iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   iphone online kopen apple.com (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/545-iphone-online-kopen-apple-com.html)

prashantjuh 03-10-07 15:40

iphone online kopen apple.com
 
hey mensen
dit is mijn eerste berichtje dus:P
ik ben van plan om een iphone te kopen ben al helemaal geobsedeerd door dat dingetje:P
ik keek laatst op de apple.com site.
daar staat ie voor $399. dat is omgerekend bij de 284 euro.
ik wou hem daar dus bestellen en dan naar mijn neefs huis in florida naar toe laten shippen en dan zou hij het naar mij sturen.
maare,
welke firmware krijg ik dan ?
en moet ik dan misschien btw betalen ofz/
alvast bedankt;)
Prashantjuh

Maurice 03-10-07 15:42

Wij kunnen helaas niet in de toekomst kijken, het is en blijft een risico met wat voor een firmware je krijgt...

M-To-D-I 03-10-07 16:17

Hoogst waarschijnlijk firmware 1.1.1 of als je geluk hebt 1.02 als ze er één nog van de oude levering versturen. Btw/invoerkosten zijn best prijzig, maar ligt er aan of je een klein beetje fraude wilt plegen :p Je betaalt iets van 20 % van de waarde van de iphone. Zoiets dacht ik dat het zou zijn, maar als je gewoon nog in andere threads kijkt krijg je wel een indruk van de overige kosten en hoe je het wil laten verzenden.
Succes

Max 03-10-07 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door prashantjuh (Bericht 4046)
hey mensen
dit is mijn eerste berichtje dus:P
ik ben van plan om een iphone te kopen ben al helemaal geobsedeerd door dat dingetje:P
ik keek laatst op de apple.com site.
daar staat ie voor $399. dat is omgerekend bij de 284 euro.
ik wou hem daar dus bestellen en dan naar mijn neefs huis in florida naar toe laten shippen en dan zou hij het naar mij sturen.
maare,
welke firmware krijg ik dan ?
en moet ik dan misschien btw betalen ofz/
alvast bedankt;)
Prashantjuh


Vergeet niet dat in de USA prijzen zonder tax zijn. Als je een Iphone koopt betaal je 399 + tax (is gemiddeld zon 7%)
Ik heb hem zelf in Atlanta gekocht en betaalde 8% tax --> 430,92.

Esteban 04-10-07 09:10

California (CA) via Apple Store, inclusief tax -> 431.92$ = 306.4eur

-Daarna moet je nog betalen voor het verzenden naar NL, dat kost +/-40$ = +/-29eur of meer
-Dan nog waarschijnlijk 19%+3.5% tax in Nederland betalen aan douane. -> -/+69 (Hoewel ik hier heb gelezen dat sommige 47eur hebben betaald, maar het kan zijn dat deze mensen een waarde van 200eur op het pakje hebben vermeld ipv de werkelijke waarde)

Dan krijg je ineens een ander kostenplaatje:
+/-404.4eur - Als je invoer moet betalen
+/-335.4eur - Zonder

teunis 04-10-07 22:03

iphone
 
ik heb een 4 gb versie besteld voor 350 euro incluisief verzend kosten,bij Roelof uit Hoogezand hij staat ook op ebay ik had hem binnen 5 dagen ,pakket goed te volgen met track en trace.

Esteban 05-10-07 12:48

De 4GB via de Apple Store waren :
(p.s.: Er zijn geen 4GB iphones meer te koop in de Apple Store.)

299$+8.2% UStax = +/-229.8eur
40$ verzenden NL = +/-29eur
NL tax = +/-51.7eur

Met tax: +/-310.5eur
Zonder tax: +/-258.8eur

Dus 350 inclusief verzenden is redelijk


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:29.