iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   Vanaf 30 september verbeterde iPhone 4? (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/70766-vanaf-30-september-verbeterde-iphone-4-a.html)

v8x 15-09-10 16:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door deKevster (Bericht 561774)
Wat zeurt iedereen toch over die 'antenneproblemen'. Ik zelf heb een iPhone 4 uit Frankrijk en helemaal nergens last van. Kijk, dat je last heb van 'antenneproblemen' kan ik nog wel snappen als je T-Mobile gebruikt. Met KPN en Vodafone geen enkel probleem in ieder geval. ;-)

Wat zeurt toch iedereen over die "niet-antenneproblemen". Het antenneprobleem bestaat, dat is al dikwijls genoeg bewezen. Dat de apple fans dit niet onder ogen willen zien is hun probleem maar het ontkennen heeft geen enkele zin.

Hermadrid 15-09-10 16:28

Het bestaat ja maar niet iedereen heeft er last van.
TOt nu toe ik ook niet denk thuis heb ik 1 streepje met Vodafone maar dat is ook als ik hem niet vast hou dus denk niet dat aan Iphone ligt.

deKevster 15-09-10 16:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door v8x (Bericht 561785)
Wat zeurt toch iedereen over die "niet-antenneproblemen". Het antenneprobleem bestaat, dat is al dikwijls genoeg bewezen. Dat de apple fans dit niet onder ogen willen zien is hun probleem maar het ontkennen heeft geen enkele zin.

Volgens mij kan je toch alleen maar praten als je zelf een iPhone 4 in bezit heb en het probleem zelf ondervind, aangezien er bij jou in je profiel iPhone 3G staat.. ;-)

wendigo 16-09-10 14:43

Er zijn dus mensen die wel last hebben van de antenne problemen, en sommigen ook niet.
Heeft het iets te maken met het feit of je je telefoon in je linker- of rechterhand houdt?
Want als er meer problemen zijn als je je telefoon in je linkerhand houdt, dan wacht ik nog maar even met het aanschaffen van de iPhone 4.

atQuest 16-09-10 14:49

iPhone 4 hier; getest met rechts en links, met meerdere personen. Trouwens ook getest met een 3Gs.

Ik zie er geen probleem in, simpel. Ik denk er nooit bij na, en heb nooit bereikproblemen. Ik zie, als je je tel op een specifieke manier vasthoudt, een terugloop van 4 naar 2 of van 5 naar 2. Als het 2 is gaat 'ie soms naar 1, maar wegvallen doet ie nooit.

Rechterhand: dat plekje zit links, dus met linkerhand meer kans op de "deathgrip".

Ik zie zelf alleen maar mensen met enigzins motorische uitdaging die tel op zo'n krampachtige manier vasthouden dat er meer dan een duim op die zijde van het toestel komt. Voor mij was die hele affaire achteraf lachwekkend.

Bariton 17-09-10 09:45

Ik zou willen dat de affaire voor mij ook lachwekkend was. Maar niets minder waar. Linker hand, rechter hand, in je hand of met enkele vingers vasthouden, zodra ik links onderaan het toestel aanraak heb ik geen bereik, zowel geen 3G als normaal GSM netwerk.

Maar ik ben het er wel mee eens dat het vooral te maken heeft met de sterkte van het signaal. Het ontvangst van T-mobile is bij mij in de wijk erg slecht. Ik woon overigens in een gangbare plaats.

atQuest 17-09-10 09:51

Ik wilde het natuurlijk niet bagatelliseren; maar denk dat een groot deel van de gebruikers die klagen erg z'n best doet om het probleem na te bootsen. Niet iedereen dus, maar wel een groot aantal klagers. Veel mensen die een mening hadden hadden op dat moment nog nieteens een iPhone.

Het gekke is; mijn vriendin had een Nokia; stapte ondanks het beroerde bereik in mijn dorp toch over op de iPhone (omdat we verhuizen, en omdat ze met name buiten het dorp bereikbaar wilt zijn) en heeft beter bereik met een 4 binnen dan met alle eerdere telefoons (incl de 3Gs). Ik, met Vodafone, zag op de 3Gs mijn bereik achteruit gaan na de update van Apple (streepjesaanpassing), maar toen ik de 54 kreeg steeg het bereik weer terug naar vol (ook op 4.1, dus een verbetering tov de 3Gs).

