//

negatieve ervaring ios4

negatieve ervaring ios4 discussie in Archief forum; ( verdwijnt na registratie ) Ben het helemaal met jullie eens; multitasking valt tegen. Daarnaast heb ik sinds de upgrade een probleem met de iPod functie; deze loopt direct vast ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 22-06-10, 23:45
nielsmoelard nielsmoelard is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 2
Standaard

Ben het helemaal met jullie eens; multitasking valt tegen. Daarnaast heb ik sinds de upgrade een probleem met de iPod functie; deze loopt direct vast en sluit dan! Kan er nu dus niks mee (heb m'n iPhone al meerdere keren afgesloten). Iemand hier ook problemen mee?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 23-06-10, 00:03
Cryptopsy Cryptopsy is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 23
Standaard

Ik begin ook steeds meer te overwegen weer terug te gaan naar OS3. Ik hoor met name 3G bezitters klagen over traagheid, maar ik vind ook dat alles minder 'snappy' aanvoelt op mijn 3GS. Net kon het apparaat het intypen van de toegangscode niet eens bijhouden.
Ik was juist blij dat ik een apparaat had gevonden dat mijn Palm Treo 680 in dit opzicht evenaarde.

Verder vind ik het vervelend dat:
- ik niet meer snel naar favoriete contacten kan;
- ik bij de melding over niet ondersteunde accessoires niet direct de airplane modus kan inschakelen (vond dat erg handig als 'ie 's nachts in het dock ging),
- de accu sneller leeg raakt (maar dit kan zijn omdat ik meer experimenteer wegens het nieuwe OS, dat kan ik niet objectief beoordelen);
- multitasking omslachtig is en op dit moment nutteloos (wegens geen ondersteuning door 'mijn' apps).

Met name die traagheid vind ik een 'dealbreaker'. Echt essentieel voor het gebruiksplezier dat dat zo soepel en vlot mogelijk loopt.

Had veel verwacht van iOS 4
  #23  
Oud 23-06-10, 00:20
Cryptopsy Cryptopsy is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 23
Standaard

Mmh, teruggaan naar 3.1.3 is blijkbaar irritanter dan ik had gedacht. Dacht dat ik die reservekopie gewoon kon terugzetten, maar ik zie dat het allemaal wat ingewikkelder is. *****
  #24  
Oud 23-06-10, 00:57
iLuviPhone iLuviPhone is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Den Haag
Berichten: 3
Standaard

Bij mij is de update gelukkig wel goed gegaan. Het enige mankementje (wat me tot nu toe is opgevallen) is de lege lijst onder artiesten (iPod). Lijstje onder nummers is wel in orde, alle nummers zijn wel gewoon voorzien van titel, album en artiest dus beetje vreemd dat de artiestenlijst leeg is.
Maar als ik zo de andere echte problemen hoor, mag ik eigenlijk niet klagen dus dat doe ik dan ook niet. Voor de rest werkt alles prima.
  #25  
Oud 23-06-10, 05:33
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Ik merk ook helemaal niets van de gehoorde klachten. Mijn 3G is op 3.x nog nooit zo 'snappy' geweest als nu op iOs 4 - echt een stuk beter.
Graag zou ik ook een opt-out functie willen per app of je die wilt afsluiten danwel hybernaten / door laten lopen.
  #26  
Oud 23-06-10, 06:13
koekwous koekwous is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 29
Standaard

Ik ben ongeveer 100 van mijn 132 contacten kwijt!!! Dit is echt lelijk!

/me vraagt weer om alle telefoonnummers...
  #27  
Oud 23-06-10, 09:51
northernstar northernstar is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 89
Standaard

bij mij is mijn accu supersnel leeg sinds iOS4. Ik ga mooi terug naar 3.1.3
  #28  
Oud 23-06-10, 09:58
remundo7000's schermafbeelding
remundo7000 remundo7000 is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 636
Standaard

Maandag ios 4 er op gezet, iPhone werd er traag door. Gisteren opnieuw, maar dan als nieuwe iPhone, dus niet de oude back-up teruggezet. Ik weet niet waarom, maar alle problemen verdwenen als sneeuw voor de zon. Nu is het weer lekker snel. Het enige probleem is dat ibooks steeds crasht.
  #29  
Oud 23-06-10, 10:28
iPeppel's schermafbeelding
iPeppel iPeppel is offline
• iOS 15.0.2
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 110
Standaard

Mn collega heeft maandagavond wel IOS4 op dr 3G gezet. Drie uur bezig geweest met de update en alles weer een beetje te laten werken en terug te zetten.

