iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   Iphone shipping (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/5305-iphone-shipping.html)

Harm 19-01-08 17:26

Iphone shipping
 
Hallo mensen,

Ik heb vandaag een telefoontje gehad van een kennis van mij die in de Rotterdamse haven belt.
Hij kwam met een nieuwtje waarvan ik me afvraag of het waar is, maar ik wou het jullie niet onthouden. Vanmiddag is er een 40 voets container ingeklaard. Bij het lezen van de ladingspapieren wou hij even een kijkje nemen. Het ging hier om een levering van apple, en op de papieren stond vermeld: Elektronic equipment. Bij het openen van de container stond hij samen met de duane toch wel even te kijken... Een container gevuld met dozen. Gevuld met allerlei apple elektronica waaronder ook vele dozen waarop iets stond dat deed vermoeden dat de doos iphones zou bevatten... Ik weet niet zeker wat ik hier van moet vermoeden en wat voor conclusies we hieruit kunnen trekken. Maar ik vond het toch wel even het posten waard.

Groeten,

Harm

Nikooos 19-01-08 18:04

Lijkt me dat dat niet voor de Nederlandse markt bestemd is. Als nog niet eens bekend is wie de provider zal gaan worden.

Neem aan dat ze in Rotterdam ook spullen ontvangen die weer doorgestuurd worden naar andere Europese landen zoals Duitsland of Frankrijk?

Harm 19-01-08 18:09

Uiteraard... Dat vermoeden heb ik dus ook. Maar dat klinkt me aan de ene kant ook ietwat onlogisch in de oren... Waarom dan niet een directe levering in dat land. Alhoewel, met de eu is grens over steken ook een koud kunstje...

jeekes 19-01-08 18:11

een directe levering over zee naar duitsland?
beetje moeilijk he ;)

Harm 19-01-08 18:12

1 Bijlage(n)
Lol... Topografie was niet jou beste vak op school... Wel eens van de behoorlijk grote haven hamburg gehoord? Duitsland heeft wel degelijk meerdere zeehavens...

Edit: bewijs stuk A toegevoegd... Het is dus echt zo, bremen en hamburg liggen in duitsland en zijn grote havens...

jeekes 19-01-08 18:26

1) ik heb (nog) geen topografie gehad, ik zit nog op school....
2) is deze haven (en de stroom erheen) wel groot genoeg voor de 'monstertankers'?
3) misschien is het gewoon goedkoper om het via nederland te doen :p
heb er feitelijk geen idee van hoor maar ik acht het niet onwaarschijnlijk dat ze via nederland goederen naar duitsland vervoeren ;)

Harm 19-01-08 18:31

Ik ook niet, anders zouden ik en mijn ouders werkeloos zijn... We varen op binnenschepen, en dat is negen van de 10 keer van nederlandse havens naar duitsland. en jah, die stroom is groot genoeg. Hamburg ontvangt vaak bijna dezelfde schepen dan Rotterdam, amsterdam en Antwerpen. Afijn, vat het niet zo serieus op.

jeekes 19-01-08 18:34

wie zegt dat ik het serieus opvat;)
ik discussieer gewoon graag :D

macjoris 19-01-08 18:51

Op vraag 2: na Rotterdam en Antwerpen is Hamburg de grootste haven van europa (waarin ook Mammoettankers kunnen aanmeren).
Op vraag 3: Of Rotterdam duurder of goedkoper is weet ik niet (denk duurder), maar vanuit Rotterdam kan er veel gemakkelijker over Europa verspreid worden.

Al wel Geschiedenis, want dan zou je ookwel weten dat Duitsland wel havens moet hebben;).

Master teacher!whaha

jeekes 19-01-08 18:59

ik weet wel dat duitsland havens heeft, maar daar zijn we niet dieper op ingegaan....
ik nam aan dat deze havens te klein zijn voor mammoettankers

goed punt over die verspreiding trouwens ;)

Undertaxxx 29-03-09 09:17

Modbreak:
Dit topic is verouderd en heeft geen meerwaarde meer voor het forum, daarom zal deze op rust gaan voor het forum zijn up-to-date waarde te laten behouden. Closed



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:13.