Als je telefoon zo snel terugloopt zou ik 'm omruilen. Deed 'ie het met een 3G(s) of andere tel. ook zo slecht? Al een iPhone van een kennis oid geprobeerd?

davviii 20-09-10 22:19

Ik ben echt heel erg aan het twijfelen... Of wachten of nu bestellen. Ik wil hem namelijk heeel graag hebben. Alleen ik zou het heel vervelend vinden als er op 30 september een nieuwe versie uitkomt en ik dan met de 'oude' zit. Niet omdat ik dan niet blij ben, maar meer omdat ik hier zolang voor gespaard heb!

chaser2600 20-09-10 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bariton (Bericht 563073)
zowel geen 3G als normaal GSM

Dat is wel opmerkelijk. Had de deathgrip niet alleen impact op 3G?

martijnsnoek 20-09-10 22:35

Iphone 4 vernieuwing
 
Hoi allemaal,

Ik heb net met T-mobile gebelt over mijn bestelling van de Iphone 4. Deze heb ik 2 weken geleden telefonisch besteld. Ze gaven toen al aan dat het 5 tot 6 weken ging duren. Net gaven ze mij aan dat het nog ongeveer 3 tot 4 weken duurt. Dit is in verband met de vernieuwing van de Iphone 4. Er komt een nieuwe Iphone 4 welke een antenne heeft die wel goed verwerkt zit in de kast, zodat de death grip verdwenen is.....

Er komt dus wel degelijk een stilletjes geïntroduceerde iphone 4 zonder problemen met de antenne. Ik krijg er dan ook geen hoesje meer bij omdat ik een goede versie krijg volgens T-mobile.

Lowermate 20-09-10 22:57

Ik heb mijn twijfels of de verkorte levertijd is vanwege een verbeterde iphone 4.
Misschien krijg je je iphone 4 wel eerder gewoon omdat de leveringen uitgebreid worden. T mobile weet volgens mij vaak zelf niet wanneer en hoeveel ze gaan leveren. Die lange levertijd roepen ze volgens mij eerst zodat mensen niet teleurgesteld zijn en dat het dan altijd meevalt als ze eerder kunnen leveren.

Nipje 20-09-10 23:22

Als dat zo zou zijn had het al lang op tweakers etc gestaan. T-Mobile zegt dat niet ineens eventjes. Had al lang ergens bekend geweest als het echt zo zou zijn

mjik83 21-09-10 01:31

Denk niet dat ze dat aan de grote klok willen hangen aangezien ze dan natuurlijk allemaal mensen in hun T-Mobile winkel hebben staan die hem willen omruilen naar die Iphone4+. In ieder geval bedankt voor de info Martijn, ik wacht het nog even af dan hoe moeilijk het ook is. :o

Jokertje 21-09-10 11:46

@mjik83

Dat argument dat jij noemt hoor ik wel vaker, maar snap ik toch niet echt. Je hebt -als je eenmaal een product gekocht hebt- toch niet per definitie het recht om hem om te ruilen als er eenmaal een betere versie verschijnt??

Is er eigenlijk wel een standaard wettelijke minimum 'proeftijd' bij mobieltjes? Is het niet zo dat je alleen recht hebt op ruilen/refund als je product defect is of iets dergelijks? (Ik weet trouwens niet wat er in T-mobile's en andere aanbieders' hun eigen voorwaarden staat mbt 'proeftijd'?)

Nipje 21-09-10 13:41

Ik hoor het inderdaad ook wel vaker. Als T-Mobile nu al iets over die nieuwe iPhone zou weten, dan zou het al lang bekend zijn op het internet

dennis33 21-09-10 14:35

even een gerucht uit de wereld helpen:

GERUCHT OVER WITTE IPHONE DIE VERLAAT UITKOMT:

het gaat erom dat de sensor voor uitzenden wel werkt bij de witte iphone maar minder tot niet voor inkomend signaal.
Dus misschien is dit ook wel zo bij de zwarte iphone 4.

Hier is het aartikel:

There are many rumors for the delay for White iPhone 4 to be available. Now, the information is coming that the cause behind White iPhone 4 is due to malfunctioning of its proximity sensor. The proximity sensor of White iPhone 4 was able to transmit signal but was not able to receive them properly. It is being fixed now and White iPhone 4 is anticipated to be available by year end before Christmas.

