//

Het grote Firmware 1.1.3 topic Deel #1

Het grote Firmware 1.1.3 topic Deel #1 discussie in Archief forum; ( verdwijnt na registratie ) Voor je een Iphone gaat kopen of voor je gaat jailbreaken zorg er dan eerst voor dat je een paar dagen uit trekt om alle ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 

 

Discussietools Weergave
  #181  
Oud 09-02-08, 22:33
jotte jotte is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 14
Standaard

Voor je een Iphone gaat kopen of voor je gaat jailbreaken zorg er dan eerst voor dat je een paar dagen uit trekt om alle informatie te verzamelen hoe dat moet en wat er allemaal kan gebeuren.

Ik had een 1.1.2 bl 4.6 werkend met stealthsim, wist verder niets, ik had hem zo gekregen via gsm.nl. Na de update van 1.1.3 van Dev werkte alles nog. Toen ging er iets mis in de installer.app en kwam mijn telefoon in herstel modes terecht, je weet wel dat logo op je iphone met die kabel erin.

Ik wist niets over jailbreaken of over de iphone dus heb toen via Itunes herstel gedaan. Deze ging naar 1.1.3 met modem 04.03.13_G, wist ik veel.
Kon hierdoor dus niet meer bellen.
Ik ben 2 dagen bezig geweest met lezen en leren. Nu weet ik bijna alles over jailbreaken en wat je wel en niet moet doen, had ik dat van te voren maar geweten dan had het een hoop stress bespaard.

Dus vandaar mijn advies.

En als je een nieuwe Iphone 1.1.2 of 1.1.3 OTB koopt is deze GELOCKED!! en kan je dus niets qua firmware update doen, daarvoor moet je in geunlockte mode zijn om dit vanuit de installer.app of ssh of terminal te verrichten.

Nogmaals lees goed hoe je je Iphone tot unlock krijgt door downgrade 1.1.1 en dan 1.1.2 om zo die firmware patch te kunnen doen en je bl4.6 Iphone software matig simlock vrij te maken en ga het allemaal niet nog een keer vragen op forum, want dan krijg je inderdaad dubbele dingen en zie je door de bomen met bos niet meer.

Laatst gewijzigd door jotte; 09-02-08 om 22:36.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #182  
Oud 09-02-08, 23:30
Mobilius Mobilius is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 3
Standaard 1.1.3

Sorry Jotte, ik denk dat ik door me vorige post je een beetje geirriteerd heb. Dat was niet mijn bedoeling. Ik weet ook het een en ander over jailbreaken en unlocken (tot en met 1.1.2 OTB). Over 1.1.3 weet ik vrijwel niks qua jailbreaken en unlocken.

Ik was sinds gister bezig om ervoor te zorgen dat ik kon bellen met mijn iPhone. Het was me gister niet gelukt. Vandaag was het bijna gelukt aangezien mijn simkaart eindelijk herkent werd. Ik kon gebeld worden, maar ik kon zelf niemand bellen. Als ik in de telefoonapplicatie van de iPhone zit springt hij eruit naar de summerboard als ik op een knop druk. Het maakte daarbij niet uit op welke knop ik drukte.

Ik probeerde daarna een downgrade van 1.1.2 jailbroken naar 1.0.2 en jammer genoeg ging dat goed mis. Het enige wat ik toen nog kon doen was een restore en dat heb ik ook maar gedaan. Dus nu zit ik met een gelockte 1.1.3. Als hij ik hem kan jailbreaken weet ik wel hoe ik verder moet om de telefoonfunctie te activeren. Het enige is, ik weet helemaal niet hoe ik hem moet jailbreaken. Dat is tog de cruciale stap nummer 1 denk ik.

Ik ga nu toch maar eens van het net af, want moet nog een boel huiswerk doen. Daar zit ik dan tot 03.00 te werken aan Calculus en Linear Algebra LOL. Morgen vroeg opstaan om naar m'n werk te gaan. Misschien als ik tijd over heb morgen in de avond volg ik je advies op en ga ik de net afspeuren naar kennis over 1.1.3 THX!!!
  #183  
Oud 10-02-08, 09:01
HaagseHarrie HaagseHarrie is offline
• iOS 4.0.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 4
Talking de truc voor nieuwe iphones uit de US

Gisterenavond heb ik succesvol een iPhone van week 03 2008 geunlocked, en kan nu bellen via KPN NL . Zonder turbosim o.i.d.

