iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   Iphone uit Dubai (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/6616-iphone-dubai.html)

evexel 05-02-08 22:40

Iphone uit Dubai
 
Hallo,

Vandaag via relatie Iphone uit Dubai ontvangen. Je krijgt er een kaartje bij die je op je bestaande simkaart legt waarmee de telefoon unlocked is. Werkte perfect tot vanavond. Thuis op pc aangesloten en update laten uitvoeren. Iphone ging herstarten , vervolgens zegt itunes dat de simkaart niet ondersteund wordt. Op de iphone blijft connector en cd'tje op het scherm staan en kom niet verder.

Hoe kan ik dit verhelpen?
Is er een factory reset?

Ben nog nieuw hier maar kon niet zo snel een antwoord vinden

Groeten,

Edwin.

evexel 06-02-08 00:37

Help!
 
Zag op het forum dat je met ibrick de Iphone uit het connectiescherm kunt krijgen. Dit Ibrick uitgevoerd en zie dat Itunes weer herstel kan doen. Het gaat dus fout als de installatie gedaan is en de Iphone opnieuw start. Bij het aanmelden geeft Itunes aan dat simkaart niet wordt ondersteund waarmee de installatie niet afgerond wordt.

Het probleem heeft waarschijnlijk te maken met de firmware update die mijn simkaart niet ziet. Hoe krijg ik in eerste instantie de iphone weer uit het connectiescherm

S.A.F 06-02-08 00:54

Ik kan je verder niet helpen, maar je had je firmware nooit moeten bijwerken naar versie 1.1.3.

Wees niet getreurd, er is vast en zeker een oplossing, ik heb nog nooit iets gelezen over een hopeloos verloren iPhone. En nog iets meer geduld en ook 1.1.3. is unlockbaar.

Voor nu moet je even op mijn collega forumleden wachten voor advies.

Jimmy_Boy 06-02-08 01:52

Het was niet echt handig voor je om de iphone te updaten via itunes naar 1.1.3.
Neem aan dat je BL 4.6 hebt. Die zijn op dit moment nog unlockbaar.
Wat je wel kan doen is je iphone downgraden (zie wiki) en gebruiken als een ipod touch, voor de rest afwachten tot er een (unlock)sim voor de 1.1.3 firmware komt.

S.A.F 06-02-08 02:05

Als je zijn verhaal leest zie je dat hij het duidelijk over 1.1.2 heeft icm een Turbosim of Stealthsim. Hij had hem alleen beter niet kunnen upgraden maar daar heeft hier vast iemand een oplossing voor.

evexel 06-02-08 08:31

Als ik eerst maar weer in de telefoon kan komen. Ik kom niet verder dan connectie icoon. Kan ik dit ook met Wiki bewerkstelligen, of moet ik eerst een ondersteunde sim plaatsen? Kan namelijk een AT&T kaartje lenen.

croiman 06-02-08 11:06

je komt niet verder als de connectie icoon? stekker met itunes teken bij? das de restore mode, hard boot je iphone met ibrickr of installerapp (alleen de boot laten doen).
Ik zou t zo doen: downgrade naar 111, jailbreack, oktoprep, upgrade na 112, jailbreack alweer, zorg dat t in orde is in 112. en zet de 113SvPatch erop van blaze company in installer, en je kunt NIET upgraden in iTunes. Indien de downgrade naar 111 lukt maar normaal wel.

evexel 06-02-08 18:27

Met ibrickr geprobeerd naar versie 1.1.1. te gaan maar Itunes geeft aan foutcode 2 en sluit direct af. Dit een aantal keer geprobeerd en nu heb ik geen connectie meer met de Iphone. Ik zie het appeltje verschijnen en vervolgens heel veel schermen met data over het scherm heen scrollen. Ik krijg de iphone niet meer uit!!

