//

Hoe herstel ik mijn gecrashte iPhone?

Hoe herstel ik mijn gecrashte iPhone? discussie in Archief forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal, Eind vorig jaar heb ik in amerika een iPhone besteld, namelijk deze . ik kreeg hem met de app blackra1n (zegt dat iets ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 27-02-10, 12:20
sk8n sk8n is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 19
Standaard Hoe herstel ik mijn gecrashte iPhone?

Hallo allemaal,

Eind vorig jaar heb ik in amerika een iPhone besteld, namelijk deze.
ik kreeg hem met de app blackra1n (zegt dat iets over de wijze van de JB?)

Maar gister ondervond ik een probleem:

Ik wou de iPhone rebooten en wou dit is een keer proberen via de app Bossprefs. de iPhone ging mooi uit maar nu wil hij niet meer booten.

Als ik nu de start knop indruk krijg ik het bootscreen (apple logo) en na een paar (tussen de 1 en de 10) minuten wordt hij even zwart en zie ik het scherm opnieuw (reboot denk ik). Als de batterij bijna leeg is krijg ik wel een scherm met een lege batterij te zien.

Ik kan de iPhone succesvol in DFU en recovery mode zetten.

Ik wil mijn iPhone terug krijgen in een staat waarop hij in ieder geval is ge-unlockt.

ik heb GEEN SSH op mijn toestel geinstalleerd dus ik kan hem daar nu niet mee benaderen.

ik heb dit en dit al geprobeerd, en ik denk dat iREB dezelfde handelingen geautomatiseerd doet (met de functie "Fix recovery mode loop"), maar dit heb ik uiteraard ook geprobeerd.

gegevens over het toestel:
3GS
huidige FW 3.1.2
serienummer: 4e en 5e getal zijn 41 (wat wijst op week 41):
quotes:
Citaat:
Check the serial # of the phone under Settings | General | About. If the 4th and 5th digit of the serial is "40" or higher, then you got a phone with the new iBoot
Citaat:
Its true the models having serial above than 42xxx have this problem
(daar zit ik dus lekker tussenin)

maar toch is mijn bootrom: [iBoot-359.3]
Citaat:
S5L8920 bootrom revision for the iPhone 3GS sold between June 2009 and September 2009. Vulnerable to the 24kPwn exploit.
Ik zit te overwegen om te recoveren naar een custom firmware gemaakt met blacksn0w.

Mijn enige drempel zit hem bij de Baseband, ik heb geen idee welke ik heb en dat kan ik volgens mij in deze staat nergens controleren en dat bepaald volgens mij of je hem na de JB ook kan unlocken.

(Ik heb mijn huidige SHSH laten opslaan op de server van saurok, als dat een verschil maakt)

Als mensen nog info nodig hebben hoor ik het graag.

Bij voorbaat dank!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-02-10, 15:25
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Zet je iPhone in DFU en herstel 'm in iTunes.
  #3  
Oud 27-02-10, 15:47
sk8n sk8n is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 19
Standaard

sorry van mijn pm ik was een beetje verrast, ik bedoelde hem niet verkeerd.

Bedoel je herstel naar de 3.1.3 van apple of custom gemaakt met blacksn0w of van dit forum?

en dan via apple servers of saurok servers?

hij moet in ieder geval ge unlocked zijn.
  #4  
Oud 02-03-10, 17:36
sk8n sk8n is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 19
Standaard

Inmiddels heb ik het probleem opgelost, hier een korte samenvatting:

eerst proberen te recoveren naar zelfgemaakte custom 3.1.3 firmware dmv blacksn0w software

bij de stap unlock gaf hij al aan dat hij niet kan unlocken op 3.1.3 (ongeacht baseband).

Recoveren vanuit de DFU geeft altijd error 1600 (ook met aangepaste hosts file), vanuit de recoverymode lukt dit wel.

De 3.1.3 krijg ik niet geunlocked sn0w en balcksn0w crashen en ik ben weer in Apple boot loop.

Tijdens Apple boot loop kan ik geen ssh / iphonebrowser verbinding opzetten.

Via saurik kan ik downgraden naar 3.1.2 en blackra1n en blacksn0w draaien.

Het enige wat nu nog niet werkt zijn push notificaties. Als iemand een repo heeft die pushfix 1.0 nog heeft? Iphoneil.net heeft hem niet meer. Want om 6$ te betalen voor push fix 2.0? :/
  #5  
Oud 03-03-10, 19:01
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Standaard

Mooi om te horen dat het gelukt is . De enige oplossing verder voor je push problemen, is door de pushfix te kopen .

Gezien het probleem is opgelost, sluiten wij dit topic.

// Slotje
__________________
Voor vragen, zie allereerst onze handige zoekfunctie!
Wiki:
Begrippen Wiki: Handleidingen
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Waar kan ik mijn herstel copie vinden en terug op mijn iphone plaatsen? dakine iTunes 5 12-02-10 16:33
HELP AUB > Enig idee hoe ik mijn registratiegegevens van mijn Iphone kan wijzigen? Mischa84 Archief 1 02-09-09 07:12
gecrashte iphone na update itunes RADELOOS ludaqriz iTunes 7 23-02-09 22:17
hoe kan ik een .doc lezen die ik binnen heb gekregen op mijn mail via mijn iphone? Lampy iPhone Apps 5 25-11-08 12:25
Hoe kan ik mijn oude telefoonnummers in mijn iphone zetten michel1984 Archief 1 20-02-08 11:34

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:10.