iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   Is er een manier om de "nieuwere versie melding 1.1.1." weg te halen? (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/661-manier-om-de-nieuwere-versie-melding-1-1-1-weg-halen.html)

efefes 07-10-07 16:21

Is er een manier om de "nieuwere versie melding 1.1.1." weg te halen?
 
Werk met iTunes 7.4.2. en iPhone versie 1.0.2.
Binnen iTunes heb ik zoeken naar nieuwe versie uitgezet en alles gaat prima.

Vervelend vind ik alleen dat ik elke keer als ik de iPhone aankoppel iTunes de melding geeft:
Er is een nieuwere versie van de iPhone software beschikbaar (1.1.1.)
Klik op werk bij om de nieuwste software bij te werken.

Het liefst zou ik deze melding uitzetten cq de iPhone 1.1.1. software die kennelijk ergens klaar staat om te installeren verwjderen maar waar staat deze 1.1.1. software op de Mac. Ik heb me suf gezocht maar kan het niet vinden.

Omdat ik de Iphone in de craddle heb staan en er soms een enthousiast kind langsloopt ben ik bang dat er spontaan een keer op "werk bij" wordt gedrukt als ik er even niet bij ben.

Sleevemaster 07-10-07 16:38

Inderdaad irritant deze melding! Wat gebeurt er eigenlijk als je per ongeluk op "Downloaden en installeren" drukt. Ben je dan al te laat of krijg je nog andere meldingen vooraf?

Freek 07-10-07 17:31

@Sleevemaster: Nee, dan ben je nog niet meteen te laat. Eerst gaat iTunes namelijk de update downloaden en daar is hij wel een aantal minuten mee bezig. Dan heb jij de tijd om je iPhone af te koppelen.

Sleevemaster 07-10-07 19:54

Dank je Freek, stelt mij weer gerust!

vanilla 07-10-07 22:21

Je kan toch gewoon aangeven niet installeren en dan aanvinken niet meer weergeven??

efefes 07-10-07 22:35

Nee, dat kan dus niet helaas.

Binnen iTunes komt, zodra de iPhone in het dock staat, links in het menu als apparaat de iPhone te voorschijn en in het hoofdscherm opent dan de iPhone met het samenvattingsscherm waarop achtereenvolgens iPhone, versie en opties staat en bij versie verschijnt altijd de 1.1.1. melding met maar 1 knop als keuze en dat is "werk bij"

Edit, even voor de duidelijkheid, deze melding komt dus niet bij software update maar binnen iTunes zelf. Kennelijk staat 1.1.1. dus al ergens op mijn Mac want binnen iTunes heb ik het "zoek automatisch naar nieuwe versies" uitgezet.

vanilla 07-10-07 22:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door efefes (Bericht 5225)
Nee, dat kan dus niet helaas.

Binnen iTunes komt, zodra de iPhone in het dock staat, links in het menu als apparaat de iPhone te voorschijn en in het hoofdscherm opent dan de iPhone met het samenvattingsscherm waarop achtereenvolgens iPhone, versie en opties staat en bij versie verschijnt altijd de 1.1.1. melding met maar 1 knop als keuze en dat is "werk bij"

Heb je het over de samenvatting of de pop up?

efefes 07-10-07 22:49

De tab samenvatting ( de eerste tab in het rijtje Samenvatting, Info, Beltonen, Muziek, Foto's, Podcasts, Video) die automatisch verschijnt zodra je de iPhone in the cradle stopt en iTunes opent. (weet even niet hoe ik hier een screenshot kan uploaden helaas)

Freek 07-10-07 23:20

1 Bijlage(n)
De knop "bijwerken" staat na het downloaden inderdaad actief op je samenvattingsscherm, net als de knop "herstellen". Dit is normaal en staat zo bij iedereen die de 1.1.1 software al heeft gedownload maar nog niet heeft geïnstalleerd. Ik begrijp dat je graag het gedownloade 1.1.1 file wil deleten zodat je niet per abuis met één druk op de knop je iPhone gaat updaten. Je moet dus de locatie van de 1.1.1 frimware op jouw mac weten. Helaas kan ik je niet helpen met het localiseren ervan (windows hè..) maar misschien is de probleemomschrijving nu wat duidelijker. In bijgaand document zie je een printscreen van het probleem; wel gedownload maar niet geïnstalleerd met het risico om dit met één druk op de knop te doen..

Freek 08-10-07 22:28

Bij een Mac zou de 1.1.1 download hier moeten staan : username/library/itunes/iphone software updates

efefes 09-10-07 12:00

Dank voor het meedenken Freek.

Blijft dan toch intrigerend, daar had ik hem namelijk ook verwacht maar op die plek staan wel:
username/library/itunes/ipod software updates en
username/library/itunes/iTunes plug ins

In beide mappen staan vervolgens geen recente bestanden, de laatste iPod software update is iPod_19.1.1.3.ipsw van 13 mei 2007 en in iTunes plug ins staat mijn Jewelcase bundle.

Het heeft er ale schijn van dat de melding: "er is een nieuwere versie van de iPhone software beschikbaar (1.1.1.) Klik op werk bij om de nieuwste software bij te werken" welliswaar wordt getoond in iTunes 7.4.2. maar dat de 1.1.1. iPhone software zelf nog niet op de Mac staat.

Bah, hoe krijg ik nu die melding weg om niet dezelfde ellende te krijgen als forumlid PimVB.

Freek 09-10-07 23:03

@efefes: Je kan ook eerst iTunes verwijderen, verwijder handmatig het Library bestand, in Windows staat dit in c:\gebruikers\jouwgebruikersnaam\muziek\iTunes\iTunes Library.itl

Installeer daarna iTunes opnieuw, en je 1.1.1 download is weg (wel in Windows iig). Nadeel is dat je je muziek en zo er weer even opnieuw moet inzetten, en je je iPhone weer opnieuw moet syncen.

ArB 31-07-08 14:02

Oud topic, deze gaat op slot.
Aangezien dit onderwerp is verouderd en niet meer relevant is. ;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:02.