iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   Iphone gecrashed, kan niet meer herstellen (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/64170-iphone-gecrashed-niet-meer-herstellen.html)

The_Umpire 12-07-10 14:51

Iphone gecrashed, kan niet meer herstellen
 
Zoals je kunt zien aan de titel heb ik best een probleem,, ik kom er zelf niet uit heb veel gezocht op het forum maar kan niks vinden wat op een antwoord lijkt. Ik heb een Iphone 3gs 16gb new bootroom met 3.1.3 fw, gejailbreakt met spirit.

Mijn probleem:

Ik kwam gisteren thuis had mn telefoon weg gelegd (batterij was 25%) en ben toen gaan slapen, de volgende ochtend word ik wakker, ja hoor Iphone uitgevallen, nu is dat niet echt een probleem sinds ik 3.1.3 heb met spirit jb, want nu kon mn iphone weer uit enzo..
Ik probeerde m aan te zetten, dat ging niet.
Aan de oplader gelegd, duurde lang voor ik iets te zien kreeg (lege batterij icoontje) dus had ik m aan de oplader laten liggen en ben ik gaan douchen etc. toen ik terug kwam stond er connect met itunes screen (itunes logo met kabeltje). Dus ik oké ik zal dat eens doen.

Op itunes kreeg ik toen de melding, Iphone in herstel modus aangetroffen u dient eerst te herstellen blablabla,, dus ik zag niet veel meer keuze dan dat, dus ik klik op herstel en laat m zn gang gaan. Dit duurde echt al een jaar dus ik was weggegaan en heb m aangesloten gelaten. Kom ik terug krijg ik een foutmelding dat er iets niet was gelukt ((9) of (14)) een van de 2 heb t niet helemaal onthouden omdat ik snel mn iphone weer wil gebruiken. Ik heb nu inmiddels al meerdere keren geprobeert om mn iphone te herstellen, naar os 4.0 gewoon naar 3.1.3, naar 3.1.2 niks werkt, ik heb de goede fw bestanden want ik heb deze ook gebruikt bij de 3.1.3 jb. Ik heb gelezen dat ik m in DFU moet zetten en het dan proberen, werkte ook niet, andere usb poort werkte ook niet, ik begin er echt een beetje moeilijk van te worden..

Kan iemand me aub helpen want ik snap er echt helemaal niks meer van, meestal kom ik er wel uit door gewoon te proberen maar zelfs dat gaat me niet goed af de laatste 2 dagen:S ?

p.s.
Ik heb itunes 9.2 en las ergens dat het daar misschien aan kan liggen, ik heb geprobeerd itunes 9.1 weer te installeren maar die doet het dan niet omdat library.Itl een nieuwere versie is en ik kan daardoor itunes niet openen??

p.s.2

als het echt niet lukt moet ik pro asist gaan bellen, heeft iemand een idee of ik er risico mee loop als ik m op laat halen door pro assist, Iphone is tegen alles verzekerd dacht ik, en ik kan m al niet herstellen dus hoop ik dat ze niks kunnen vinden waardoor ik bv geen nieuwe kan krijgen of dat ze m maken ???

..

Sorry als ik deze post niet goed heb opgesteld of in het goede forum heb geplaatst..

The Umpire :D

Sander.jorissen 12-07-10 18:17

Ik heb hetzelfde probleem - maar ook geen oplossing !

The_Umpire 12-07-10 18:45

Ik heb net iTunes gedowngrade naar 9.0.3 (had 9.2) ben nu nog herstellende maar ik denk dat t weer niet veel meer word dan wat t eerst was,,

Hij begint wel aan zn herstel meer loopt heel de tijd aan het einde vast (als er echt nog maar 1 mm op die voortgangbalk moet)

de foutmelding is overigens (1002) maar dat was met iTunes 9.2 misschien krijg ik nu een andere melding??

Heeft iemand een idee??

King1987 12-07-10 20:40

Ik heb hetzelfde probleem gehad, heb op diverse (al dan niet exotische) manieren geprobeerd mn iPhone te herstellen. Alle foutcode's voorbij zien komen:
14, 1601, 1604, 1002, 1021. Toen besloten om hem maar te updaten naar iOS4, dat ging in 1 keer. Ik moet nu zelf wachten op het Dev-team om hem te jailbreaken voor de unlock. Het is nu een dure iPod en twitter apparaat ;)

The_Umpire 13-07-10 12:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 487826)
Ik heb hetzelfde probleem gehad, heb op diverse (al dan niet exotische) manieren geprobeerd mn iPhone te herstellen. Alle foutcode's voorbij zien komen:
14, 1601, 1604, 1002, 1021. Toen besloten om hem maar te updaten naar iOS4, dat ging in 1 keer. Ik moet nu zelf wachten op het Dev-team om hem te jailbreaken voor de unlock. Het is nu een dure iPod en twitter apparaat ;)

Ik heb ook alles al wel geprobeerd zo onderhand, geprobeerd te herstellen en te updaten naar os 4.0 geen succes, herstellen vanuit DFU naar oudere fw versies (3.1.3/3.1.2) ook nog geen succes, itunes gedowngrade, kreeg ik alweer foutmelding 1002 elke keer als hij vrijwel klaar is met herstellen, elke keer is er nog echt een mm vooruitgang te gaan en dan doet ie niks meer, in itunes blijft ie hangen op Herstel controlleren ??

is het mogelijk dat apple gejailbreakte apparaten kan blokkeren ?? als dat zo is weet ik genoeg :D

Sander.jorissen 13-07-10 12:30

Gecrashed en niet meer te herstellen
 
In het verleden is dat nooit het geval geweest - je kon altijd herstellen maar dan wel naar de nieuwste software versie. Hij geeft bij mij niet eens een fout, hij stopt gewoon na het uitpakken van de software....

The_Umpire 13-07-10 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sander.jorissen (Bericht 488223)
In het verleden is dat nooit het geval geweest - je kon altijd herstellen maar dan wel naar de nieuwste software versie. Hij geeft bij mij niet eens een fout, hij stopt gewoon na het uitpakken van de software....

Ik word er echt wat hopeloos van zo...

ben nu weer aan de zoveelste poging begonnen (naar 3.1.2 fw), hij is weer op dat punt dat er nog maar 1 mm moet op de voortgangsbalk op mn telefoon scherm, maar op dit punt loopt ie dus elke keer vast. iTunes blijft nu heel de tijd hangen op "iPhone Firmware herstellen" ik laat m zo weer gewoon aangesloten zitten als ik weg moet, maar ben bang dat als ik terug kom het weer (1002) zal zijn en ik heb echt geen idee wat dat allemaal inhoud, als het me vandaag nog niet lukt te herstellen ga ik pro assist inschakelen want nu heb ik alleen maar bureauopvulling ipv een leuk apparaat :P

Weet iemand trouwens of ik m iphone ook kan herstellen via een ander programma dan itunes?? misschien werkt het dan wel.

King1987 04-08-10 20:23

Op verzoek via pm gesloten.

>slotje<


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:12.