iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   installer Apps & 113 updates... (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/6005-installer-apps-and-113-updates.html)

sjowol 29-01-08 17:09

installer Apps & 113 updates...
 
ok, zoals jullie misschien al hebben gezien ben ik flink pissig...
het ziet er naar uit dat nate het 112 filesys heeft behouden en dev team over is naar het 113 filesys... dit levert onnoemelijk veel problemen op (fixes voor nate werken niet voor dev en andersom) en we gaan hier dus flink wat vragen/gedupeerde updaters krijgen...
het komt dus niet door de repo die fout is ofzo (dat dat ff duidelijk is.. die was keurig getest op nate's jailbreak) maar door de verschillende file-paden.
en michael.. niet lullig bedoeld hoor.. maar kap nou alsjeblieft met zeggen dat er niets aan de hand is.. dat is er duidelijk wel!

Nikooos 29-01-08 17:11

Misschien ook even een centraal topicje hierover aanmaken waarnaar we kunnen verwijzen bij eventuele problemen? En wellicht dat hier dan ook wat oplossingen in kunnen komen?

iCulture 29-01-08 19:09

Als Sjowol wil kan ik er een post over maken voor de FP (frontpage)? Dan moeten jullie wel even helpen met een hele korte samenvatting van het probleem :o Verandert de nieuwe jailbreakmethode die vandaag was geplaatst nog iets aan het filesysteem? Welke methode hebben zij gekozen?

sjowol 29-01-08 22:00

naja we hebben natuurlijk al de faq's in de wiki (waar ik vind dat veel meer gebruik van gemaakt moet worden) dit zou een ideale spot zijn om alle "domme"/vaakgestelde vragen te beantwoorden.
momenteel net begonnen met mijn nieuwe werk, dus dat heeft ff prioriteit) en ik heb zelf dus nieteens 1.1.3
overigens heb ik niet geest dat alle apps in de repo het aleen op de "nate" manier doen.. maar leek me de safe oplossing for the time being.
as iemand wil testten.. graag!

Fresh 30-01-08 00:46

Sjowol, rust even uit. Ik denk dat de DEV jailbreak standaard wordt.
We gaan gewoon weer aan de slag. Ik mobiliseer even wat mensen om te testen.
Maak je geen zorgen.

sossienl 30-01-08 01:49

Speciaal voor Sjowol,

Klikk..

omdat hij wel wat rust kan gebruiken....

Fresh 30-01-08 01:56

Ik krijg een error....

Fresh 30-01-08 02:00

weer m'n ringtones weg, ook met de DEV methode. Shi...hhhit!

Nikooos 30-01-08 02:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sossienl (Bericht 52295)
Speciaal voor Sjowol,

Klikk..

omdat hij wel wat rust kan gebruiken....

volgens mij kan je m wel wat beter geven als een MySQL error report :eek:

:p

sossienl 30-01-08 02:25

fixed. Wat een , op de verkeerde plaats wel niet kan aanrichten.
Ik hoop dat deze boodschap, welliswaar bèta, nu wel overkomt :)

sjowol 30-01-08 02:33

lol
naja de repo gaat toch ff op een laag pitje.. vandaag begonnen met nieuwe job :)

Fresh 30-01-08 02:48

Ik ben weer vrolijk terug op 1.1.2 en nu Sjowols 1.1.2 apps aan het installen, dat werkt tenminste.
Ik ga niet eerder terug naar 1.1.3 voordat er een gedegen oplossing is.

iCulture 30-01-08 02:59

Stephan: voor WikiPedia kun je denk ik beter (zeker met het trage GRPS) Wapedia gebruiken. Die is al helemaal mobiel geoptimaliseerd: Wapedia - Mobile Encyclopedia (en ik heb daar ooit de Nederlandse lokalisatie voor gedaan :) )

sossienl 30-01-08 09:57

Ik ken de site en gebruik hem vaak. Ik ben gewoon wat aan het testen, niks definitief.
Sjowol, gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Michael 30-01-08 12:40

Beide jailbreaks hebben voor en nadelen. Ik heb ze allebei geprobeerd en geen problemen gehad. Ja met ongesorteerde sms berichten, waar apple zelf zo juist met een fix is gekomen. Verder zijn de ringtone, mailwachtwoorden etc ook te zien bij mensen met een legaal unlockte telefoon. Het is een beetje jammer dat het dev-team en nate nu alleen de schuld krijgen van de problemen die er zijn. Een hoop ellende kan worden voorkomen door eerst alle 3e partij aps te verwijderen van de iphone voordat je de upgrade naar 113 doet. Verder is er door Apple een kompleet nieuw systeem op de iphone gezet. Dit systeem verschilt wezenlijk van de 112. Jammere is alleen dat het dev-team weer ruzie maakt waardoor er een aantal methodes op de markt komen en mensen blindelings de methodes uitvoeren zonder eerst te lezen of te kijken wat er gebeurt bij de testers. Soms denk ik wel eens eigen schuld dikke bult.

sjowol 06-02-08 19:22

nee geef abslouut niet dev team de schuld of nate... maar ik snap niet dat er niet gecommuniceert wordt. ze weten allebij prima dat de jailbreak op een andere manier werkt waardoor dus alle installer apps vern#$kt worden. vervolges krijg ik mensen op mjn dak met een brick omdat ze iets hebben geinstalleert dat wel op nate werkte en niet op dev en ze nu met een restore zitten. DAT vind ik erg jammer.
nate had nooit zijn halfgare oplossing moeten uitbrengen!

sossienl 07-02-08 02:14

Sjowol. Nate is natuurlijk wel zonder toestemming van de overige DEV-team leden er met hun Jailbreak methode vandoor gegaan, die toentertijd nog niet af was.

Naast menig scheldwoord en verwensing is er inderdaad niet veel meer gecommuniceerd tussen hen :)

sjowol 07-02-08 07:04

Des te meer reden voor het dev team om ons (de gebruiker) te waarschuwen voor de verschillen zou je dus zeggen...
Ik neem aan dat het dev team wel degelijk op de hoogte was van de problemen die de neetupdeet met zich meebrengt


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:44.