iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   Nieuwe gebruiker, a few Questions (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/58248-nieuwe-gebruiker-a-few-questions.html)

blaat123 22-04-10 23:16

Nieuwe gebruiker, a few Questions
 
Hey allemaal,

Ik ben van plan een iPhone 3gs 16gb aan te schaffen, en ben me daarom al een beetje gaan oriënteren wat er allemaal voor leuks aanwezig is in iPhone-land. Het concept jailbreaken trekt me wel aan en al die hippe applicaties.

Aan de hand daarvan heb ik wat vraagjes, waarvan ik hoop dat meer ervaren Iphone gebruikers mij hierbij kunnen helpen...

- Ik heb op een van de forums gelezen dat ik tijdens de jailbreak "iPhone2,1_3.0_7A341_Restore.ipsw" moet gaan gebruiken (jailbreak handleiding), alleen is deze alweer een aantal maanden oud. Is hier ondertussen een nieuwe van? Of is deze nog steeds up to date?
- Als deze gejailbreakt is heb ik Cydia erop staan, maar als ik de iPhone binnenkort aan ga schaffen heb ik tijdelijk nog geen internet erop. Kan ik deze ook via de pc toevoegen aan mijn iPhone? Zo ja, hoe zou ik dat moeten doen?

Ik hoop dat iemand de wijsheid bezit om deze iPhone n00bness vragen kan beantwoorden.:d

Met vriendelijke groeten,

Rick

PS: ik heb geprobeerd naar deze antwoorden te zoeken in de forums, maar hatelijk genoeg gefaild :(

Bomans 23-04-10 08:42

Je krijgt een nieuwe iPhone 3GS, dus voorlopig kan je die NIET jailbreaken (MC model met nieuwste bootrom).
De laatste firmware is 3.1.3

Dus al je andere vragen zijn overbodig ;)

Maar je begrijpt een en ander niet goed volgens mij.
Een custom firmware is al gejailbreaked en bevat dus al cydia. Die custom firmware moet je via iTunes installeren door je iPhone aan je pc te hangen en de combinatie shift (klavier) + herstel (iTunes) te gebruiken.

Tomtje 23-04-10 10:02

Misschien handig voor jou als je nog even wacht? Er komt een nieuwer modelletje aan, dan zakt de 3GS ook weer in prijs ;)

nielsk 23-04-10 10:53

Voordat de 4G eens in ons land is ben je minimaal 6 á 8 maanden verder denk ik

blaat123 23-04-10 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 442215)
Je krijgt een nieuwe iPhone 3GS, dus voorlopig kan je die NIET jailbreaken (MC model met nieuwste bootrom).
De laatste firmware is 3.1.3

Dus al je andere vragen zijn overbodig ;)

Maar je begrijpt een en ander niet goed volgens mij.
Een custom firmware is al gejailbreaked en bevat dus al cydia. Die custom firmware moet je via iTunes installeren door je iPhone aan je pc te hangen en de combinatie shift (klavier) + herstel (iTunes) te gebruiken.


Dus ik begrijp dat als ik nu een nieuwe koop, ik eerst moet wachten op een nieuwe versie qua 'restore' file?
En als je je iphone dan 'restored' staat cydia er automatisch op... Denk ik dan?

Alvast bedankt!

Bomans 23-04-10 12:42

Ja, daar komt het op neer.
Maar je zal moeten wachten tot de release van de iPhone 4G vrees ik (eind juni)

wouter1981 23-04-10 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nielsk (Bericht 442282)
Voordat de 4G eens in ons land is ben je minimaal 6 á 8 maanden verder denk ik

Daar denk ik anders over. Ik verwacht de bekendmaking eind Juni, de release een paar weken later.

Ik hoop voor alle 3GS gebruikers die vastzitten op 3.1.3 dat de jailbreak heel snel uitkomt.

Bomans 23-04-10 13:19

En omdat al de overige info makkelijk te vinden is op het forum kan deze op slot.

//Slotje


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:59.