Maar... mijn 3G zonder update is echt sneller in alles. Camera opstarten duurt bij haar bijv. 2 seconde langer. Dus ik laat het lekker bij mn huidige versie. iOS4 is een mislukking gebleken.

Grappige is dat ik me zonder update op de 3G voel alsof ik voorop loop. Collega's die wel iOS 4 erop hebben gezet kijken nu jaloers naar mijn iPhone Mn iPhone stijgt in waarde

En het nieuwe knopje van de rekenmachine is lelijk!

Laatst gewijzigd door iPeppel; 23-06-10 om 10:37.
  #30  
Oud 23-06-10, 10:34
Nickjet Nickjet is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Zwolle
Berichten: 23
Standaard

Dankje voor jullie reactie's allemaal. ben dus niet de enigge die z'n slechte ervaring heeft. We kunnen dus wel het grote "hoe zet ik mijn iphone terug naar 3.1.3" opennen. Alleen heb ik hier zelf totaal geen verstand van hoe en wat
  #31  
Oud 23-06-10, 10:36
iChill's schermafbeelding
iChill iChill is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 13
Standaard

Ik heb een 3gs (zonder jailbreak oid) en toen ik 4 updates van apps aan het uitvoeren was, en de spraakherkenning startte, ging ie compleet vastlopen...
  #32  
Oud 23-06-10, 10:40
bravom bravom is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 3
Standaard accu

Update ging goed en snel, ik heb de idee dat mijn 3Gs niet langzamer geworden is. op een paar Apps na werkt alles nog prima maar iOS 4.0 is een regelrechte aanslag op de levensduur van je accu, deze is ongeveer 1,5 keer sneller leeg.
  #33  
Oud 23-06-10, 11:07
Iphone3Gs Iphone3Gs is offline
• iOS 5.1.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Zwolle
Berichten: 540
Standaard

Ik ondervindt helemaal geen problemen (even afkloppen) iphone is een heeel stuk sneller geworden, apps draaien erg vlot.
Eindelijk 3G verbinding die vlot draait

na de update heb ik echter geen reserverkopie terug gezet. misschien kan het daaraan liggen. maar ik heb wel alle foto's, beltonen, muziek, films etc terug gezet dus hij is net zo vol als voorheen de update.
  #34  
Oud 23-06-10, 11:22
woei woei is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 15
Standaard

Ik heb ook het idee dat me 3gs minder snappy is en ik vind het erg irritant dat de opt-out niet werkt en de nieuwe lokatiebepaling voorwaarden van apple. Ik wil gewoon niet dat mijn toestel informatie verzameld over waar hij zich bevind.
  #35  
Oud 23-06-10, 12:08
peerke2's schermafbeelding
peerke2 peerke2 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 79
Standaard

Als mensen perse willen multitasken download dan backgrounder via Cydia ofzo.

Die heb ik ook op 3.1.3 en die werkt goed
__________________
-=*Peerke2*=- Phone: 3Gs 16G Firmware: 05.12.01 Versie: 3.1.3 Jailbreak: Spirit
  #36  
Oud 23-06-10, 12:50
Cryptopsy Cryptopsy is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 23
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door remundo7000 Bekijk bericht
Maandag ios 4 er op gezet, iPhone werd er traag door. Gisteren opnieuw, maar dan als nieuwe iPhone, dus niet de oude back-up teruggezet. Ik weet niet waarom, maar alle problemen verdwenen als sneeuw voor de zon. Nu is het weer lekker snel. Het enige probleem is dat ibooks steeds crasht.
Hoe moet ik me dat precies voorstellen? Op je iPhone alles wissen (inhoud en instellingen), dan aan de comp hangen en contacten e.d. opnieuw laten syncen, programmaatjes er stuk voor stuk weer opzetten en instellen? Zoiets?

Zet iTunes de apps er automatisch op als 'ie ziet dat de iPhone leeggehaald is of moet je dat zelf doen?

