//

Activering 'als PDA'

Activering 'als PDA' discussie in Archief forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb sinds woensdag een iPhone. Hierop zat helaas al firmware 1.1.1. Ik krijg het, ondanks de vele tutorials, niet voor elkaar om hem te ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 04-10-07, 00:50
Nilles Nilles is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 312
Standaard Activering 'als PDA'

Ik heb sinds woensdag een iPhone. Hierop zat helaas al firmware 1.1.1.
Ik krijg het, ondanks de vele tutorials, niet voor elkaar om hem te activeren zodat ik hem totdat de unlock voor 1.1.1. uitkomt als pda kan gebruiken.

Wie helpt.
Ik krijg een foutmelding als ik bij restore de firmware 1.0.2. erop wil zetten.
Dit is volgens mij nodig om via iBrickr te activeren.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-10-07, 09:18
Spree Spree is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Utrecht / Amsterdam
Berichten: 175
Standaard

Krijg je bij het restoren meteen of pas na een tijdje die error? Wat voor icoon verschijnt er op je iPhone? Als daar de oranje driehoek verschijnt, draai je 1.0.2, zie je de stekker + iTunes-logo, dan is het nog 1.1.1.

Houd je beide knoppen wel echt 10 seconden ingedrukt (zie dat daar de meeste problemen uit voorkomen)?

Voor de zekerheid nog eens de tutorial:

1. First, download the iPhone1,1_1.0.2_1C28_Restore.ipsw from Apple. On a Mac, do not unzip the file, iTunes will do this for you in step 4.

2. Then connect phone to dock, and hold down home button and power button for about 10 seconds or until the screen goes black.

3. Now release the power button but continue holding the home button. After about 10 seconds the computer will detect the iPhone in restore mode, and iTunes should tell that the phone needs to be restored.

4. Hold down SHIFT key (Windows) or Option/ALT-key (Mac) when clicking the Restore button, and select the file you downloaded in step 1.

5. Let the restore complete and ignore the error at the end. (Should be error 1013).

6. Now your phone should show the "Connect to iTunes" screen with the yellow triangle.

7. Run AppTap to jailbreak your phone - it will restore it to a working 1.0.2 firmware it even though you will get an error at the end. Just dismiss the error and quit the installer.

8. Run AppTap again to actually install the installer.app. It should successfully complete. Keep rerunning AppTap if it doesn't work the first time - it may take a few tries.

9. At this point you will have a jailbroken iPhone that still needs to be activated (as usual).
  #3  
Oud 04-10-07, 10:10
Nilles Nilles is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 312
Standaard

Ik krijg het ituneslogo met de kabel te zien.
Ik krijg het niet voor elkaar om de restoremode aan te zetten zonder dit in beeld.

Moet ik beide knoppen indrukken als de iPhone aan staat op uit staat?
Als ie aan staat en ik doen dit dan gaat ie na 5 seconde naar slide to power off en na 10 dus echt uit. als ik dan de home button nog in houdt gebeurd er niks.

De error komt niet meteen maar na een tijdje.

Ik zal het nog een paar keer proberen.

Moet ik het restorefile op een PC wel unzippen?
  #4  
Oud 04-10-07, 10:19
Spree Spree is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Utrecht / Amsterdam
Berichten: 175
Standaard

Heb je de iPhone wel aangesloten aan je pc en staat iTunes aan?

Op een pc moet je de restorefile wel unzippen.
  #5  
Oud 04-10-07, 10:23
Nilles Nilles is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 312
Standaard

ja hij hangt nu aan een PC. had het gister via een Mac geprobeerd maar dat ging ook niet goed.
  #6  
Oud 04-10-07, 10:42
Nilles Nilles is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 312
Standaard

Ik heb na het uitpakken het volgende:
een map firmware
009-7698-4.dmg
694-5298-5.dmg
kernelchache.release.s5l8900brx
restore.plist

welk bestand moet ik 'herstellen'?

Of toch het niet uitgepakte bestand?
Hij reageert totaal niet als ik een van bovenstaande bestanden kies.
Bij het originele bestand doet ie wel een tijdje iets en sluit af met een foutmelding, daarna blijft het iTunes logo met de kabel op het schermstaan en moet ik dus eigenlijk weer restore naar 1.1.1. doen om er normaal uit te komen.

Laatst gewijzigd door Nilles; 04-10-07 om 10:47.
  #7  
Oud 04-10-07, 11:01
Spree Spree is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Utrecht / Amsterdam
Berichten: 175
Standaard

iTunes geeft dus wel uit zichzelf de melding dat de iPhone gerestored moet worden?

Je moet het bestand dat je gedownload hebt wel unzippen, maar de .ipsw moet blijven staan (het moet dus geen map worden). Als het bestand al geen .zip-extensie heeft, dan heeft je browser het bestand al voor je uitgepakt.

Krijg je aan het eind van het restoren wel de error 1013?

Ik lees dit op Hackint0sh, wellicht dat dat je verder helpt:

was caught in the same itune’s “unkown error …(1)”, so somewhere around I read about the EXACT 10 sec of power/home buttons, then release power button and EXACT 10 sec home button and finally itunes recognized in restore mode. The screen should be BLACK, not showing the “connect to itunes” image.