Wil je meer lezen?
op deze website staat meer:

White iPhone 4 Delayed Due to Proximity Sensor [Video] | Mobiles DNA

mjik83 21-09-10 15:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jokertje (Bericht 566073)
@mjik83

Dat argument dat jij noemt hoor ik wel vaker, maar snap ik toch niet echt. Je hebt -als je eenmaal een product gekocht hebt- toch niet per definitie het recht om hem om te ruilen als er eenmaal een betere versie verschijnt??

Is er eigenlijk wel een standaard wettelijke minimum 'proeftijd' bij mobieltjes? Is het niet zo dat je alleen recht hebt op ruilen/refund als je product defect is of iets dergelijks? (Ik weet trouwens niet wat er in T-mobile's en andere aanbieders' hun eigen voorwaarden staat mbt 'proeftijd'?)

Zou het zelf ook niet doen dus het is ook niet echt een argument van mijn eigen visie, maar je weet hoe mensen zijn als ze het lezen over een verbeterde versie, die staan daar meteen op de stoep.

S¡mon 21-09-10 16:20

Apple heeft zelf al aangekondigd dat ze het hierbij laten. Ze stoppen dan ook met het bumper programma omdat het probleem toch kleiner is dan ze dachten, zo zeggen ze. Verwacht dus niet te veel. Ik zeg niet dat het niet mogelijk is, maar ik denk dat Apple alleen maar gratis bumpers uitdeelde onder druk van de media.

DnB 21-09-10 23:02

Sowieso mogen we niet klagen, want de dekking in Nederland blijkt ook nog eens veel beter. Ik heb er vrijwel geen last van, en mijn telefoontjes kappen er ook niet mee.
Buiten het feit dat ik iedereen STERK adviseer zo snel mogelijk een bumper/case/hoesje aan te schaffen want ze gaan veel te snel kapot. Een klein krasje kan nog wel, maar nu zit er ook bij mij al een behoorlijk grote en diepe kras over m'n gehele voorkant. Niet fijn dus.
En gezien je die bumper dan toch hebt is er ook meteen geen 'probleem' meer!

Delvenaartje 22-09-10 10:33

Denk dat iedereen pas kan oordelen als ze zelf een iPhone 4 hebben, iedere telefoon + gebruiker is anders :)

Rianne20 24-09-10 16:06

Ik vind het zo'n raar gerucht. En ik wacht door dat stomme gerucht eigenlijk al 3 weken op het aanschaffen van een iPhone 4. Maar niemand geeft duidelijkheid (al weet ik bijna zeker dat Apple het óf niet doet óf stiekem) maar waarom zou iemand van T-Mobile zoiets zeggen eigenlijk (ja verkoop-technisch gezien begrijp ik het ook wel). Maar wat als je zo'n toestel hebt, en T-Mobile zegt dat het een nieuwe is, en vervolgens blijkt het niet zo te zijn. Wat is je recht dan op zo'n moment?

Delvenaartje 24-09-10 16:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rianne20 (Bericht 569022)
Ik vind het zo'n raar gerucht. En ik wacht door dat stomme gerucht eigenlijk al 3 weken op het aanschaffen van een iPhone 4. Maar niemand geeft duidelijkheid (al weet ik bijna zeker dat Apple het óf niet doet óf stiekem) maar waarom zou iemand van T-Mobile zoiets zeggen eigenlijk (ja verkoop-technisch gezien begrijp ik het ook wel). Maar wat als je zo'n toestel hebt, en T-Mobile zegt dat het een nieuwe is, en vervolgens blijkt het niet zo te zijn. Wat is je recht dan op zo'n moment?