Is dit het einde van de Iphone:confused:

evexel 06-02-08 18:30

Krijg hem nu wel uit maar bij opnieuw starten apeltje en heleboel data, een oneindige loop.

croiman 06-02-08 18:47

Restoren dan maar, houd de home button en de power off knop heel lang ingedrukt tot je restore beeld krijgt en probeer t dan eens te restoren naar 111. k zie hierboven ook iets staan van simkaart en dat itunes daardoor de bijwerking van software niet kan afronden? dan kan k je mss helpen? ik heb een AT&T simkaart, heb hier nog 4Xsim's liggen kant en klaar. Heb alle software ervoor voor alle versie te jailbreacken en noem maar op. Mss kan k je helpen? maar dan zou je eens moeten langskomen met je iphone, deze week heb k nog verlof.

evexel 06-02-08 18:49

Heb hem weer in restore mode gekregen, maar wanneer die bijna klaar is met herstellen van versie 1.1.1. komt de onderstaande melding bij Itunes:

Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (1015)

croiman 06-02-08 18:54

dat is goed. nu met ibrickr je iphone booten. daarna jailbreacken en al de rest, de fout 1015 is goed, dan ben je goed bezig

evexel 06-02-08 18:57

Croiman bedankt voor de snelle reactie hier hebben we wat aan. We gaan verder ik houd je op de hoogte.

Thnx.

croiman 06-02-08 19:03

11 jailbreacken, dan in installer oktoprep installeren, en dan via itunes upgrade naar 112 (let op hiermee, shift inhouden terwijl je op herstellen klikt met muis en de 112 firmware moet je op pc hebben staan) dan in 112 activeren jailbreacken, en naargelang je bootloader 3.9 of 4.6 (sim vrij maken, anysim of Xsim) je sim erin, en gaan met die banaan.
je zult t wel al allemaal kennen , ma toch haal k t nog even aan.
veel geluk ermee

evexel 06-02-08 19:07

Als ik jailbreak uitvoer gebeurd er niks is dit normaal?
Na reboot met ibrickr staat op de iphone sim locked insert een unlocked valid sim.

croiman 06-02-08 19:11

idd, Steek er een AT&T sim in als je die hebt, of een simkaart (jouwe) met turbosim, stealthsim of Xsim, t kan zijn dat je ibrickr gewoon moeilijk doet, wat je iphone doet is goed, maar dat er met jailbreack niks gebuerd vind ik raar, zou t eigenlijk zelf es willen zien, of doen, dan weet k wa er aan de hand is hoe en wat. ben je van belgie?
ik van limburg heusden kort bij t circuit van zolder.

zo via dit forum is t moeilijk om zo te werken he.

evexel 06-02-08 19:18

Nee ik woon in Amersfoort dus dat is niet zo dichtbij. Ik voer jailbreack versie uit die ik gedownload heb met ibrickr.zip. Is dit de juiste versie? Ik las bij wiki ook over Safari uitvoeren. Moet dit eerst gedaan worden.

croiman 06-02-08 19:29

zo kun je t ook doen ja, kun je in safari? als je da nie kunt is nie erg, volg deze guide (hieronder) en je bent er, vergeet niet voor je upgrade naar 112 je oktoprep te installeren ok?

[GUIDE] Jailbreaking 1.1.2 (Windows) - ModMyiFone.com - Apple iPhone forum, iPhone hacking, iPhone mods, and more

duurt wel even voor de pagina geladen is.
wat jij dan nodig hebt is: *307+12345 enz add contact preff://11 url jailbreackme.com enz....
hoop da je er wat mee bent

evexel 06-02-08 20:12

ik ga het meteen proberen.

evexel 06-02-08 21:16

Kom toch niet verder, Iphone geeft aan in scherm Activate Iphone connect to Itunes en in het midden Sim locked, insert an unlocked and valid sim to activate Phone.

Jailbreak uit de ibrickr map werkt niet en 112 jailbreak is toch alleen voor 1.1.2?
Wanneer ik ibrickr start verschijnt het volgende.

Looks like you're running iPhone firmware 1.1.1. This update disables all non-Apple-approved hacks like iBrickr. Fortunately there's a way out.

De stappen met *#307# call werkt ook niet in scherm verschijnt error performing request sim pin required.

Het ziet er allemaal wel beter uit nu de laatste stappen nog, wie helpt ff dat stukje verder?

Thnx.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:11.