 20:49

hier ben ik me van bewust, krijg (de ironie) net een mailtje van aple dat mijn garantie op het punt staat te verlopen.

Zal morgen wel even langs T-Mobile lopen dan.
Hopelijk helpen ze me nog na mijn tirade over family wat daar compleet niet werkt.
Maar dat terzijde.

De volumeknoppen werken dan weer wel goed en dan weer niet, de silent/ringer werkt echter gewoon nooit goed.

Is het aan te raden mijn iPhone weer te herstellen alvorens naar t-mobile te stappen?

De Generaal 15-12-09 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduardboon (Bericht 394135)
hier ben ik me van bewust, krijg (de ironie) net een mailtje van aple dat mijn garantie op het punt staat te verlopen.

Zal morgen wel even langs T-Mobile lopen dan.
Hopelijk helpen ze me nog na mijn tirade over family wat daar compleet niet werkt.
Maar dat terzijde.

De volumeknoppen werken dan weer wel goed en dan weer niet, de silent/ringer werkt echter gewoon nooit goed.

Is het aan te raden mijn iPhone weer te herstellen alvorens naar t-mobile te stappen?

King : Als je een jailbreak hebt, wel ;)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduardboon (Bericht 394135)
hier ben ik me van bewust, krijg (de ironie) net een mailtje van aple dat mijn garantie op het punt staat te verlopen.

Zal morgen wel even langs T-Mobile lopen dan.
Hopelijk helpen ze me nog na mijn tirade over family wat daar compleet niet werkt.
Maar dat terzijde.

De volumeknoppen werken dan weer wel goed en dan weer niet, de silent/ringer werkt echter gewoon nooit goed.

Is het aan te raden mijn iPhone weer te herstellen alvorens naar t-mobile te stappen?

Als je een jailbreak en/of softwarematige unlock hebt? Sowieso met je dan je iPhone herstellen, anders heb je geen garantie en helpen ze je niet.

Eduardboon 15-12-09 20:55

Oke goed, jammer, dan moet ik straks verplicht op 3.1.2 werken, maar dat is beter dan een gebroken iPhone natuurlijk :).

Zal wel eventjes kijken dan, valt nog netjes onder de garantieperiode (als het 1 maand later gebeurd was niet).
zullen ze wel netjes mee omgaan dan, bedankt voor het advies!.
Ben nu mijn smsjes en foto's aan het backuppen.

Contacten worden teruggezet via een backupje neem ik aan? (iTunes).

Werk aan de winkel dus voor mij.

In ieder geval zeer bedankt! (Kom ik misschien ook wel stiekem van de krasjes af :) )

De Generaal 15-12-09 20:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduardboon (Bericht 394141)
Oke goed, jammer, dan moet ik straks verplicht op 3.1.2 werken, maar dat is beter dan een gebroken iPhone natuurlijk :).

Zal wel eventjes kijken dan, valt nog netjes onder de garantieperiode (als het 1 maand later gebeurd was niet).
zullen ze wel netjes mee omgaan dan, bedankt voor het advies!.
Ben nu mijn smsjes en foto's aan het backuppen.

Contacten worden teruggezet via een backupje neem ik aan? (iTunes).

Werk aan de winkel dus voor mij.

In ieder geval zeer bedankt! (Kom ik misschien ook wel stiekem van de krasjes af :) )

Je moet je contacten wel eerst synchroniseren via Outlook of iets dergelijks, anders worden ze niet gebackupt. Zie [wiki]Reservekopie[/wiki] voor meer info ;).

Succes in ieder geval!

King1987 15-12-09 20:58

@ de Generaal,

Zie profiel, is jailbreak ;) :P

Eduardboon 15-12-09 20:59

Daar was ik me idd al van bewust :).
alleen in Windows 7 zit geen mail programma, werkt deze optie dan nog wel?
Anders een mooi idee om dit via een andere weg te backuppen? (Tansee contacts wil wel, maar initialiseert pas na 30 minuten).

King1987 15-12-09 21:00

Je kan de contacten ook back-upen in Windows adres boek. In Vista zat deze, denk dat hij ook nog wel in W7 zit?!?

Eduardboon 15-12-09 21:02

Kan die optie in Win7 helaas niet vinden, al staat Windows Live Messenger er wel op, die maakt ook gebruik van diezelfde bibliotheek, dus zal wel goed zijn dan :), zal eens proberen te synchronisen en dan eentje van de iPhone te wissen, dan zal hij wel aangeven hoe en wat.

ControlSje 15-12-09 21:02

Windows live mail is de vervanging voor outlook expres. Is gratis te downloaden bij Microsoft. Ik weet alleen niet of iTunes hiermee kan synchroniseren.

EDIT
Het lijkt erop dat Windows Live Mail gewoon de windows contacts gebruikt, dus synchroniseren zou moeten gaan.


Eduardboon 15-12-09 21:22

Vraagje: Slaat de iPhone mijn contacten op op de simkaart? handig als ik de sim tijdelijk overzet.

King1987 15-12-09 21:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduardboon (Bericht 394156)
Vraagje: Slaat de iPhone mijn contacten op op de simkaart? handig als ik de sim tijdelijk overzet.

Nee helaas ;)

Vroeger (hoor mij) in Installer stond er wel een app voor. Ik weet niet of dat nog in Cydia staat en of dat nog werkt onder 3.x.x

Eduardboon 15-12-09 21:53

hmm, lastig, zal dus toch contact programma moeten gebruiken.
Goed.
Ander probleem:

iTunes werkt niet, kan het niet meer updaten en instaleren, ik heb geen machtigingen tot de map NL.IPROJ.
Heel leuk, ben de admin hier, maar kan geen rechten krijgen.

Nog een idee? (Schaamte)

ThaBudz 15-12-09 22:10

moet je volgens mij iets van de admin account uitschakelen geloof ik maar weet ik niet zeker , ben al heel gauw weer terug gegaan naar XP , omdat ik Vista gewoon kl##e vond

Eduardboon 15-12-09 22:27

Vista was ook bagger :P
OS X werkt niet :+
Win7 is sneller dan XP in alle opzichten.

Hmm, win7 dan maar. (en voor de studie hopelijk een macbook, waarop iTunes gewoon wel moet werken).

iTunes voor windows is altijd al hel geweest hier in huis.
Anyway,

De rechten voor de map waren aan een onzichtbare gebruiker verleent, heb unlocker gebruikt om de map bij het opstarten weg te gooien, zo te zien werkt het nu wel leuk :).

Dan kan ik eindelijk herstellen.

@ThaBudz: Nog even over XP :p, vond het een fijn systeem, maar na een jaartje word het zo traag, met Win7 nog geen last van gehad, draai al sinds de beta's, en heerlijk stabiel.
Vind het toch redelijk bij OS-X in de buurt komen :).

Dank u allen voor de hulp

ThaBudz 15-12-09 22:29

dan gaan we de overstap naar 7 maken , zoek idd iets wat het gemak van OS naderd , het is dat die macbooks zo prijzig zijn ...........

King1987 15-12-09 22:29

Mooi dan kan deze op slot, want de meeste info was gewoon te vinden op het forum. :D en daar komt bij dat het topic steeds uitgebreider wordt wat niets meer te maken heeft met de eerste post :p

Succes bij T-mobile en met het herstellen en we hopen dat je gewoon een andere krijgt!

>slotje<


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:53.