Tsja.. je laat je meeslepen door de HYPE van heel de wereld, of je kijkt zelf de dingen na, vraagt 't bij vrienden na of zij er evt. last van hebben en maakt op basis van die antwoorden voor jezelf de keuze.. ;)

Succes met je beslissing :D

Rianne20 24-09-10 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Delvenaartje (Bericht 569040)
Tsja.. je laat je meeslepen door de HYPE van heel de wereld, of je kijkt zelf de dingen na, vraagt 't bij vrienden na of zij er evt. last van hebben en maakt op basis van die antwoorden voor jezelf de keuze.. ;)

Succes met je beslissing :D

Heb ik ook gedaan. ;) Broer van een vriendin heeft nergens last van, een leraar heeft ook nergens last van en de vader van een vriend heeft nergens last van. Verder ken ik niemand die de iPhone 4 hebben, dus veel vergelijkingsmateriaal heb ik verder niet. Had hier tijdje terug wel een topic over gestart. Ik geloof namelijk niet zo in al die geruchten over een nieuwe iPhone, maar ik wil wel graag een uitleg over de 30 september deadline voor de bumpers. Maar waarschijnlijk hebben ze gewoon een 'einddatum' moeten geven.

Delvenaartje 24-09-10 16:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rianne20 (Bericht 569045)
Heb ik ook gedaan. ;) Broer van een vriendin heeft nergens last van, een leraar heeft ook nergens last van en de vader van een vriend heeft nergens last van. Verder ken ik niemand die de iPhone 4 hebben, dus veel vergelijkingsmateriaal heb ik verder niet. Had hier tijdje terug wel een topic over gestart. Ik geloof namelijk niet zo in al die geruchten over een nieuwe iPhone, maar ik wil wel graag een uitleg over de 30 september deadline voor de bumpers. Maar waarschijnlijk hebben ze gewoon een 'einddatum' moeten geven.

Ik heb vorige keer gevraagd 'wat gebeurd er als de bumpers na de 30e niet meer uitgedeeld worden?'
Toen kreeg ik van iCentre het antwoord dat de aktie gewoon afloopt omdat de klachten lang niet zo erg zijn hier..

Dus ach.. ik denk dat je het goed hebt met wat je zegt: 'einddatum'.. want sja, Apple blijft niet aan de gang natuurlijk ;) anders zouden ze wel Apple-claus heten :p

Rianne20 24-09-10 16:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Delvenaartje (Bericht 569060)
Ik heb vorige keer gevraagd 'wat gebeurd er als de bumpers na de 30e niet meer uitgedeeld worden?'
Toen kreeg ik van iCentre het antwoord dat de aktie gewoon afloopt omdat de klachten lang niet zo erg zijn hier..

Dus ach.. ik denk dat je het goed hebt met wat je zegt: 'einddatum'.. want sja, Apple blijft niet aan de gang natuurlijk ;) anders zouden ze wel Apple-claus heten :p

Klopt. ;) Ze kunnen inderdaad niet aan de gang blijven. Maar ik ga binnenkort toch wel een iPhone 4 bestellen. Maar zit nog even te twijfelen omdat 'ie best wel snel kapot gaat (het glas) en ben bang dat dat net weer bij mij gaat gebeuren. En ook weer verhalen gelezen van iPhones die beschadigen door hoesjes etc. Dus even nogmaals alles goed uitzoeken. ;)

KainNL 24-09-10 17:05

Ook hier in België bevestiging gekregen van een Mobistar verkoper.... er is nu een wachttijd van 3 maanden als je niet gereserveerd hebt... en medio januari/februari, dus 5 maandjes in totaal wachten, brengt Apple een verbeterde ip4 uit. Deze zijn op dit moment in de maak !!
Dus deze jongen gaat gewoon ff geduld hebben !!

mfmvdsande 24-09-10 19:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KainNL (Bericht 569105)
Ook hier in België bevestiging gekregen van een Mobistar verkoper.... er is nu een wachttijd van 3 maanden als je niet gereserveerd hebt... en medio januari/februari, dus 5 maandjes in totaal wachten, brengt Apple een verbeterde ip4 uit. Deze zijn op dit moment in de maak !!
Dus deze jongen gaat gewoon ff geduld hebben !!

Ik wil me eigenlijk niet mengen in deze discussie, maar het enige wat ik erover kwijt wil is dat je het woord van een mobistar verkoper niet al te serieus moet nemen. Die spreken elkaar nog al eens tegen...
Lees maar terug in alle topics over de release van de iPhone.

beyazz 24-09-10 22:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mfmvdsande (Bericht 569242)
Ik wil me eigenlijk niet mengen in deze discussie, maar het enige wat ik erover kwijt wil is dat je het woord van een mobistar verkoper niet al te serieus moet nemen. Die spreken elkaar nog al eens tegen...
Lees maar terug in alle topics over de release van de iPhone.

