iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   Contacten weg, help! (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/52564-contacten-weg-help.html)

erniebert 22-01-10 16:37

Contacten weg, help!
 
Heb gisteravond net als anders mijn IPhone gesynchroniseerd. Ben nu al mijn contacten kwijt, dat is een kleine ramp, weet niet hoe of waar ik die terug kan krijgen. Iemand een idee??

iScorpio 22-01-10 16:38

Heb je in iTunes niet nog een goede backup van je gegevens staan die je kan restoren?

De Generaal 22-01-10 16:38

// Verplaatst naar synchronisatie

erniebert 22-01-10 16:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft (Bericht 407721)
Heb je in iTunes niet nog een goede backup van je gegevens staan die je kan restoren?

Scorpio, waar staan die contactgegevens dan??? Ik kon ze niet vinden

iScorpio 22-01-10 16:57

Open iTunes en verbindt je iPhone met je PC. In iTunes kan je in de linker kolom rechts kliken op je iPhone naam. Daar staat de optie om je reservekopie terug te zetten.

erniebert 22-01-10 18:18

Zojuist gedaan, geheel leeggetrokken en het herstelprogramma doorgelopen. Alles weer terug behalve mijn contactlijst. Mijn Recentlijst gaat terug tot 26-11-09??? Nog andere mogelijkheden?

De Generaal 22-01-10 18:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft (Bericht 407727)
Open iTunes en verbindt je iPhone met je PC. In iTunes kan je in de linker kolom rechts kliken op je iPhone naam. Daar staat de optie om je reservekopie terug te zetten.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door erniebert (Bericht 407745)
Zojuist gedaan, geheel leeggetrokken en het herstelprogramma doorgelopen. Alles weer terug behalve mijn contactlijst. Mijn Recentlijst gaat terug tot 26-11-09??? Nog andere mogelijkheden?

Contacten worden ook niet opgeslagen in een Reservekopie. Het is dus niet geheel verwonderlijk dat je ze nu niet terug hebt. Waarmee heb je je contacten gesynchroniseerd? Outlook?

erniebert 22-01-10 19:01

Tja, daar heb je een punt, die was gesynct met Outlook. Daar staan nog 3 contacten in die zitten nu wel weer op m'n IPhone. Dan vrees ik dat ik de rest kwijt ben. Computer in november gecrashed. Weer opnieuw geconfigureerd. Op een of andere manier heeft ie op een gegeven moment geen synchronisatie met Outlook meer gedaan.:mad:

De Generaal 22-01-10 19:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door erniebert (Bericht 407753)
Tja, daar heb je een punt, die was gesynct met Outlook. Daar staan nog 3 contacten in die zitten nu wel weer op m'n IPhone. Dan vrees ik dat ik de rest kwijt ben. Computer in november gecrashed. Weer opnieuw geconfigureerd. Op een of andere manier heeft ie op een gegeven moment geen synchronisatie met Outlook meer gedaan.:mad:

Als je slechts die drie contacten in Outlook hebt staan, dan vrees ik dat je inderdaad al je contacten nu kwijt bent. Wellicht dat je vergeten bent Outlook in te stellen om je contacten te syncen?

erniebert 22-01-10 19:17

Pffff, wat een ellende. Driewerf K..!! Dank voor het meedenken Generaal!

onny0808 22-01-10 20:31

Ik heb hetzelfde probleem gehad, maar mijn voordeel was dat ik mijn simkaart voor de aanschaf van mijn iPhone in een andere telefoon had, zo stond (het grootste gedeelte) van mijn contacten op mijn simkaart. Mijn oplossing was dat ik ze dus weer vanuit mijn simkaart kon importeren op mijn iPhone.
Misschien dat het ook voor jou de oplossing is.....

Suc6

erniebert 22-01-10 20:41

Hoe doe je dat dan??Ik dacht ook dat gegevens automatisch op de SIM worden opgeslagen, is dat bij de IPhone ook?

onny0808 22-01-10 20:53

Helaas, contacten worden bij de iPhone niet automatisch op je sim opgeslagen. Als je je sim voorheen niet in een andere telefoon hebt gebruikt zullen ze er dus ook niet op staan.
Als ze wel op je sim staan is onderstaand de manier om te importeren.
- instellingen
- mail, contacten, agenda
- ga naar contacten en selecteer importeer simcontacten

suc6

erniebert 23-01-10 10:35

Dank voor jullie hulp. Contacten zijn weg, na een eerdere computercrash.
Heel vervelend, ben nu weer opnieuw aan het opbouwen.

iScorpio 23-01-10 12:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Generaal (Bericht 407746)
Contacten worden ook niet opgeslagen in een Reservekopie. Het is dus niet geheel verwonderlijk dat je ze nu niet terug hebt. Waarmee heb je je contacten gesynchroniseerd? Outlook?

Contacten worden wel mee opgeslagen met een reservekopie. Praat uit eigen ervaring ;)

Econz 23-01-10 12:47

Bestaat er een manier om je contacten die op je iphone zijn opgeslagen,kunt kopiëren (backuppen) in een map op je pc?
Zou er bv een programma voor zijn of kun je dmv WinSCP je contacten uit een map kopiëren?

De Generaal 23-01-10 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft (Bericht 407893)
Contacten worden wel mee opgeslagen met een reservekopie. Praat uit eigen ervaring ;)

Hehe opmerkelijk, want bij is was dat niet zo ;). En als ik ook zo de ervaringen van veel mensen hier lees en de Support pagina van Apple bekijk over wat er allemaal in de Resevekopie wordt opgeslagen..

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Econz (Bericht 407908)
Bestaat er een manier om je contacten die op je iphone zijn opgeslagen,kunt kopiëren (backuppen) in een map op je pc?
Zou er bv een programma voor zijn of kun je dmv WinSCP je contacten uit een map kopiëren?

Enigszins verouderd topic, dus weet niet of het nog geld, maar wellicht dat je hier wat aan hebt?

De Generaal 23-01-10 12:58

Er loopt nu een soortgelijke discussie in een ander topic. Het is wat gemakkelijker als we daar verder gaan ;). Klik hier

// Slotje


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:34.