Op ieder ander systeem zou ik het volslagen logisch vinden om bij een major update een echt schone install te doen, dus als dat nou soelaas biedt, wil ik het best proberen. Maak me alleen wat zorgen over contacts e.d. Blijven er altijd meerdere backups van de iPhone bewaard?

Als dit niet werkt, ben ik voorlopig klaar met iOS4. Die vertragingen/vertraginkjes zorgen ervoor dat ik opeens het gevoel heb op een WM-toestel te werken o.i.d.
  #37  
Oud 23-06-10, 13:29
Dinges28 Dinges28 is offline
• iOS 6.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 10
Standaard

Afgelopen nacht m´n telefoon weggelegd om 0:15 met 98% batterijspanning...
Vanmorgen om 7:15 moest m'n vriendin me wekken.. de wekker (iPhone) was niet afgegaan.. Nogal logisch.. hij was leeg... :S

Er stonden een aantal apps op de "multitask-balk" "open" en m'n wireless had verbinding...
Maandagnacht (meteen na het upgraden) had ik 'm weggelegd met 60% en volgende ochtend 15% verbruikt... Niet echt heel veel dus...

Zojuist batterij opgeladen naar 80% en na 1 uur nog maar 60% zonder iets open, en zonder wireless aan....... Nu dus wel weer veel verbruik....

Ik word van dit soort verassingen en onvoorspelbaar gedrag niet heel happy!!
Hebben er meer mensen last van onvoorspelbaar hoog batterijverbruik???
  #38  
Oud 23-06-10, 14:15
KSH KSH is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 61
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dinges28 Bekijk bericht
Afgelopen nacht m´n telefoon weggelegd om 0:15 met 98% batterijspanning...
Vanmorgen om 7:15 moest m'n vriendin me wekken.. de wekker (iPhone) was niet afgegaan.. Nogal logisch.. hij was leeg... :S

Er stonden een aantal apps op de "multitask-balk" "open" en m'n wireless had verbinding...
Maandagnacht (meteen na het upgraden) had ik 'm weggelegd met 60% en volgende ochtend 15% verbruikt... Niet echt heel veel dus...

Zojuist batterij opgeladen naar 80% en na 1 uur nog maar 60% zonder iets open, en zonder wireless aan....... Nu dus wel weer veel verbruik....

Ik word van dit soort verassingen en onvoorspelbaar gedrag niet heel happy!!
Hebben er meer mensen last van onvoorspelbaar hoog batterijverbruik???
Ik heb een tijdje geleden hetzelfde probleem ondervonden. Uiteindelijk bleek dat de applicatie twitter de oorzaak hiervoor was. Heb jij dit er ook op staan?
  #39  
Oud 23-06-10, 14:16
Palme Palme is offline
• iOS 5.1.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Limburg
Berichten: 40
Standaard

Ik heb opeens het probleem dat ik geen mms meer kan versturen?
Ik kan het ook nergens bij instellingen aanvinken.
Meer mensen hier problemen mee?
  #40  
Oud 23-06-10, 14:22
Dinges28 Dinges28 is offline
• iOS 6.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KSH Bekijk bericht
Ik heb een tijdje geleden hetzelfde probleem ondervonden. Uiteindelijk bleek dat de applicatie twitter de oorzaak hiervoor was. Heb jij dit er ook op staan?
Staat er wel op, maar gebruik ik niet....
Voor de update ook niet, en gewoon "normaal" verbruik...
Zie trouwens op het forum van Apple ook dezelfde berichten
http://discussions.info.apple.com/th...71944&tstart=0
http://discussions.info.apple.com/th...NMJqfT_YaiEFew
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: 3GS custom iOS4.0 naar custom iOS4.1 lukt steeds niet bruut Jailbreak 2 01-11-10 09:27
iPhone: Complete handleiding 3GS van IOS4 of 3.1.3 met spirit->312>IOS4 Jailbreak mdiersma2 Jailbreak 68 08-07-10 22:13
iPhone: Complete handleiding 3GS van IOS4->312>IOS4 Jailbreak mdiersma2 Jailbreak 1 25-06-10 01:24
Upgrade van iOS4-GM naar iOS4-Final lukt niet jpwoesthuis iPhone algemeen 6 23-06-10 10:24
ervaring henkenmirella Archief 1 19-08-09 19:44

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:59.