Voor de duidelijkheid, het is een 8GB firmware 1.1.3 bootloader 4.6 OTB, meegenomen door een vriend uit de US.

De truc is om direct te downgraden naar firmware 1.1.1. Dan kan je hem softwarematig jailbreaken en vervolgens unlocken. Vanaf daar updaten (niet restoren) naar 1.1.2 en nogmaals jailbreaken. Ik heb de handleidingen op iClarified gevolgd.

De update van 1.1.1 naar 1.1.2 zorgt ervoor dat ie unlocked blijft en dat je weer kan bellen. Dat lukt namelijk niet onder 1.1.1.

Disclaimer!! Ik weet alleen dat het zeker werkt specifiek voor mijn iPhone.

Weet niet of het werkt met oude bootloaders (3.9 bijvoorbeeld) of met iPhones die uit de UK, FR of DE komen. Ik heb hier verschillende berichten over gelezen.

Nog een ander ding: Het is superbelangrijk dat je elke stap letterlijk volgt, ander skan je opnieuw beginnen (is mij dus ook overkomen ). Het werd me daarmee wel duidelijk dat je niet snel een brick van je iPhone maakt. Het lukte me elke keer weer om een restore te doen naar 1.1.1 zodat ik het proces opnieuw kon doorlopen.

Succes aan de anderen die het ook gaan proberen...
  #184  
Oud 10-02-08, 19:13
NvE NvE is offline
• iOS 2.0.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 10
Standaard

Misschien verkeerde board, in dat geval sorry.

Mijn broertje heeft zijn iPhone (bootloader 4.6, origineel firmware 1.1.2) geupdate naar 1.1.3 via iTunes. Dat ging harstikke mis natuurlijk. De iPhone start nu op naar het "Activate" scherm. Als ik probeer te downgraden via iTunes (aan mac hangen + home/power button ingedrukt houden) en dan probeer te herstellen naar 1.1.1, geeft iTunes "Onbekende fout (1)". Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?
  #185  
Oud 10-02-08, 19:14
Celf's schermafbeelding
Celf Celf is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 517
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NvE Bekijk bericht
Misschien verkeerde board, in dat geval sorry.

Mijn broertje heeft zijn iPhone (bootloader 4.6, origineel firmware 1.1.2) geupdate naar 1.1.3 via iTunes. Dat ging harstikke mis natuurlijk. De iPhone start nu op naar het "Activate" scherm. Als ik probeer te downgraden via iTunes (aan mac hangen + home/power button ingedrukt houden) en dan probeer te herstellen naar 1.1.1, geeft iTunes "Onbekende fout (1)". Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?
Maak gebruik van de DFU mode. Dit staat in de Wiki beschreven.
  #186  
Oud 10-02-08, 19:20
NvE NvE is offline
• iOS 2.0.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 10
Standaard

Inderdaad. Stom van me. Thanks.
  #187  
Oud 10-02-08, 20:41
sacul's schermafbeelding
sacul sacul is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 55
Standaard

Hallo,

een 2 weekjes afwezig geweest op iphoneclub.nl. Veel gebeurd omtrent 1.1.3 heb'k gezien. Heb er al heel veel over gelezen. Maar kan iemand mij een korte tussenstand geven of het nog steeds alleen voor programmeurs en iphonetechneuten aan te raden is over te schakelen naar 1.1.3 of is het ondertussen via Devteam mode "veilig" voor gewone mensen ook eens over te schakelen?

Alvast bedankt, Lucas
  #188  
Oud 10-02-08, 21:59
bytedust bytedust is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 104
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sacul Bekijk bericht
Hallo,

een 2 weekjes afwezig geweest op iphoneclub.nl. Veel gebeurd omtrent 1.1.3 heb'k gezien. Heb er al heel veel over gelezen. Maar kan iemand mij een korte tussenstand geven of het nog steeds alleen voor programmeurs en iphonetechneuten aan te raden is over te schakelen naar 1.1.3 of is het ondertussen via Devteam mode "veilig" voor gewone mensen ook eens over te schakelen?