Laatst gewijzigd door Spree; 04-10-07 om 11:04.
  #8  
Oud 04-10-07, 11:08
Nilles Nilles is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 312
Standaard

ik kan op deze pc een ipsw bestand niet uitpakken.
Ik had de extensie veranderd in .zip en uitgepakt en de extensie weer terug gezet naar ipsw.

Moet ik alle bestanden bij elkaar in de map zetten? (incl. de ipsw?)
de ipsw is het enige bestand waar iTunes iets mee doet. daarna een error (1) als ik me niet vergis. niet 1013 iig. Het iTunes logo met kabel blijft ook staan.

"De iPhone kan niet worden hersteld. Er heeft zich een onbekend fout voorgedaan(1)" is de foutmelding
  #9  
Oud 04-10-07, 11:13
Spree Spree is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Utrecht / Amsterdam
Berichten: 175
Standaard

OK, sorry voor de verwarring: je hoeft in dit geval met de originele ipsw niks te doen. De error die je krijgt komt omdat je nog niet in de benodigde speciale restore-modus van je iPhone gekomen bent (waarbij het scherm zwart is). Daarvoor moet je die twee keer exact 10 sec. aanhouden, lijkt me.
  #10  
Oud 04-10-07, 11:20
Nilles Nilles is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 312
Standaard

via dat van hackintosh is het gelukt. maar moet ik de foutmelding wegklikken voordat ik verder ga met de appinstaller of maakt dat niet uit?

heb gewoon het gedownloade bestand geselecteerd en ben nu met appinstaller bezig.
heb de foutmelding nog niet weggeklikt... kan dit al?

En je hoeft je excuses niet aan te bieden, ik ben allang blij met de hulp. (nu de hulp van het dev team voor de 1.1.1. unlock nog en we zijn helemaal happy)

Laatst gewijzigd door Nilles; 04-10-07 om 11:22.
  #11  
Oud 04-10-07, 11:29
Spree Spree is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Utrecht / Amsterdam
Berichten: 175
Standaard

Fijn dat het nu lukt! Dat schermpje met foutmelding moet je denk ik wegklikken, want om Appinstaller te draaien moet iTunes afgesloten worden.
  #12  
Oud 04-10-07, 11:30
Nilles Nilles is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 312
Standaard

uhm, appinstaller is de firmware die ik al heb aant downloaden maar moet ik iTunes afsluiten voordat ie daarmee klaar is (en iTuneshelper.exe. ook?)
Heb iTunes af afgesloten , iTuneshelper.exe nog niet... moet dit wel?
  #13  
Oud 04-10-07, 11:36
Spree Spree is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Utrecht / Amsterdam
Berichten: 175
Standaard

Ja, omdat de installer verbinding gaat maken met je iPhone, als iTunes dat ook wil krijgen ze ruzie
  #14  
Oud 04-10-07, 12:05
Nilles Nilles is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 312
Standaard

YES hij werkt.

Nu maar wachten op het DEV team voor de 1.1.1. unlock.
En misschien ondertussen nog wat leuke apps zoeken en erop zetten.
  #15  
Oud 15-10-07, 00:04
trimix's schermafbeelding
trimix trimix is offline
• iOS 14.1
• iPadOS 13.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Veghel
Berichten: 1.389
Standaard

als je de kabel te zien krijgt is het niet goed gedaan
je moet je iphone uitzetten dan itunes opstarten dan iphone aanzetten en als het appeltje komt je aanknop en homeknop inhouden todat het scherm van je iphone zwart word !!dan laat je de aanknop los en houd je de homeknop ingedrukt !! nu zal itunes zeggen iphone in recovery modes dan selecteer je herstellen terwijl je de shiftknop indrukt en dan selecteer je de het restore bestand ik hda dit unzipped gelaten itunes unzipped dit zelf dan krijg je de fout code 1030 of zoiets en dan ga je verder met app installer en dan met PACAY en dan met activeren !!!
  #16  
Oud 15-10-07, 15:59
Nilles Nilles is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door trimix Bekijk bericht
als je de kabel te zien krijgt is het niet goed gedaan
je moet je iphone uitzetten dan itunes opstarten dan iphone aanzetten en als het appeltje komt je aanknop en homeknop inhouden todat het scherm van je iphone zwart word !!dan laat je de aanknop los en houd je de homeknop ingedrukt !! nu zal itunes zeggen iphone in recovery modes dan selecteer je herstellen terwijl je de shiftknop indrukt en dan selecteer je de het restore bestand ik hda dit unzipped gelaten itunes unzipped dit zelf dan krijg je de fout code 1030 of zoiets en dan ga je verder met app installer en dan met PACAY en dan met activeren !!!
Misschien heb je iets gemist maar het werkt al hoor.
En heb hem inmiddels ook simlock vrij.
draai 1.0.2. (icm AnySim)
Zou graag 1.1.1 simlockvrij draaien
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
problemen pda.t-mobile.nl onny0808 Odido (T-Mobile) 4 16-11-09 11:00
Activering Iphone ' Wachten op activering. Dit kan even duren' melding fruitella Odido (T-Mobile) 5 21-01-09 06:42
LCD Scherm bij Pda-Parts.nl t0n iPhone accessoires en onderdelen 5 07-07-08 17:36
Iphone gespot op pda-wereld.nl playstar Overige providers Nederland 13 18-03-08 17:06

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:18.