//

Kost het wat om Wifi te laten draaien?

Kost het wat om Wifi te laten draaien? discussie in Archief forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi allemaal mijn Wifi werkt thuis, in mijn netwerkje, als een zonnetje. Nu heb ik tot mijn verbazing ook elders (op straat, in de auto, ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 11-02-08, 13:17
Elszy Elszy is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 2
Standaard Kost het wat om Wi-Fi te laten draaien?

Hoi allemaal
mijn Wi-Fi werkt thuis, in mijn netwerkje, als een zonnetje. Nu heb ik tot mijn verbazing ook elders (op straat, in de auto, in een winkel) heel vaak Wi-Fi, en kan ik internetten en mijn e-mail ophalen.

Gaat er toch een alarmbelletje rinkelen: krijg ik nou aan het eind van de maand een vette rekening van iets wat ik per ongeluk en in mijn onwetendheid heb opgestart?

Ik heb geen internet via GPRS/EDGE ingesteld; bij netwerk instellingen staat 'automatisch' aangevinkt; bij Wi-Fi mijn thuisinstellingen.

Ik heb een 1.1.2 firmware 8Gb, Mijn abonnement is KPN 25 euri/maand, geen standaard internet (wel bellen en sms-en uiteraard).

Meedenken en antwoord wordt zeer gewaardeerd!

Elszy
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 11-02-08, 13:38
Grample's schermafbeelding
Grample Grample is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Nederland
Berichten: 1.130
Stuur een bericht via MSN naar Grample
Standaard

Simpel antwoord; nee

Voor de zekerheid kun je services installeren en EDGE uitzetten.
  #3  
Oud 11-02-08, 14:32
pclahsen's schermafbeelding
pclahsen pclahsen is offline
• iOS 6.1.3
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grample Bekijk bericht
Simpel antwoord; nee

Voor de zekerheid kun je services installeren en EDGE uitzetten.
Als ik op deze manier EDGE/GPRS uitzet kan ik niet meer SMS-en....(lijkt ook logisch omdat het verzenden van data betreft).

Nog meer mensen deze ervaring?
  #4  
Oud 12-02-08, 16:55
Tyr Tyr is offline
• iOS 8.1.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Antwerpen
Berichten: 80
Standaard

Wat zegt hij onder "gebruik" in de instellingen ? Daar toont hij normaal ook wat hij heeft verstuurd over grps/edge.

Laatst gewijzigd door Tyr; 12-02-08 om 20:59.
  #5  
Oud 12-02-08, 20:19
twcoolen twcoolen is offline
• iOS 4.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Landgraaf
Berichten: 88
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pclahsen Bekijk bericht
Als ik op deze manier EDGE/GPRS uitzet kan ik niet meer SMS-en....(lijkt ook logisch omdat het verzenden van data betreft).

Nog meer mensen deze ervaring?
SMS verzenden heeft niets te maken met GPRS/EDGE. Ik weet niet of Services nog problemen vertoond, maar bij op 1.1.3 vertoonde services diverse problemen. BossPrefs werkt bij mij prima. Zet je Edge uit en je kunt gewoon nog SMS'en, dat mag geen probleem zijn.
__________________
8GB iPhone US, 16GB iPhone 3G Black,32GB iPhone 4 Black, 16GB iPhone 4S White, iPad 1 32GB Wi-Fi, iPad 2 64GB White Wi-Fi
  #6  
Oud 15-02-08, 21:00
cvm12 cvm12 is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 3
Standaard

Ik zit met het zelfde probleem! ik vond het ook al raar dat ik ook in de auto kon internetten en op straat en in de bus:S als ik dan sms met naar 1244 om mijn saldo op de vragen krijg ik 2 smsjes, 1tje van mijn bundel hoeveel er nog over is en iets later krijg ik een sms over het GPRS systeem dat hij vanaf 24 januari zoveel mb heeft gekregen twv 50 euro:S moet ik dan die 50 euro betalen? help me aub
  #7  
Oud 15-02-08, 21:08
msunique msunique is offline
• iOS 5.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 201
Standaard

had k ook, k kon overal internetten en er ging geen beltegoed vanaf... wel ging er 1 euro af maar later kwam het weer erbij enzovoort:S
daarom gewoon gprs/edge uitgezet, voor het geval dat ik een dikke rekening krijg
  #8  
Oud 15-02-08, 21:11
ArB's schermafbeelding
ArB ArB is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 3.1.3
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 2.362
Standaard

Als je KPN hebt en geen edge/gprs wilt gebruiken dan moet je een willekeurige naam en wachtwoord invullen bij edge settings, dan werkt edge niet meer.