Alvast bedankt, Lucas
Ik heb geen slechte ervaring met de DEV 1.1.3-3 upgrade en beschouw het als veilig. De enige fix die ik moet gebruiken is de Youtube activatie. Ook heb ik zonder problemen mijn baseband geupdate naar 04.03.13_G via installer.app en iclarified repo, zodat ik Google maps ook naar behoren werkt.


Laatst gewijzigd door bytedust; 10-02-08 om 22:33.
  #189  
Oud 10-02-08, 23:18
jantjuh jantjuh is offline
• iOS 11.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 76
Standaard

vandaag gedaan en de eerste keer ging niet goed omdat ik een fix gebruikte in de ifoneguide die ik niet moest gebruiken daarna alles overnieuw alleen de syncfix gebruikt , gewoon van 1.1.1. naar 1.1.2.gegaan en vanuit 1.1.2. via iclarified toegevoegd naar installer automatisch geupdate , nu ik het weet is het een makkie nu kan ik het in een half uur dus iedereen die nog twijfelt gewoon doen
  #190  
Oud 10-02-08, 23:41
irow irow is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HaagseHarrie Bekijk bericht
Gisterenavond heb ik succesvol een iPhone van week 03 2008 geunlocked, en kan nu bellen via KPN NL . Zonder turbosim o.i.d.

Voor de duidelijkheid, het is een 8GB firmware 1.1.3 bootloader 4.6 OTB, meegenomen door een vriend uit de US.

De truc is om direct te downgraden naar firmware 1.1.1. Dan kan je hem softwarematig jailbreaken en vervolgens unlocken. Vanaf daar updaten (niet restoren) naar 1.1.2 en nogmaals jailbreaken. Ik heb de handleidingen op iClarified gevolgd.

De update van 1.1.1 naar 1.1.2 zorgt ervoor dat ie unlocked blijft en dat je weer kan bellen. Dat lukt namelijk niet onder 1.1.1.

Disclaimer!! Ik weet alleen dat het zeker werkt specifiek voor mijn iPhone.

Weet niet of het werkt met oude bootloaders (3.9 bijvoorbeeld) of met iPhones die uit de UK, FR of DE komen. Ik heb hier verschillende berichten over gelezen.

Nog een ander ding: Het is superbelangrijk dat je elke stap letterlijk volgt, ander skan je opnieuw beginnen (is mij dus ook overkomen ). Het werd me daarmee wel duidelijk dat je niet snel een brick van je iPhone maakt. Het lukte me elke keer weer om een restore te doen naar 1.1.1 zodat ik het proces opnieuw kon doorlopen.

Succes aan de anderen die het ook gaan proberen...
Mensen, ik kan dit bericht van harrie bevestigen. Ik heb ook een 4.6 1.1.3 OTB van Week 3.
Hier heb ik het inmiddels ook voorelkaar gekregen, toen ik probeerde te updaten naar 1.1.3 ging het mis, dus dat moeten we dan maar niet doen.

Vanmiddag had ik zoveel dingen geprobeerd (anysim) en alle handleidingen, maar met veel geluk heb ik kunnen bellen. Ik probeer dit nu opnieuw te doen, zodat ik het bij andere mensen ook uit kan proberen....
  #191  
Oud 10-02-08, 23:45
sacul's schermafbeelding
sacul sacul is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 55
Standaard

iClarified - iPhone - How to Officially Update and Jailbreak to 1.1.3 iPhone Firmware (Installer)

Via iClarified-Installer stappenplan gedaan. 15 min gewacht. Hij rebootte, nu is er gelijk niets gebeurt ivb firmware.
Ik heb weer gewone lege 1.1.2 iPhone. Hoe komt dit?
  #192  
Oud 11-02-08, 07:52
jantjuh jantjuh is offline
• iOS 11.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 76
Standaard

gewoon nog een keer doen dan is vast die verbinding ff weggevallen tijdens upgraden heb ik ook 1x gehad
  #193  
Oud 11-02-08, 17:49
sacul's schermafbeelding
sacul sacul is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 55
Standaard

Is dat sms-tijdstip-gedoe al gefixed?

