iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   Iphone uit londen (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/7003-iphone-londen.html)

The King 10-02-08 18:25

Iphone uit londen
 
Beste mensen,

Ik ga binnenkort een iphone halen uit londen, kan iemand mij vertellen wat ik dan allemaal nog nodig heb en doen moet om deze geschikt te maken voor het netwerk van Hi??
Ben zelf niet zo handig met dit soort dingen maar ben gewoon een ipod/iphone fan dus als iemand mij hiermee kan helpen, graag!!!
Tevens is mijn engels op zich best prima, maar is er dan ook de mogelijkheid nederlandse software te downloaden en te installeren??

Groeten jerzy!

truckdiver 10-02-08 18:44

is veel over te lezen in de zoekfunctie
https://forum.iculture.nl/f41/i...-engeland.html
en nog veel meer als je zoekt

The King 10-02-08 18:58

ik zie dat je er zelf ook een uit de uk hebt, wat heb je er voor moeten doen om hem belklaar te maken??

truckdiver 10-02-08 19:30

heb deze tut gevolg
iClarified - iPhone - How to Activate and Jailbreak Your OTB 1.1.2 iPhone Using Windows
nadien software unlock erover heen gedaan
https://forum.iculture.nl/f1/ip...der-4-6-a.html
halfuurtje werk

The King 10-02-08 19:47

thankx

denk dat ik hier wel iets mee kan

nou maar hopen dat mijn contact hem mee krijgt daar in londen

Tyr 10-02-08 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The King (Bericht 60473)
thankx

denk dat ik hier wel iets mee kan

nou maar hopen dat mijn contact hem mee krijgt daar in londen

Zeg hem naar de Apple store aan Oxford Street te gaan daar zijn ze tof, kreeg er 3 mee zonder problemen.

The King 10-02-08 22:01

Bedankt, heb het hem meteen ff doorgemaild.

Als ik het goed begrijp heb je dan dus ook geen smartsim of wat dan ook nodig en kan ik gewoon na het doornemen van de stappen die truckdiver me stuurt, mijn eigen Hi simkaart erin gooien en bellen?!?!?!


Jerzy

truckdiver 10-02-08 22:09

de mijne is wel een 1,1,2,met beetje geluk heb je deze ook nog.
is info genoeg te vinden hoe je dit kan zien

The King 11-02-08 00:00

bedoel je dat je dit ook gewoon op de verpakking zelf kan zien,

ik heb gehoord dat je dan moet zorgen dat je eentje uit 2007 moet hebben en dat je dit aan het serie nummer kan zien, bedoel je dat soms?

Tyr 11-02-08 00:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The King (Bericht 60702)
bedoel je dat je dit ook gewoon op de verpakking zelf kan zien,

ik heb gehoord dat je dan moet zorgen dat je eentje uit 2007 moet hebben en dat je dit aan het serie nummer kan zien, bedoel je dat soms?

4de & 5e nummer van het serienummer geeft aan van welke productieweek hij is, tot week 52 is het waarschijnlijk een 1.1.2. Niet dat dat nu nog uitmaakt aangezien alle versies weer te unlocken zijn.

The King 11-02-08 00:27

ja, maar zoals ik al aangeef in het begin ben ik slecht in die dingen, en ik baal dan natuurlijk als een stekker als ik moeite doe om er eentje uit engeland te halen en het dan vervolgens helemaal verkloot en ik het ding alleen als ipod kan gebruiken

The King 11-02-08 00:28

dus wil ik wel zeker weten dat ik hem als volwaardige telefoon of zelfs als meer dan een volwaardige telefoon kan gebruiken, namelijk als iPhone!

dirkurt 11-02-08 10:16

ook een iphone uit UK
 
Hallo,
Ik heb zelf een iPhone uit de UK (sinds 2 weken). Origineel firmware 1.1.2, dus gejailbreakt volgens methode zoals in thread voorgesteld (truckdriver?). Niet geunlockt omdat ik werk met een xsim (zo'n sim die je boven op je eigen sim legt en vervolgens in de iPhone schuift). Mocht jouw iPhone firmware 1.1.3 hebben, moet je eens zoken op deze site wat je kunt doen. Ik geloof dat er nu ook een manier is om te jailbreaken en te unlocken zodat je er mee kunt bellen.

The King 11-02-08 18:27

Als ik er zelf weinig verstand van heb, is het dan verstandig om het te laten doen door zo iemand die je op marktplaats vind en er +/- 50 euro voor vraagt?

jeekes 11-02-08 18:33

dat zou ik dus echt niet doen
zo zijn er al een flink aantal mensen opgelicht...
mijn advies: wacht tot er een makkelijke versie uitkomt of koop een [voer naam in]sim (meestal nog een stuk goedkoper dan 50€)

dirkurt 11-02-08 18:54

marktplaats????!!!!!
 
ok met Jeekes.
Zou dat ook niet doen - kijk op de wiki van deze site; anders wachten tot gemakkelijke versie uitkomt. Met een beetje opzoek en puzzelwerk is het zeker te doen. En inderdaad een xsim, stealthsim of turbosim,... is onontbeerlijk!:)

The King 11-02-08 19:44

maar hoe krijg ik dan nederlandse software erop en tevens nederlandse t9??

The King 11-02-08 19:45

denk inderdaad dat het niet slim is via marktplaats,
die gasten hebben zoveel advertenties erop staan, met andere woorden, ze willen het te graag lijkt het op!!!

jeekes 11-02-08 20:08

die nederlandse software en t9 zou echt geen probleem moeten zijn
die ifonguide repo voor software 1.1.3 zet hem al in het nederlands
alleen de t9 ontbreekt (voorlopig) nog

kijk even bij "iphone voor nederlands gebruik", daar vind je de nodige info wel

dirkurt 11-02-08 20:18

nederlandse taal
 
om nederlands te installeren ; na alle upgrades van de firmware gedaan te hebben installeer je via installer.app een repository (verzameling 3th party applicaties), namelijk ifoneguide.nl/113 - in deze repository zit het nederlands taalbestand voor firmware 113 en T9, dat is het nederlands zelfcorrectiebestand. Beiden installeren, heropstarten en klaar is kees.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:46.