Ik denk juist van wel. Ik bedoel hij schrikt hiermee potentiele klanten, als het echt waar is.

SeekerNL 24-09-10 22:50

Ik koop sowieso geen nieuwe iPhone tot dat dat hardware probleem is op gelost, want hij mag dan nog zo snel zijn. Dus maar hopen inderdaad, misschien dat er daarom zo weinig voorraden zijn.

Lowermate 24-09-10 23:27

Zo'n probleem is het nu ook weer niet in de praktijk. De foon werkt gewoon prima en als je niet deze iphone in die greep vasthoudt (en in praktijk hou je hem echt niet zo vast, ik in ieder geval niet) is er niks aan de hand.

SeekerNL 24-09-10 23:29

Dat hoop ik natuurlijk ook, mocht ik hem ooit echt gaan aanschaffen, de deathgrip zit toch links onder he?

Lowermate 24-09-10 23:37

Klopt.
Als ik hem vasthoud in mijn rechterhand , komt heb ik zelf mijn wijs en middelvinger om de achterkant en mijn pink hangt aan de onderkant.

SeekerNL 24-09-10 23:40

Dus als je gehoor links slecht is dan heb je nogal pech met iPhone 4 want dan raak je de deathgrip aan.

Lowermate 24-09-10 23:45

Ik persoonlijk niet. Als ik hem in mijn rechterhand hou, en bel , dan heb ik mijn duim aan de rechterkant van de foon en wijs, middel vinger en pink links. De pink boven het streepje.

SeekerNL 24-09-10 23:47

Heb jij je dat aan geleerd of deed je dat altijd al? Persoonlijk zou ik de iPhone 4 maar insturen voor garantie claim voor niet goed werken van de antenne , maar Apple geeft je een bumper dus je moet maar zwijgen?

Lowermate 25-09-10 00:22

Nee, zo doe ik het altijd. . Misschien soms op het streepje maar dan blijft m'n ontvangst goed.

Insturen voor garantie claim ? Hoezo.

Maar goed. Jij koopt hem toch niet , dus geen probleem verder toch.

SeekerNL 25-09-10 00:33

Nee klopt, maar als ik hem gekocht had en ik wist dit probleem niet dan zou ik wel gekeken hebben of hij niet voor garantie ingediend kon worden.

Lowermate 25-09-10 11:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SeekerNL (Bericht 569512)
Nee klopt, maar als ik hem gekocht had en ik wist dit probleem niet dan zou ik wel gekeken hebben of hij niet voor garantie ingediend kon worden.

Iedereen weet er toch van en dan zouden alle huidige kopers van die garantie gebruik maken ?
Hoe dan ook, voor mij is het geen probleem omdat ik er in de praktijk geen last van heb.
Tuurlijk komen er in de toekomst verbeterde iPhones maar dan kan je wel blijven wachten.

Vivarobben 25-09-10 11:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SeekerNL (Bericht 569403)
Ik koop sowieso geen nieuwe iPhone tot dat dat hardware probleem is op gelost, want hij mag dan nog zo snel zijn. Dus maar hopen inderdaad, misschien dat er daarom zo weinig voorraden zijn.

OVer wat voor hardwareprobleem praat jij in godsnaam?

Je hebt hem niet eens, heb wat verhaaltjes op inet gelezen en gelooft die anti iphone 4 HOAX nog ook?

Nou ik kan je uit eerste hand vertellen dat het complete onzin is dat je bereik weg valt als je in je iphone knijpt in je linkerhand, rechterhand, or what so ever. Hebben jullie zelf nu nog niet door dat dit een goedkope anti ip4 campagne is? Onvoorstelbaar hoeveel mensen hier nog gevoelig voor zijn ook. Bijna LACHWEKKEND gewoon. :d:d:d:d:d:d

Bariton 28-09-10 11:21

LACHWEKKEND ... Moet je mijn Iphone eens vasthouden en bellen bij mij thuis. Niets lachwekkends aan. De Deathgrip bestaat 100% in mijn geval en daarvoor hoef ik niet te knijpen. Vasthouden is voldoende, sterker nog, met mijn pink de antenne aanraken is voldoende. Echter zeg ik er gelijk bij dat het ligt aan de combinatie Deathgrip + T-mobile.
Ik wacht even de bumper af en hoop op verbetering.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:34.