Van de andere providers weet ik het niet, maar ik gok dat het dan ook niet meer werkt.
__________________
Origineel: iPhone US 1.0.2 OTB BL3.9 | Huidige firmware: 3.X | Bootloader: 3.9 | Baseband: 04.05.04_G

Zoek in de WIKI voor 99% van alle antwoorden.
Op persoonlijke berichten met vragen over de iPhone reageer ik niet. Gebruik hiervoor het forum. Ik ben geen helpdesk.
  #9  
Oud 15-02-08, 21:30
cvm12 cvm12 is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 3
Standaard

Maar het was heel gek 2 uur geleden stond de teller op 12 euro en nu ineens op dikke 50 euro! moet ik dit dus nu echt gaan betalen en hoe zet ik t precies uit?
  #10  
Oud 15-02-08, 21:33
ArB's schermafbeelding
ArB ArB is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 3.1.3
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 2.362
Standaard

Settings - general - network - edge

daar moet je de gegevens voor edge/gprs invullen, vul hier onzin in en probeer het ff of het niet meer werkt, door Wi-Fi even uit te zetten.
__________________
Origineel: iPhone US 1.0.2 OTB BL3.9 | Huidige firmware: 3.X | Bootloader: 3.9 | Baseband: 04.05.04_G

Zoek in de WIKI voor 99% van alle antwoorden.
Op persoonlijke berichten met vragen over de iPhone reageer ik niet. Gebruik hiervoor het forum. Ik ben geen helpdesk.
  #11  
Oud 16-02-08, 14:10
david007's schermafbeelding
david007 david007 is offline
• iOS 3.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Hilversum
Berichten: 381
Standaard

Bossprefs installeren en edge uitzetten als je niet surft wil ook niet zeggen dat je iphone geen edge gebruikte of je kan zoals Arb zegt gewoon onzin invullen. Als je prepaid hebt gaat je beltegoed naar de k*ote maar als je abbo hebt en er staat 50 euro dan moet je die voor zover ik weet ook gewoon betalen
__________________
Gezocht Kapote of Defecte iPhone 3G/3GS
iPhone 4
  #12  
Oud 18-02-08, 21:03
danielle83 danielle83 is offline
• iOS 1.0.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 27
Standaard

Als je via Wi-Fi op het internet gaat kost dit toch niets, tenminste je eigen internet abbonement van je eigen internet verbinding thuis op je pc...Via je rooter kan je gewoon via Wi-Fi op je iphone het internet op.

Mijn vraag is alleen, hoe kan je voorkomen dat je op internet gaat...en daar wel voor moet betalen...
Ik heb wel al onzin ingevuld zoals hierboven wordt geadviseerd...is dit genoeg?
  #13  
Oud 18-02-08, 21:04
ArB's schermafbeelding
ArB ArB is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 3.1.3
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 2.362
Standaard

daar kom je maar op 1 manier achter denk ik
__________________
Origineel: iPhone US 1.0.2 OTB BL3.9 | Huidige firmware: 3.X | Bootloader: 3.9 | Baseband: 04.05.04_G

Zoek in de WIKI voor 99% van alle antwoorden.
Op persoonlijke berichten met vragen over de iPhone reageer ik niet. Gebruik hiervoor het forum. Ik ben geen helpdesk.
  #14  
Oud 18-02-08, 23:04
bgordijn bgordijn is offline
• iOS 6.0
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 95
Standaard

Ik las net in een andere topic je Wi-Fi aan laten staan
Dan krijg je de melding of je Wi-Fi of gprs wil
Wi-Fi altijd gratis GPRS niet altijd
  #15  
Oud 18-02-08, 23:12
Elszy Elszy is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 2
Standaard

Hoi,
(ik ben deze draad begonnen). Ik heb in ieder geval voorlopig wat blahblah bij de EDGE gegevens neergezet en inderdaad is het nu gedaan met vrijelijk ontvangen van Internet / mail etc.
ik zie bij mijn "EDGE gebruik" dat ik 1.1. MB verstuurd, en 9,6 MB ontvangen heb. Aan het eind van de maand (ik heb een abonnement) zal ik kijken of ik daar iets van terug kan vinden op mijn nota (lees: of ik daarvoor heb moeten dokken). Ik laat hier de uitkomst van die maandelijkse afrekening wel even weten, dan weet iedereen waar we aan toe zijn.
bedankt allemaal voor de reacties en het meedenken!
Elszy
  #16  
Oud 22-02-08, 20:11
perozie perozie is offline
• iOS 1.0.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 15
Standaard

Hoi, Ik heb hetzelfde probleem. namelijk overal internet terwijl wi-fi uitstaat. Ik heb ook blabla ingevuld bij de EDGE gegevens, maar desondanks heb ik internetverbinding. mijn abbo is Telfort. Kan iemand mij helpen?

alvast bedankt
  #17  
Oud 22-02-08, 20:32
Grample's schermafbeelding
Grample Grample is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Nederland
Berichten: 1.130
Stuur een bericht via MSN naar Grample
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door perozie Bekijk bericht
Hoi, Ik heb hetzelfde probleem. namelijk overal internet terwijl wi-fi uitstaat. Ik heb ook blabla ingevuld bij de EDGE gegevens, maar desondanks heb ik internetverbinding. mijn abbo is Telfort. Kan iemand mij helpen?

alvast bedankt
Dit is dus niet de bedoeling. Je "had" al een draadje lopen hier.

Er valt genoeg te vinden over dit onderwerp en aangezien probleem van Elszy opgelost is gaat deze op slot.
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wat kost het om een app te maken? Mimbosa Ontwikkelen voor iOS 11 04-04-11 13:30
MSN op de achtergrond laten draaien MrJericho iPhone algemeen 2 30-10-10 16:07
alle programma's laten draaien/roteren hordi015 Desktop-applicaties 1 17-10-10 10:39
TomTom: Wat is slim; Tomtom op iPhone 3G laten draaien..?? herk0039 iPhone Navigatie 9 02-09-10 17:31
Help, meerdere apps tegelijk laten draaien ? eduiphone3g iPhone Apps 4 30-10-08 22:44

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:15.