iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   Ongewenste melding: "Dit accesoire is niet bedoeld voor de iPhone" (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/52278-ongewenste-melding-accesoire-niet-bedoeld-voor-de-iphone.html)

Greatix 18-01-10 13:02

Ongewenste melding: "Dit accesoire is niet bedoeld voor de iPhone"
 
Ik heb sinds enkele dagen last van de melding "Dit accesoire is niet bedoeld voor de iPhone" en dan ook met de vraag als ik hem al dan niet in vliegtuigmodus wil zetten.

De melding op zich is licht vervelend maar het vervelendste van allemaal is dat ik geen geluid meer hoor bij een sms-bericht, push (mail-, facebookmeldingen, ...) en ook geen muziek kan spelen via de speaker met iPod. Oproepgeluiden in tegenstelling zijn wel hoorbaar.

Ik heb deze ook al enkele malen uitgeblazen, laten drogen, gekuist met wattenstaafje maar al deze dingen hebben nog geen oplossing gevormd.
Ook een reboot helpt niets uit en oortjes of lader in- en uitpluggen.

Dus voor de zoveelste maal zal ik hem waarschijnlijk terug moeten herstellen, maar is hier ook een mogelijkheid voor dat je programma's en berichten en alles bewaard wordt ?

Tomtje 18-01-10 14:06

Eerst maak je een reservekopie (in iTunes rechter klik op iPhone)
Dan herstel je
Dan zet je de reservekopie terug (in iTunes rechter klik op iPhone)

Sluit je de iPhone soms aan op een wekker/dock/kabeltje dat niet van Apple origineel is? Dat zou de fout kunnen veroorzaken ;)

Greatix 18-01-10 14:20

Ik sluit deze enkel aan op de oplader en pc met de originele kabel die met de iPhone is bijgeleverd. En verder maak ik geen gebruik van andere aansluitingen hetzij de meegeleverde oortjes.

Maar zie ook wel dat ik niet de enige ben met dit probleem en dit vroeger met OS 2.0 ook al een veelvoorkomend probleem was.

De Generaal 18-01-10 14:31

Dit topic al bekeken?

Greatix 18-01-10 14:51

Bedankt voor de link, had deze mogelijke oplossing namelijk nog niet tegengekomen. Hopelijk werkt deze wel.

Kan je enige toelichting geven over wat 'sshen in de iPhone' betekent en ook hoe je indien dit mocht nodig zijn de permissions naar 755 veranderd ?

De Generaal 18-01-10 15:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Greatix (Bericht 406353)
Bedankt voor de link, had deze mogelijke oplossing namelijk nog niet tegengekomen. Hopelijk werkt deze wel.

Kan je enige toelichting geven over wat 'sshen in de iPhone' betekent en ook hoe je indien dit mocht nodig zijn de permissions naar 755 veranderd ?

Daarvoor verwijs ik je door naar onze Wiki ;)

Greatix 18-01-10 18:33

Nice, dan toch nog opgelost met die oplossing. Was wel even zoeken maar uiteindelijk heb ik toch het resultaat. Was al bang om terug te gaan herstellen.

Tnx

Timmeh_ 18-01-10 23:25

Goed om te horen dat het probleem is opgelost :)
Aangezien de oplossing ook elders op het forum te vinden is, gaat deze discussie op slot.

// Slotje


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:33.