iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   iPad Restore....OEPS - now bricked!! (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/58643-ipad-restore-oeps-now-bricked.html)

PeterDorr 30-04-10 20:23

iPad Restore....OEPS - now bricked!!
 
Wilde vanochtend mijn softwarematig "volledig door gratis apps uitgewoonde" ipad eens lekker opfrissen door hem te restoren vanuit de amerikaanse itunes en dan alleen de apps erop zetten die ik wil houden.

Nou doe dat Restoren dus nog maar even niet !!!

Bij het restoren zoekt de server nl. of je daadwerkelijk in de US bent want het restoren gaat steeds mis omdat ie test met een van de servers in de US.

Ik heb net een half uur met 3e lijns helpdesk van Apple aan de lijn gezeten en die kwamen er verder ook niet uit. Zijn idee was omdat ik vanuit NL via een NL ISP het net opga weigert de Apple server toestemming voor installatie.
Met als resultaat dat ik nu de eerste officiele "iPad Brick"in handen heb :eek:

Ik krijg wel het connect to itunes scherm te zien en ik kan ook op restoren klikken maar dan stopt ie toch halverwege.

Ik heb echt alles in deze thread al gedaan Update and restore alert messages on iPhone, iPad, and iPod touch
Ik heb zowel een Mac OSX 10.6, een win XP en een Win 7 machine. Allemaal met de laatste drivers en software versies.

Dus wie heeft een idee?

Kan ik via een VPN of zo iets? Er staat nl wel iets in die service msg waardoor ik denk dat het zou moeten kunnen, al heb ik echt geen idee hoe?

During the update and restore process, iTunes needs to contact Apple. Ensure that your computer has the following ports open and can access these servers:
  • Port 80
  • Port 443
  • phobos.apple.com, albert.apple.com, gs.apple.com
Wie denkt er even mee?
Thanks alvast

Yzord 30-04-10 20:29

www.blackvpn.com voor een usa VPN verbinding. Probeer eerst dat even uit voordat we verder gaan zoeken.

Als je WSPUPQW als code invoert kost het je maar 5 euro voor 3 maanden. En ja, dat is mijn code dus als het niet mag van de mods, dan hoor ik het wel weer.

PeterDorr 30-04-10 21:23

- UPDATE -
Jippie hij werkt weer. Zat op een totaal verkeerd spoor blijkt nu.
Zowel de via de itunes gedownloade IPSW als de handmatig gedownloade IPSW waren ergens corrupt.
Net een versie gedownload van www.felixbruns.de en die deed het wel in 1 keer goed!
Probleem verholpen dus.

@Yzord. Thanks for the offer. Ik heb het niet hoeven gebruiken maar stel het wel erg op prijs.

greetz,
Peter

Peernij 30-04-10 21:26

Oeff gelukkig. Ik kreeg hier al bijna een hartverzakking!

Yzord 30-04-10 21:32

Meteen maar even opslaan die file :D

Patrick055 30-04-10 21:38

TNX voor de link naar de firmware want mijn hartslag was wel ff wat verhoogd :(

ducky 30-04-10 21:58

he als je wilt gaan restoren hoef je dan tog niet per se in de us te zijn?

ducky 30-04-10 21:59

he als je wilt gaan restoren hoef je dan tog niet per se in de us te zijn? ooowh en gelukkig dat je ipad is gerostored :D

PeterDorr 30-04-10 23:11

Klopt, het hoefde dus niet.
Ik had met veel moeite een VPN aangelegd maar dat bleek uiteindelijk niet eens nodig te zijn.
Alles doet het inmiddels weer:P

marcoryn 30-04-10 23:16

De tijd met bricks en htc's op het xda-dev forum heb ik gelukkig achter me gelaten en schrok ff toen ik je post las, gelukkig dan maar weer dat het is opgelost :)

iScorpio 30-04-10 23:21

Omdat er eigenlijk geen probleem was en het al is opgelost, gaat de topic op slot.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:14.