iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   Iphone 3GS 3.1.3 nu wel of niet te jailbreaken? (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/54302-iphone-3gs-3-1-3-niet-jailbreaken.html)

mvveelen 16-02-10 19:57

@ab156, het is niet alleen een kwestie van iReb opstarten, je moet in iReb wel rechtsonder op "fix recovery mode loop" drukken. Bij mij (en mijn collega) startte de iPhone daarna opnieuw op. Heb je dat wel geprobeerd ?

Oh, en thanks voor het proberen met een gesimlockt toestel.

ab156 16-02-10 19:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mvveelen (Bericht 417409)
@ab156, het is niet alleen een kwestie van iReb opstarten, je moet in iReb wel rechtsonder op "fix recovery mode loop" drukken. Bij mij (en mijn collega) startte de iPhone daarna opnieuw op. Heb je dat wel geprobeerd ?

Uiteraard, duidelijker beschreven kon niet...
Er gebeurt simpel weg het volgende: Ik druk op fix recovery mode loop..
Vervolgens krijg ik een scherm te zien waar ik het type toestel moet kiezen..
Dan kies ik vervolgens voor 3Gs uiteraard... en voila niks...
Ik wacht een tijd,,, gebeurt vrij weinig... na een min of 5 geef ik het op..

mvveelen 16-02-10 20:01

Heb je wel LibUSB geinstalleerd ? En gebruik je Windows XP ?

Hij zou meteen moeten reageren, dus wachten heeft in dit geval geen zin helaas.

Op Windows 7 64bit lukte het niet bij mij.....

ab156 16-02-10 20:03

Ik heb libusb geinstalleerd en ik gebruik XP - vista heb ik ook geprobeerd 32bit Home premium tevergeefs!

Ik ga het nog eens proberen... moet lukken lijkt mij een simlock moet toch geen verschil maken?

mvveelen 16-02-10 20:04

Lijkt me ook niet. Heb het meerdere keren zelf gedaan en elke keer werkte het (onder Windows XP). Nog maar een keer proberen dan idd.

The Unbelievable 16-02-10 20:07

Ik heb een iPhone 3GS met de nieuwe bootrom met succes gedowngrade van 3.1.3 naar 3.1.2

UITLEG voor WINDOWS

Je MOET je SHSH gegevens hebben opgeslagen.
Download de 3.1.2 firmware
iPod and iPhone Firmware Download
Verander je host bestand (zoek ergens in dit topic want dat weet ik niet precies uit mijn hoofd) Voer kladblok uit als Administrator als je met vista werkt (rechtermuisknop, uitvoeren als administrator)
Zet je iPhone in DFU mode (zoek bij Youtube voor een handig filmpje)
Bij Command Prompt op je PC typ dit in: ipconfig /flushdns
iTunes gaat nu restoren, als het goed is krijg je de fout 1015
This device isn't eligable for this build is FOUT. Je hebt dan niks opgeslagen bij de server van saurik
Download IREB iH8sn0w.com | Jailbreak your iPod touches and iPhones
Druk op Fix Recovery Mode Loop
Dit lukte mij alleen op Windows XP dus als er niks gebeurt gewoon naar een Windows XP computer gaan.
De iPhone 3GS met nieuwe bootrom zal opstarten en je hebt firmware 3.1.2
Modemfirmware wordt NIET gedowngrade.

Voor vragen PM me of vraag het hier!

ab156 16-02-10 20:08

Poging 1000 bereikt ondertussen...
Ik geef het op, zodra ik de iphone reboot in stap 5, start het toestel vrolijk weer op.
Ireb meteen daarna uitvoeren, fix recovery loop, hop 3gs kiezen, en klik! en niks....

Ondertussen start de iphone door ?
Als ik dus stap 5 oversla gebeurt er ook niks, dus nog met donker scherm ireb starten en stappen uitvoeren

The Unbelievable 16-02-10 20:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ab156 (Bericht 417423)
Poging 1000 bereikt ondertussen...
Ik geef het op, zodra ik de iphone reboot in stap 5, start het toestel vrolijk weer op.
Ireb meteen daarna uitvoeren, fix recovery loop, hop 3gs kiezen, en klik! en niks....

Ondertussen start de iphone door ?
Als ik dus stap 5 oversla gebeurt er ook niks, dus nog met donker scherm ireb starten en stappen uitvoeren

Gebruik je vista? Kijk naar mijn bericht hierboven:)

mvveelen 16-02-10 20:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ab156 (Bericht 417423)
Poging 1000 bereikt ondertussen...
Ik geef het op, zodra ik de iphone reboot in stap 5, start het toestel vrolijk weer op.
Ireb meteen daarna uitvoeren, fix recovery loop, hop 3gs kiezen, en klik! en niks....

Ondertussen start de iphone door ?
Als ik dus stap 5 oversla gebeurt er ook niks, dus nog met donker scherm ireb starten en stappen uitvoeren

De telefoon start dus wel gewoon op ? En heb je dan fw 3.1.2 er op staan ? Ik weet even niet waar je nu blijft steken.

ab156 16-02-10 22:03

Op het feit dat het toestel niet te jailbreaken is, geprobeerd met blackra1n.

antgin 16-02-10 22:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Unbelievable (Bericht 417424)
Ik heb een iPhone 3GS met de nieuwe bootrom met succes gedowngrade van 3.1.3 naar 3.1.2

UITLEG voor WINDOWS

Je MOET je SHSH gegevens hebben opgeslagen.
Download de 3.1.2 firmware
iPod and iPhone Firmware Download
Verander je host bestand (zoek ergens in dit topic want dat weet ik niet precies uit mijn hoofd) Voer kladblok uit als Administrator als je met vista werkt (rechtermuisknop, uitvoeren als administrator)
Zet je iPhone in DFU mode (zoek bij Youtube voor een handig filmpje)
Bij Command Prompt op je PC typ dit in: ipconfig /flushdns
iTunes gaat nu restoren, als het goed is krijg je de fout 1015
This device isn't eligable for this build is FOUT. Je hebt dan niks opgeslagen bij de server van saurik
Download IREB iH8sn0w.com | Jailbreak your iPod touches and iPhones
Druk op Fix Recovery Mode Loop
Dit lukte mij alleen op Windows XP dus als er niks gebeurt gewoon naar een Windows XP computer gaan.
De iPhone 3GS met nieuwe bootrom zal opstarten en je hebt firmware 3.1.2
Modemfirmware wordt NIET gedowngrade.

Voor vragen PM me of vraag het hier!


Dit heb ik dus ook al een paar keer gedaan,en nadat hij weer opgestart is staat er gewoon 3.1.3 op en is er niks veranderd wat doe ik fout

mvveelen 16-02-10 23:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ab156 (Bericht 417489)
Op het feit dat het toestel niet te jailbreaken is, geprobeerd met blackra1n.

Jailbreaken gaat met Blackra1n alleen op 3.1.2, staat die er al op ?

ab156 17-02-10 00:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mvveelen (Bericht 417511)
Jailbreaken gaat met Blackra1n alleen op 3.1.2, staat die er al op ?

Dat is het probleem dus, na ired gebeurt er niks waardoor de installatie van 3.1.2 niet door gaat.
Ik blijf dus steken bij fout 1015...

De Generaal 17-02-10 11:33

Wij hebben een overzichtje gemaakt met welke iPhone's er nu wel of niet te jailbreaken zijn. Dit topic kun je hier vinden. Om inderdaad verdere onduidelijkheid en wildgroei te verkomen, sluiten wij dit topic nu.

// Slotje


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:04.