//

Kan iemand een n00bie helpen?

Kan iemand een n00bie helpen? discussie in Archief forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal, Heb me hier maar even geregistreerd, en ik hoop ook dat ik het in de juiste categorie heb geplaatst, omdat ik er even ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 23-12-09, 05:32
Baroness Baroness is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 3
Standaard Kan iemand een n00bie helpen?

Hallo allemaal,

Heb me hier maar even geregistreerd, en ik hoop ook dat ik het in de juiste categorie heb geplaatst, omdat ik er even niet uit kom met mijn nieuwe Iphone.

Alles goed en wel, verder geen problemen met het apparaat zelf, maar het hele 'jailbreaken' daar kom ik nog niet helemaal uit, mede omdat er blijkbaar erg veel updates/versies/kan-wel-met-die-maar-niet-met-die dingetjes zijn.

Ik heb Blackra1n toegepast en Cydia gedownload. Alles goed en wel. Maar winterboard doet het al niet, en summerboard krijg ik er ook niet op.
Elke keer als ik dat probeer, of als ik een app probeer te downloaden van Cydia, krijg ik het bericht dat ik mijn telefoon op Itunes moet aansluiten, waarna Itunes me vervolgens vertelt dat ik mijn telefoon naar de fabrieksinstellingen moet terugzetten.
En dan kan ik weer overnieuw beginnen...

Ik probeer uitermate goed te kijken welke app ik download, om te kijken of ze compatible zijn met 3.1.2 maar zelfs al staat er dat het prima is, krijg ik nogsteeds die melding.

Ik heb me al helemaal suf gegoogled, maar iedereen praat in super technische taal (ik ben zelf best technisch, maar Iphones zijn nieuw voor mij).

Als het goed is zou ik summerboard er handmatig op moeten kunnen zetten, maar ik heb geen flauw idee waar ik moet beginnen!

Kan iemand mij misschien in Jip en Janneke taal kunnen uitleggen wat ik nu het beste kan doen? Ik wil ook een leuk thema op mijn Iphone namelijk

Alvast bedankt!!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 23-12-09, 09:34
DeHelpDeskert DeHelpDeskert is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 28
Standaard

Heb je de telefoon pas gekregen? Je lijkt namelijk problemen te hebben met de jailbreak. Zover ik weet zijn de laatste nieuwe modelen met een nieuwe bootrom (chipje in de telefoon) Niet te jailbreaken. Althans het lukt wel maar je moet het dus steeds opnieuw doen na een reboot van je telefoon. Daar lijkt jou probleem op. En ik vermoed dus dat je pech heb.

Ik kan er ook naast zitten hoor, ben ook niet zo'n held met m'n IPhone en het is nog best vroeg
  #3  
Oud 23-12-09, 09:37
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Zoals DeHelpDesert al zegt. Volgens mij heb je een tethered jailbreak.
  #4  
Oud 23-12-09, 15:41
Baroness Baroness is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 3
Standaard

Ik heb even gelezen en inderdaad, dat lijkt er erg op ja! Wat jammer!
Ja en als je dan niet weet dat dat een 'tethered jailbreak' heet dan kun je googelen tot je een ons weegt natuurlijk.

Blackra1n werkt, en Cydia zet hij er ook gewoon op, maar bij vrijwel alle apps die ik download vraagt hij om een reboot, waarna ik inderdaad weer terug moet naar fabrieksinstellingen.

Kan ik ergens bijhouden of dit gefixed gaat worden? En is er een mogelijkheid om ergens anders nog een leuk thema vandaan te halen? Of zijn thema's alleen weggelegd voor mensen met winterboard of summerboard?
  #5  
Oud 23-12-09, 16:17
Crazyberke Crazyberke is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 25
Standaard

Wat je hebt is inderdaad een Tethered Jailbreak. Dit wil zeggen dat iedere keer dat als je een reboot doet je moet opstarten met behulp van Blackra1n.

Je jailbreak die werkt dus, Cydia geinstalleerd en dan?
Installeer wat je wil installeren, doe een reboot als de iPhone erom vraagt en als dan het schermpje komt waarbij je iPhone vraagt om iTunes hang hem dan aan je PC en voer dan nogmaals Blackra1n uit.

Kort gezegd, Na installeren niet iTunes opstarten maar Blackra1n uitvoeren.
Dit geldt voor iedere keer dat je reboot, dus niet alleen bij het installeren van software maar ook bijvoorbeeld als je batterij leeg is.

Succes!
  #6  
Oud 23-12-09, 23:25
Baroness Baroness is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 3
Standaard

Oh dan ga ik dat nog even proberen inderdaad! De jailbreak en het installeren van Cydia lukt namelijk wel.
Ik ga dan toch winterboard nog eens op die manier proberen aan de gang te krijgen.

Mijn batterij is overigens nooit leeg, want hij ligt 's nachts altijd in de oplader.

Ik laat wel even weten of het gelukt is!
  #7  
Oud 24-12-09, 15:15
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Standaard

Het antwoord lijkt mij duidelijk . Als je dit een beetje wilt bijhouden, raad ik je aan het forum en de frontpage in de gaten te houden, want zodra er een untethered jailbreak voor de nieuwe bootroom zal zijn, zullen wij hier over schrijven.

Voor nu zal ik dit topic sluiten, omdat deze vraag al vaker aan bod is gekomen.

// Slotje
__________________
Voor vragen, zie allereerst onze handige zoekfunctie!
Wiki:
Begrippen Wiki: Handleidingen
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3G: Kan iemand me helpen! :( tommynr7 Unlock 0 21-01-11 20:32
3G op 4.0.1 iemand die me een stukje op weg kan helpen? neophron iPhone algemeen 4 22-07-10 01:06
iPhone: Kan iemand mij helpen? JroisRuss Jailbreak 10 11-07-10 15:35
Kan iemand me Helpen..? Rat-72 Archief 1 24-06-09 19:30
kan iemand me a.u.b helpen i farao i Archief 6 01-02-09 21:20

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:17.