//

Krijg Iphone 3GS, week 52 MC139, 3.1.3 niet gejailbreaked, ook niet tethered

Krijg Iphone 3GS, week 52 MC139, 3.1.3 niet gejailbreaked, ook niet tethered discussie in Archief forum; ( verdwijnt na registratie ) Sinds kort ben ik ook een gelukkige bezitter van een Iphone. Om precies te zijn, volgens f0recast: Code: Serial: xxx52xxxxxx Baseband: 05.12.01 Bootloader: 6.4 Model: ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 19-02-10, 23:56
Guest
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard Krijg Iphone 3GS, week 52 MC139, 3.1.3 niet gejailbreaked, ook niet tethered

Sinds kort ben ik ook een gelukkige bezitter van een Iphone. Om precies te zijn, volgens f0recast:

Code:
Serial: xxx52xxxxxx 
Baseband: 05.12.01 
Bootloader: 6.4 
Model: MC 139
Het is een Iphone 3GS, 16Gb. Deze kwam uit de doos met firmware 3.1.3.

Deze krijg ik domweg niet gejailbreaked. Ik zit bij t-mobile, dus unlocken is voor mij geen issue. Dat ie tethered zou zijn, vind ik ook geen ramp.

De volgende zaken heb ik al geprobeerd:

blackra1n

Installeren (versie van website), alle iphone services etc stoppen en dan draaien. Deze heeft verschillende mogelijke uitkomsten:
1) hij reboot de iphone en bljift dan staan op recovery mode (itunes logo + stekker in beeld). Blackra1n zegt dan 'waiting for device'.
2) hij reboot de iphone en na het laten zien van het recovery mode scherm, gaat het scherm naar zwart. Blackra1n zegt dan 'busy' oid. Hierna zijn er weer 2 mogelijkheden:
a) hij blijft hier gewoon op hangen
b) hij komt hier relatief snel door, blackrain meldt dat de hack geslaagd is en dat de telefoon nu gaat restarten. Hij herstart echter niet.
Situatie 2b kom je wel meer op internet tegen, het antwoord is dan blackra1n direct weer draaien. Helaas levert mij dat niets op.

Redsn0w

Van Redsnow heb ik meerdere versies geprobeerd, alle versies doen min of meer hetzelfde. Geprobeerd heb ik 0.9.2, 0.9.3 en 0.9.4.
Redsn0w starten. Dan 'browse' naar firmware. Als je hier een 3.1.3 firmware voor pakt, zegt ie dat ie de firmware niet kent. Op internet is een howto te vinden voor 3.1.3 die aangeeft dat je hier een image van 3.1.2 voor moet gebruiken, ook al draai je 3.1.3. Dat heb ik gedaan, met 2 verschillende 3.1.2 images (officiele en JB). In beide gevallen hetzelfde resultaat. Redsn0w doet van alles en beweert dan op een bepaald moment klaar te zijn, en dat de telefoon gaat herstarten. Telefoon herstart dan echter niet.

Custom firmware

Hiervan heb ik 4 3.1.3 bestanden kunnen vinden op internet.
Proces: itunes starten, met shift ingedrukt op 'herstellen' klikken en dan bladeren naar .ipsw en starten.
Met een officiele firmware doet itunes wat het moet doen. Met elke JB firmware doet hij ook hetzelfde; hij blijft hangen op 'preparing iphone'. Normaliter springt hij dan van het recovery logo naar een scherm met een appeltje, waar dan later een progressbar onder komt, alleen bij de JB firmware blijft hij dus op het recoveryscherm hangen. Na pak-m-beet 5 minuten komt itunes dan, schijnbaar willekeurig, met een error tussen de 1600 en 1604.
In DFU gaat het allemaal sneller, maar het resultaat is hetzelfde. 160x error.

downgrade 3.1.2

Gaat domweg niet. Apple keurt het niet goed, 'this device is not eligable'. Heb geen hashes dus kan het ook niet met fake apple server (windows hostsfile) doen.

iReb

Doet het niet op een 3GS met 3.1.3.

f0recast

Zegt: niet unlockable, wel JB, tethered

Sn0wbreeze 3.1.3-v1.3

Zegt: sn0wbreeze has detected that this device cannot be jailbroken with sn0wbreeze unless it is already jailbroken. If your iPhone 3GS has an updated bootrom then you cannot use sn0wbreeze.

