//

No restore mode

No restore mode discussie in Archief forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik "had" versie 1.0.2, m'n vriendin had de melding om te updaten naar versie 1.1.1 en had dat uitgevoerd in iTunes Toen het uitgevoerd was ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 07-10-07, 21:29
PimVB PimVB is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 36
Exclamation No restore mode

Ik "had" versie 1.0.2, m'n vriendin had de melding om te updaten naar versie 1.1.1 en had dat uitgevoerd in iTunes
Toen het uitgevoerd was deed m'n iPhone het dus niet meer, uiteraard heb ik vanalles uitgezocht, en kwam sites tegen die zeiden dat een downgrade mogelijk is.
Het klonk hoopvol en ik wilde het proberen, maar nu krijg ik geen "Restore mode" meer!
Wel een cdtje met een muzieknootje en een datakabel plaatje, maar geen gele driehoek meer.
Hoe kan ik dit terug zetten?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 07-10-07, 21:37
vanilla vanilla is offline
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 158
Stuur een bericht via MSN naar vanilla
Standaard

Dat heb ik ook gehad met 1.1.1 dat is hetzelfde als het gele drie hoekje!
Je kan m nu wel restoren naar 1.1.1.... hoe je het moet doen naar 1.0.2 dat weet ik helaas niet!
  #3  
Oud 07-10-07, 22:01
PimVB PimVB is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 36
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanilla Bekijk bericht
Dat heb ik ook gehad met 1.1.1 dat is hetzelfde als het gele drie hoekje!
Je kan m nu wel restoren naar 1.1.1.... hoe je het moet doen naar 1.0.2 dat weet ik helaas niet!
Oke, goed om te weten dat er meerdere zijn met dit probleem.
Als jij de iPhone in restore mode zet, en probeerd firmware versie 1.0.2 terug te zetten, krijg jij dan ook een foutmelding?
Ik krijg dan de melding:

The iPhone "iPhone" could not be restored. An unknown error
occured (1).

Dus het is dan niet mogelijk om te downgraden.
  #4  
Oud 07-10-07, 22:06
Freek's schermafbeelding
Freek Freek is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Breda
Berichten: 463
Standaard

Pim, je kan wél downgraden, maar je SIMunlockmogelijkheid ben je nu écht kwijt. Dit zal ongelooflijk balen voor je zijn. Wel kan je je telefoon weer uit de gevangenis krijgen en kan je alles gebruiken behalve de telefoonfunctie/GPRS/SMS/etc.

Ik zie dat je Windows gebruikt. Klik hier om de 1.02 firmware te downloaden, zet deze neer op een plek waar je hem kan terugvinden. Open nu iTunes en sluit de iPhone in restore mode aan. Wacht tot je de iPhone in iTunes ziet. Houd de SHIFT toets ingedrukt en klik met de muis op "Herstellen". Er opent nu een venster waarin je de juist gedownloade 1.02 versie kan opzoeken en kiezen. Nu kan je terug naar 1.02 restoren.

Maar dit is écht, écht, écht balen!!

INSTALLEER NOOIT (tenzij er een nieuwe unlock beschikbaar is) NIEUWE 1.1.1 FIRMWARE!!!!!!
  #5  
Oud 07-10-07, 22:18
efefes efefes is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 62
Standaard

Balen zeg.

Precies de reden waarom ik deze post had geopend met bijbehorende vraag
https://forum.iculture.nl/itune...weg-halen.html want dit is ook mijn angst, welliswaar niet met vriendin maar met de kids.
  #6  
Oud 07-10-07, 23:32
PimVB PimVB is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 36
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freek Bekijk bericht
Pim, je kan wél downgraden, maar je SIMunlockmogelijkheid ben je nu écht kwijt. Dit zal ongelooflijk balen voor je zijn. Wel kan je je telefoon weer uit de gevangenis krijgen en kan je alles gebruiken behalve de telefoonfunctie/GPRS/SMS/etc.

Ik zie dat je Windows gebruikt. Klik hier om de 1.02 firmware te downloaden, zet deze neer op een plek waar je hem kan terugvinden. Open nu iTunes en sluit de iPhone in restore mode aan. Wacht tot je de iPhone in iTunes ziet. Houd de SHIFT toets ingedrukt en klik met de muis op "Herstellen". Er opent nu een venster waarin je de juist gedownloade 1.02 versie kan opzoeken en kiezen. Nu kan je terug naar 1.02 restoren.

