iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   Apple gaat mijn iPhone blokkeren? (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/52876-apple-gaat-mijn-iphone-blokkeren.html)

Jumper2110 27-01-10 14:12

Apple gaat mijn iPhone blokkeren?
 
Ik heb al 2 jaar een iPhone (1st gen) die nu op fw 3.0 zit. Werkt al de tijd perfect,maar nu kreeg ik daarnet iets heel raars voor..

Opeens trilde m'n iPhone in m'n broekzak alsof ik een bericht kreeg. Ik kijk, staat er ineens een soort "bericht", het leek eigenlijk meer op het soort melding dat je krijgt als je je belwaarde nakijkt of iets dergelijks..

YOUR IPHONE WILL BE BLOCKED IN 2 HOURS IF YOU KEEP USING AN UNOFFICIAL FIRMWARE VERSION

APPLE INC.

Of iets in die aard :confused::confused: Heeft er nog iemand ooit zoiets voorgehad ??? Ik kan me niet voorstellen dat er zoiets kan gebeuren als het blokkeren van een iPhone, maar dit vind ik toch wel erg vreemd...

Bomans 27-01-10 14:16

Iemand is je voor de gek aan het houden.

"R" 27-01-10 14:17

:) Ben benieuwd, hou ons maar op de hoogte zou ik zeggen
Heb je het SSH password (als je een jailbreak hebt een SSH geïnstalleerd hebt) gewijzigd zodat je niet op één of andere wijze gehacked bent?

Het klinkt inderdaad als een joke

Bomans 27-01-10 14:19

Dat lijkt me het werk van een win mobile gerbuiker icm flash sms.

Afzender is niet na te gaan en je kan gelijk welke boodschap versturen.
Vorige week was er zo nog iemand op het forum, maar ik kan de topic niet meer vinden.

Jumper2110 27-01-10 14:28

Dat ik gehacked ben leek me ook al vrij onwaarschijnlijk.. Het leek gewoon net een echt officieel bericht, de "Apple inc" stond iets onder het bericht, gecentreerd.. Ik kan me niet voorstellen dat iemand met m'n nummer mij zoiets zou kunnen sturen of hoe het anders mogelijk zou zijn.. Verder heb ik het SSH paswoord niet veranderd, maar ik zit momenteel in de les dus het is niet mogelijk dat iemand me via die manier kan hacken denk ik.

darkvisje 27-01-10 15:04

Maakt niet uit waar je zit als je connectie hebt met internet kan iedereen er bij (over 3g of over Wi-Fi) ik zou je ssh ww maar veranderen (staan genoeg howto's hier op de website

Jumper2110 27-01-10 15:06

Ja ik weet hoe het werkt, zal er straks thuis eens werk van maken. Nog 1u, dan zullen we zien of m'n iPhone het nog doet of niet :P

Iphone3Gs 27-01-10 16:05

En doet hij het nog? is is nu precies 1 uur geleden ;)
Mij lijkt het nog steeds op een hack van een wn gebruiker(ster)

Jumper2110 27-01-10 18:15

Hij doet het nog steeds. Ik vind het een erg vreemde ervaring.. Er heeft dus iemand in m'n iPhone gesnuffeld..

ThaBudz 27-01-10 18:18

zo zie je maar je denk toch van mij pakken ze niet , ff ww veranderen

Bomans 27-01-10 18:53

Daarom hoeft er niemand in je iPhone te snuffelen hoor.

Jumper2110 27-01-10 19:15

Ik bedoelde dat het dan toch mogelijk is in het filesystem rond te kijken?

glaantje 27-01-10 20:48

Met de rootpass kan er van alles gedaan worden, wat je niet wil dat anderen doen of weten.

Starscreamer 28-01-10 07:35

:eek: dan moet ik toch maar mijn stoute foto's verwijderen :rolleyes:

Bomans 28-01-10 08:39

Aangezien er niets meer aan de hand is kan ook dit topic wel op slot.

//Slotje


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:10.