Je kunt dan wel doorgaan en dan bouwt ie een .ipsw voor je, maar die levert dezelfde 160x foutmelding als alle anderen.

random

Waar dat van toepassing was heb ik naast de recovery mode ook de DFU mode geprobeerd. Voor de zekerheid doe ik dat, heel kinderachtig, met een youtubefilmpje met timing erbij.
Alle processen zijn als gewone gebruiker geprobeerd, als administrator en ook in 'xp compatibiliteitsmode'.
Ik heb itunes ook al eens helemaal verwijderd (inclusief mappen en registervermeldingen) daar dat soms genoemd werd als oplossing voor het 'error 160x' probleem.
Blackra1n is uitgevoerd als normale user, als administrator, van E:, van C:, maakt allemaal niet uit.
Redsn0w geprobeerd als normale user, als administrator, maakt niet uit.
Geprobeerd alle iphone services te stoppen, alle iphone processen idem, mdns draait niet op mijn PC, dus die hoefde ik niet te killen.
Alle processen zijn geprobeerd met een niet geactiveerde en een geactiveerde iphone. Maakt geen moer uit.

Als laatste heb ik alle USB poorten van mijn laptop al geprobeerd, maakt ook niets uit.

Ik gebruik een windows Vista laptop met alle updates. Ik heb geen beschikking over andere PC's en/of apples.

Nu zie ik op veel plekken ook staan dat mijn combo niet te jailbreaken is, echter f0recast zegt dus van wel (tethered) en er zijn ook forumusers te vinden die claimen dat het kan.

Dus.. wat doe ik fout?

Laatst gewijzigd door garbage; 20-02-10 om 00:04.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 20-02-10, 01:06
ab156's schermafbeelding
ab156 ab156 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: De oudste stad van Nederland
Berichten: 71
Standaard

Moeilijk te zeggen, ik denk dat de mensen met een 3gs week 39 of nieuwer even geduld moeten opbrengen. Ik vind het ook vreemd dat sommige een downgrade of een customfirmware wel erop krijgen. Ik kan mij helemaal vinden in jou beschrijving van het proberen dmv filmpjes/timing/fora en meningen. Niks schijnt momenteel te werken, ik hoop dat ze de gedupeerde dan ook snel tegenmoet komen met een unlock.
  #3  
Oud 20-02-10, 01:35
memo06 memo06 is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 86
Standaard

jij hebt een iphone uit week 52 net als mij en die heeft de nieuwe bootrom en die is helaas nog niet te jailbreaken.
  #4  
Oud 20-02-10, 01:46
Guest
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik vestig mijn hoop voor nu op deze knakker:
br0k3n-appl3 (br0k3n_appl3) on Twitter

claimed dat ie morgen, of op z'n minst binnen 2~3 dagen, een werkende unlock/jailbreak heeft voor alle devices.

broken apple - Home
  #5  
Oud 20-02-10, 02:36
memo06 memo06 is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 86
Standaard

ik hoop het
  #6  
Oud 20-02-10, 03:45
ab156's schermafbeelding
ab156 ab156 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: De oudste stad van Nederland
Berichten: 71
Standaard

Aha dAt is zeker goed nieuws, dit ga ik zeker in de gaten houden bedankt voor het delen van de info!!!

@Menno ik heb een 3gs uit week 40 mc model met helaas baseband 05.12.01 en fw 3.1.3. Ik heb kort mogen genieten van een tethetered break op 3.1.2 maar vanwege boot problemen met blackra1n genoodzaakt moeten upgrade naar 1.3 en dus voorlopig niet te breaken
  #7  
Oud 20-02-10, 16:23
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Standaard

De 3GS draaiend op 3.1.3. kan inderdaad nog niet gejailbreakt worden. Hier lopen verder al wat topics over, en om die reden sluiten wij dit topic.

// Slotje
__________________
Voor vragen, zie allereerst onze handige zoekfunctie!
Wiki:
Begrippen Wiki: Handleidingen
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Krijg mijn iPhone 3G fw 4.1 niet gejailbreaked? Blauwoogje Jailbreak 2 17-11-10 21:38
iPhone: krijg mijn iphone 4 ios 4.0.1 niet gejailbreaked bassment Jailbreak 1 21-08-10 19:40
iPhone: krijg iphone niet gejailbreaked - quickpwn loopt vast appie Jailbreak 4 03-11-08 07:59
Krijg m'n Iphone 1.1.2 3B48b niet gejailbreaked u2crow Unlock [archief] 8 31-12-07 14:24
Krijg 1.1.2 OTB niet geactiveerd en gejailbreaked. Marrrk Unlock [archief] 12 06-12-07 19:40

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:55.