Maar dit is écht, écht, écht balen!!

INSTALLEER NOOIT (tenzij er een nieuwe unlock beschikbaar is) NIEUWE 1.1.1 FIRMWARE!!!!!!
Bedankt voor de info, maar ik heb dat al geprobeerd.
Ik krijg dan een foutmelding als ik de firmware wil installeren:
The iPhone "iPhone" could not be restored. An unknown error
occured (1).
De telefoon wil niet meer andere firmware accepteren lijkt het wel.
Wel kan ik de versie 1.1.1 opnieuw restoren zonder foutmeldingen.
Mocht er ooit een nieuwe (aangepaste) 1.1.1 firmware uitkomen, kan ik dan wel weer bellen? of dat ook niet?
  #7  
Oud 07-10-07, 23:44
Freek's schermafbeelding
Freek Freek is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Breda
Berichten: 463
Standaard

Pim, ik heb idd van verschillende kanten eerder gehoord dat restoren onmogelijk lijkt met het 1.02 bestand. Van hen hoorde ik ook dat het na een aantal maal proberen ineens wél lukte, ik hoop dat dat voor jou ook gaat gelden. Tenzij ik abuis ben (ik kan het niet meer terugvinden) lukte het bij iemand ook door eerst de sleep/wake en home button samen ingedrukt te houden totdat je de restore mode ziet, en dan daarna de sleep/wake button loslaten en de home knop nog een half minuutje vast te houden. Ik heb dit probleem zelf nog niet gehad, maar probeer het nog een paar keer. Herstart je computer en probeer het nogmaals. Het is een beetje prutserig, ik weet het, maar het MOET lukken. En ja, als er een aangepaste versie of aangepaste unlock komt zal er waarschijnlijk tezijnertijd wel weer mee te bellen zijn, maar voorlopig moet je die hoop opgeven. Ik voel met je mee.
  #8  
Oud 08-10-07, 01:59
Naiul Naiul is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: nederland
Berichten: 3
Standaard

Beste mensen, Ik kan morgen 1 week oude iphone kopen maar hij is op windows ingesteld. Zelf ben ik mac gebruiker, moet ik nu alles opnieuw doen, Restore en kan het uberhaubt wel.
Gr, naiul
  #9  
Oud 08-10-07, 09:56
Nilles Nilles is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 312
Standaard

je kan gewoon switchen tussen PC en Mac voor zover ik weer.

En over de restore.
Ik heb dit zelf ook gehad.
De tien seconde regel strak aanhouden moet werken.
Beide knoppen in houden, na 10 seconde lijkt het of de iPhone uitschakelt, dan de powerbutton los laten (home in gedrukt houden.)
Na 10 seconde zit je in de restore mode, dit merk je aan iTunes.
Dan met shift op herstellen/restore klikken en het 1.0.2. bestand aanklikken.

Kan zijn dat je een paar keer moet proberen om in de restore mode te komen, dit had ik ook maar het is uiteindelijk gelukt.
  #10  
Oud 08-10-07, 11:20
PimVB PimVB is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 36
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nilles Bekijk bericht
je kan gewoon switchen tussen PC en Mac voor zover ik weer.

En over de restore.
Ik heb dit zelf ook gehad.
De tien seconde regel strak aanhouden moet werken.
Beide knoppen in houden, na 10 seconde lijkt het of de iPhone uitschakelt, dan de powerbutton los laten (home in gedrukt houden.)
Na 10 seconde zit je in de restore mode, dit merk je aan iTunes.
Dan met shift op herstellen/restore klikken en het 1.0.2. bestand aanklikken.

Kan zijn dat je een paar keer moet proberen om in de restore mode te komen, dit had ik ook maar het is uiteindelijk gelukt.
Dank je Nilles,


Ik had deze informatie ook gelezen op:
"http://www.everythingiphone.com/forum/iphone/iphone-downgrading-error-13333.html"
Met dank aan: jd0p

Dit is de juiste manier van downgraden en werkt goed, zonder steeds opnieuw te proberen!

