iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   iPhone vragen. (Schoonmaken, updates e.d.) (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/6797-iphone-vragen-schoonmaken-updates-e-d.html)

Basjee 08-02-08 17:34

iPhone vragen. (Schoonmaken, updates e.d.)
 
Hoi,

Ik heb eergister een iPhone gekocht van iemand op markplaats, een top ding!

Maar nu zit ik met een paar vragen:
1) Kan google earth geinstalleerd worden zoals op een computer? Dus dat hij áltijd werkt ook zonder internet?

2) Hoe kan ik het touchscreen het beste schoonmaken? Ik las op apple.com dat ik dit NIET met schoonmaakmiddeltjes moet doen, maar gewoon met het doekje dat erbij zit. Toch heb ik de eerste keer een paar keer schoongemaakt met een middel, is dit erg?

3) De verkoper zei dat de iPhone gejailbreaked was, wat is dit en kan ik dit weer kwijtraken?

4) Ik las net op de homepage dat er een nieuwe bootloader gekraakt is? Is een nieuwe bootlader beter dan de vorige? Of maakt het niet echt uit? Raden jullie mij aan om daarnaar toe up te graden?

5) De icoontjes op het beginscherm staan in willekeurige volgorde, kan ik deze ook op een volgorde zetten die ik wil?

6) Zijn er gratis uitbreidingen op het spel iPhysics?

Zo, een hoop vragen.

Bedankt alvast! :)

BadSide 08-02-08 19:03

1) Kan google earth geinstalleerd worden zoals op een computer? Dus dat hij áltijd werkt ook zonder internet?
Niet dat ik weet.

2) Hoe kan ik het touchscreen het beste schoonmaken? Ik las op apple.com dat ik dit NIET met schoonmaakmiddeltjes moet doen, maar gewoon met het doekje dat erbij zit. Toch heb ik de eerste keer een paar keer schoongemaakt met een middel, is dit erg?
Ik denk niet dat het veel uitmaakt. Ik doe het ook wel 's met een middeltje (een speciale voor Plasma's, maar dat maakt denk ik niet zoveel uit), alleen heb ik wel een doorzichtig laagje op het scherm zitten...

3) De verkoper zei dat de iPhone gejailbreaked was, wat is dit en kan ik dit weer kwijtraken?
Op een gejailbreakte iPhone kun je zelf applicaties zetten, en alles wijzigen eigenlijk (je hebt vrij toegang tot het apparaat).

4) Ik las net op de homepage dat er een nieuwe bootloader gekraakt is? Is een nieuwe bootlader beter dan de vorige? Of maakt het niet echt uit? Raden jullie mij aan om daarnaar toe up te graden?
Een bootloader kun je geloof ik niet upgraden. Als je iPhone firmware 1.0.2 of 1.1.1 uit de doos was, dan kun je hem gewoon simlock vrij maken, alleen de nieuwste bootloader (dus firmware 1.1.2 en 1.1.3 uit de doos) was nog niét gekraakt, tot vanmiddag... Dus die kunnen hun iPhone nu ook gewoon simlock vrij maken (softwarematig).

5) De icoontjes op het beginscherm staan in willekeurige volgorde, kan ik deze ook op een volgorde zetten die ik wil?
Ik neem aan dat je géén firmware 1.1.3 hebt, dus dan kun je Customize gebruiken.

6) Zijn er gratis uitbreidingen op het spel iPhysics?
Ja, in Installer.app.

Hopelijk heb ik je vragen een beetje goed beantwoord.

Amp. 08-02-08 19:09

Voor iPhysics repository voeg je deze eventjes toe: iPhone Hacking and Rambling
Daar zijn alle mappacks te downloaden voor iPhysics :)

Oh, en voor schoonmaakmiddelen, ik gebruik zelf een spray wat bedoelt is om brillen mee schoon te maken, geen alcohol, en trekt metteen weg.
Geen vlekje meer te zien!

Vergelijkbaar daarop zijn middeltjes 'speciaal voor de iphone' die a la 18 euro kosten, maar mijn spray is exact hetzelfde, en die was gratis :)
Gewoon naar een opticien gaan, en vragen of hij toevallig spul heeft om de glazen vlekvrij te maken.. :)

Basjee 08-02-08 19:20

Ok, bedankt jongens!

En toch nog twee vraagjes:
1) Een vriend van mij heeft een iTouch, en als hij die draait dan draait de afbeelding mee. Het is lastig uit te leggen, maar als de iTouch hetzelfde is als de grond en je draait hem, dán draait de afbeelding ook mee. Dit kan niet op mijn iPhone, is dit misschien een app?

2) Ik zie veel over popcorn in je iPhone, is dit echt of nep? Ik heb het nog niet kunnen vinden in de Installer.

Bedankt alvast!

Amp. 08-02-08 19:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Basjee (Bericht 58617)
Ok, bedankt jongens!

En toch nog twee vraagjes:
1) Een vriend van mij heeft een iTouch, en als hij die draait dan draait de afbeelding mee. Het is lastig uit te leggen, maar als de iTouch hetzelfde is als de grond en je draait hem, dán draait de afbeelding ook mee. Dit kan niet op mijn iPhone, is dit misschien een app?

2) Ik zie veel over popcorn in je iPhone, is dit echt of nep? Ik heb het nog niet kunnen vinden in de Installer.

Bedankt alvast!

:p Dat draaien is een 'accelerometer', die meet wat je bewegingen zijn (vergelijkbaar met de Wiimote).
Ligt er dus net aan hoe je hem meedraait. Maar ik snap ook niet helemaal wat er dan bij jouw iPhone niet werkt..\
Deze doet het bij albums (draaien kan je door albums heen scrollen), foto's, safari en misschien nog wat dingen :p

Popcorn op je iPhone is een filmpje, net als xray of iBeer.
Die kan je kopen op een site (probeer google zou ik zeggen, genoeg over te vinden).

Gr. Amp

Nikooos 08-02-08 19:38

Ik zou graag zien dat je even de zoekforum gebruikt van het forum en het wiki doorleest. Eigenlijk al deze vragen zijn wel eens aan de orde geweest op het forum

Hier gaat dus ook een slotje op


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:07.