Sacul
  #194  
Oud 11-02-08, 18:05
Wichert Wichert is offline
• iOS 1.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 20
Standaard

Hallo hallo

Ik heb een probleempje wie kan mij helpen?

ik heb net mijn iphone 1.1.2 OTB geupdate/jailbreakt naar 1.1.3 waarna ik de bigboss tool heb uitgevoerd, voor meer geheugen van mij app's en dergelijke. Daarna heb ik mijn telefoon geunlocked (alles via de manieren van iclarified.com, die zijn altijd duidelijk vandaar) maar nu als ik iets wil installeren via installer krijg ik elke keer een error: package download failed: can't find host!

wat is er aan de hand en waar is het mis gegaan? Ik zelf denk door het programmatje van bigboss om mijn geheugen te vergroten, maarja hoe los ik dit weer op?

thanx, Wichert
  #195  
Oud 11-02-08, 18:42
Stiruam's schermafbeelding
Stiruam Stiruam is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 2.028
Standaard

Heb ik ook wel is... Mischien is er gewoon een server offline... Probeer het zo nog eens

Greetz, Stiruam
  #196  
Oud 11-02-08, 18:54
Wichert Wichert is offline
• iOS 1.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 20
Standaard

ik hoop het... maar ik denk het niet, heeft hij nog nooit eerder gedaan, maar nu ik opeens bigboss tool/ jailbreak/ unlock heb gebruikt gaat het mis.
__________________
iPhone 1.1.2 OTB -> 1.1.3 gejailbreakt en unlocked! it is amazing!
  #197  
Oud 11-02-08, 18:55
sacul's schermafbeelding
sacul sacul is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 55
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sacul Bekijk bericht
Is dat sms-tijdstip-gedoe al gefixed?

Sacul
Kan iemand hier snel ja of nee op antwoorden a.u.b.

x
  #198  
Oud 12-02-08, 10:02
Diviance Diviance is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 6
Standaard

Ik heb nu 1.1.3 draaien, maar nummerherkenning doet ie niet...
  #199  
Oud 12-02-08, 14:04
Maarten Maarten is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 65
Standaard

POST ZAL VANAVOND WORDEN AANGEPAST MET DE NIEUWE ONTWIKKELINGEN OMTRENT 1.1.3. Kan iedereen mij informatie mailen (bijv stappenplannen om Bootloader 3,9 naar 1.1.3 te krijgen, Bootloader 4,6 naar 1.1.3??) Graag met actuele methodes (ZiPhone voor 4.6). Probleem is dat Bootloader 3.9 stappen nog niet helemaal duidelijk zijn.

Maarten
  #200  
Oud 12-02-08, 16:26
Kersentaart Kersentaart is offline
• iOS 4.0.1
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Leidschendam
Berichten: 56
Standaard

Bedankt dat hij wordt aangepast.
Ik had een iPhone 1.1.2 boothloader 4.6 die gedowngrade en gejailbreaked en simlock vrij gemaakt met Turbosim. En toen verkocht. Nu ga ik vanavond een nieuwe halen met waarschijnlijk 1.1.3. Ik word een beetje gek van alle informatie die ik hier kan vinden. Ik raak echt heel erg in de war, en weet niet wat ik nu moet doen. Gewoon eerst downgraden en jailbreaken enzo naar 1.1.2? Dat lukt mij nog wel. En dan moet ik een of ander programma draaien via installer.app en dan kan ik zonder proxy kaartjes gedoe bellen.
En dan via nog zo'n programma updaten naar 1.1.3 en dan jailbreaken?

Mvg Lennart.
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Het grote Highscore-topic Kenanus iPhone Games 187 25-03-13 12:10
Foto: Het Grote Foto Topic! berty Muziek, foto & video 5 08-05-11 17:08
Het grote sportarmbanden-topic antimaterie iPhone accessoires en onderdelen 29 04-11-10 09:40
Het grote firmware 2.0.0 pré unlock topic Beaux Archief 570 20-07-08 01:38
Het grote Firmware 1.1.3 topic Deel #2 Maarten Unlock [archief] 106 16-06-08 13:17

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:05.