Here is the real solution (other than the crap shoot of trying over and over again).
It appears that there are 2 restore modes, the one where you see the itunes logo and connector, and another where the screen is black.
Turn off your iphone by holding the power button. Once off, hold the power button and home button for exactly 10 seconds (THE SCREEN WILL BE BLACK), then release the power button and continue to hold the home button (THE SCREEN WILL STILL BE BLACK).
iTunes will now recognize your phone and the restore will work successfully! Good luck!

Nu nog de vraag; Nou ik de iPhone heb gedowngrade, is het nog mogelijk om te bellen?
Wat ik hier lees; "http://iphone.fiveforty.net/wiki/index.php/Downgrade_from_1.1.1_to_1.0.2" zou dat moeten kunnen lijkt me?
  #11  
Oud 08-10-07, 13:03
Nikos1984's schermafbeelding
Nikos1984 Nikos1984 is offline
• iOS 8.3
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Almere
Berichten: 135
Standaard

Voor zover ik weet is dat niet mogelijk omdat je Baseband ge-upgrade is! Ik heb ook nog niet gehoord van iemand die het wel gelukt is, nadat versie 1.1.1 geinstalleerd was...
Maar ik zou zeggen probeer het en laat het ons weten... ben toch wel nieuwsgierig!
En mocht het inderdaad niet lukken hoef je volgens mij niet lang meer te wachten op een nieuwe unlock aangezien ze daar druk mee bezig zijn.
  #12  
Oud 08-10-07, 13:40
Nilles Nilles is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 312
Standaard

als ik het zo lees dan zou je dus als je iPhone al unlocked met iets anders dan 'The Free Sim Unlock' je met een werkende AT&T kaart je iPhone kunnen gebruiken incl. bellen.
  #13  
Oud 08-10-07, 21:47
PimVB PimVB is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 36
Exclamation

Wat ik heb gedaan:

How to Downgrade your iPhone from 1.1.1 to 1.0.2 (tutorial)
"http://www.youtube.com/watch?v=FE85O8zdTTs"

(Wat uiteindelijk heel simpel en eenvoudig ging, zolang je maar "precies" doet wat er staat).

How to Unlock your iPhone v2 (Tutorial) Part 1
"http://www.youtube.com/watch?v=ABh2WcmlLzQ&mode=related&search="

How to Unlock your iPhone v2 (Tutorial) Part 2
"http://www.youtube.com/watch?v=v5oo3RuViJA&mode=related&search="

+ Veel verschillende forums lezen!

Resultaat:

Een "werkende" iPhone met firmware v1.0.2.
Ik kan weer "alles", maar je raad het al: Bellen dus niet! argh

Toch maar wachten op een andere oplossing. Wel apart eigenlijk, want op sommige andere sites lees ik dat er mensen zijn die wel alles kunnen, en dan ook bellen dus!
  #14  
Oud 20-10-07, 19:09
PimVB PimVB is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 36
Post

Beste iPhonians,


Hier weer een update voor mensen die een gebrickte iPhone willen fixen:
[GUIDE] Downgrade v1.1.1 to v1.0.2 + Activation + YouTube + Unlock (Windows)
Wat erg belangrijk is, is de "Downgrading iPhone BaseBand from v4.xx to v3.14 and reversing anySIM/iUnlock messup's"
De beste man "ReVan" heeft me erg geholpen met deze oplossing.

Wat ik dus al had gedaan in de vorige berichten was het downgraden van de firmware van v1.1.1 naar v1.0.2, dus phase 1 heb ik overgeslagen (wel gelezen uiteraard).

Nu heb ik dus weer een werkende iPhone met firmware v1.0.2 en kan weer bellen
Kortom, het werkt! en heb geen Wi-Fi verbinding of wat voor andere dingen dan ook bij nodig, dus alleen de text volgen en alles precies uitvoeren wat er staat.

Het enige wat nu nog overblijft is het updaten naar v1.1.1 maar daar wacht ik nog even mee.


Enjoy!

Laatst gewijzigd door PimVB; 20-10-07 om 19:11.
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
blijft in restore mode na update takkie iPhone algemeen 1 13-06-11 13:57
Constant in restore mode Jered iPhone algemeen 6 26-04-11 08:48
van recovery mode naar normal mode zonder upgrade/restore phoneI iPhone algemeen 2 10-08-08 19:36
1.1.3 Automatische Restore mode depl0y Unlock [archief] 5 06-03-08 16:39
restore mode pietpiet50 Unlock [archief] 4 04-11-07 11:02

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:47.