//

Vanaf 30 september verbeterde iPhone 4?

Vanaf 30 september verbeterde iPhone 4? discussie in Archief forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door jaapdeunk Bovendien, waarom zouden mensen hun oude 4 willen inruilen als ze geen last hebben van een 'deathgrip'? Ik denk dat ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

 

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 12-09-10, 21:31
axestream's schermafbeelding
axestream axestream is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Rotterdam
Berichten: 61
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jaapdeunk Bekijk bericht
Bovendien, waarom zouden mensen hun oude 4 willen inruilen als ze geen last hebben van een 'deathgrip'?
Ik denk dat je het psychologische effect van een iP4 met hardware fix onderschat. Als je eerst ontkent dat er een probleem is, vervolgens zegt dat het maar een klein deel van de bezitters betreft om daarna toch met een verbeterde versie te komen, dan geef je de andere iP4 bezitters het idee dat er toch veel meer mis is met hun toestel (dan aanvankelijk toegegeven is). Zo kweek je argwaan en ontevredenheid. Immers, als er niks aan de hand is, waarom dan toch met een fix komen?

Gebruikers gaan dan overal op letten en als je naar fouten/problemen zoekt, zal je die ook vinden. Ook zullen ze het als er en keer een dropped call of slecht bereik is, (terecht of niet) toeschrijven aan de antenne.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 12-09-10, 21:49
chaser2600's schermafbeelding
chaser2600 chaser2600 is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 306
Stuur een bericht via MSN naar chaser2600
Standaard

Jongens.. Er is geen probleem en er valt dus niets op te lossen in een nieuwe versie. Laat je tcoh nie zo opnaaien door de anti iPhone media. Is het ook niet raar dat er opeens geen iphones meer ontploffen? Allemaal akties om het succes van de iPhone te dwarsbommen. Zonder resultaat, zie de verkoopcijfers.
  #23  
Oud 13-09-10, 16:35
atQuest's schermafbeelding
atQuest atQuest is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 201
Standaard

de telegraaf is geen krant, de bron is twijfelachtig, en ik geloof niet dat jullie doorhebben hoe apple in elkaar zit.

Voor Apple is "Het is niet ongebruikelijk dat fabrikanten een produkt op basis van voortschrijdend inzicht tussentijds aanpassen cq verbeteren." ongehoord. Nog nooit voorgekomen.
  #24  
Oud 14-09-10, 08:53
pdavie pdavie is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: noorden
Berichten: 128
Standaard

Inderdaad..Het is net met nieuwe auto's..In het begin volgen vaak modificaties/aanpassingen..Zelfde als met de iPhone..Ik mag in januari weer een nieuwe, ik zie rond die tijd wel wat er dan aangeboden wordt..Komt er wel een nieuwe rond het voorjaar, dan wacht ik wel, anders neem ik gewoon de iPhone4 hoor!!!
  #25  
Oud 14-09-10, 08:59
Sjord Sjord is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Limburg (NL)
Berichten: 105
Standaard

Lijkt me slim dat apple dit niet van te voren bekend maakt. Als ze het slim aanpakken laten ze als er een nieuwe mocht komen hem zo de markt op glippen . Maar lijkt me idd sterk dat er een nieuw type komt als ze zelf steeds ontkennen.
  #26  
Oud 14-09-10, 10:51
Delvenaartje Delvenaartje is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 169
Standaard

Leuk.. dat maakt 't nu dus nog vervelender.. NOG langer gaan wachten op de iPhone 4, of volgende week gewoon halen?
Ehh... HELP?
  #27  
Oud 14-09-10, 10:55
Sjord Sjord is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Limburg (NL)
Berichten: 105
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Delvenaartje Bekijk bericht
Leuk.. dat maakt 't nu dus nog vervelender.. NOG langer gaan wachten op de iPhone 4, of volgende week gewoon halen?
Ehh... HELP?
Gewoon gaan halen. Heb ik ook gedaan. Ik heb een trip naar belgie gemaakt en er daar bij de mediamarkt een besteld. Geloof mij, als ze stoppen met het weggeven van die hoesjes voor 30 september is het probleem voor het merendeel opgelost (als die er al waren).

Ik wil perse vodafone, heb een tijd gewacht tot zij met een aanbieding etc komen. Dit heeft me echter te lang geduurd en wil volgende maand zodra ik kan switchen van abbo direkt met de nieuwe phone aan de slag. Aangezien de abbokosten toch heel laag zijn icm een simonly bij vodafone heb ik dus gekozen voor een simonly.
  #28  
Oud 14-09-10, 11:31
Delvenaartje Delvenaartje is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjord Bekijk bericht
Gewoon gaan halen. Heb ik ook gedaan. Ik heb een trip naar belgie gemaakt en er daar bij de mediamarkt een besteld. Geloof mij, als ze stoppen met het weggeven van die hoesjes voor 30 september is het probleem voor het merendeel opgelost (als die er al waren).
Hmm.. Nouja als ik hoor dat (bijna) niemand last heeft van die antenne problemen, en dat 't allemaal zo opgeklopt is etc, weet ik ook niet waarom ik zou wachten..
En gratis case of niet, als ik zo'n case toch zou willen hebben, kan ik 'm alsnog altijd kopen, kost ook de hele wereld niet
  #29  
Oud 14-09-10, 12:06
Robkro's schermafbeelding
Robkro Robkro is offline
• iOS 10.0.2
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 78
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chaser2600 Bekijk bericht
Jongens.. Er is geen probleem en er valt dus niets op te lossen in een nieuwe versie. Laat je tcoh nie zo opnaaien door de anti iPhone media. Is het ook niet raar dat er opeens geen iphones meer ontploffen? Allemaal akties om het succes van de iPhone te dwarsbommen. Zonder resultaat, zie de verkoopcijfers.
Als ik de Iphone 4 in mijn linkerhand vast hou ( de zogenaamde deathgrip ) zie ik toch echt de bereikstreepjes drastisch terug lopen. Overigens is dat het meest zichtbaar op plaatsen waar het bereik niet geweldig is.
  #30  
Oud 14-09-10, 12:13
Delvenaartje Delvenaartje is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robkro Bekijk bericht
Als ik de Iphone 4 in mijn linkerhand vast hou ( de zogenaamde deathgrip ) zie ik toch echt de bereikstreepjes drastisch terug lopen. Overigens is dat het meest zichtbaar op plaatsen waar het bereik niet geweldig is.
Heb ditzelfde effect bij mijn huidige telefoon, een HTC Touch HD, die soms ineens wegvalt.
Dus ligt dat probleem nou echt alleen bij de iPhone 4?
  #31  
Oud 14-09-10, 12:15
Robkro's schermafbeelding
Robkro Robkro is offline
• iOS 10.0.2
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 78
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Delvenaartje Bekijk bericht
Heb ditzelfde effect bij mijn huidige telefoon, een HTC Touch HD, die soms ineens wegvalt.
Dus ligt dat probleem nou echt alleen bij de iPhone 4?
Denk het wel. Want bij mijn 3g is het niet zo.
  #32  
Oud 14-09-10, 13:08
Delvenaartje Delvenaartje is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robkro Bekijk bericht
Denk het wel. Want bij mijn 3g is het niet zo.
Ja of juist niet omdat mijn HTC het nu ook heeft?
Merk af en toe dat bellen in mijn slaapkamer zonder 'case' gewoon niet te doen is, valt ie telkens uit.
Nu is ons huis ook een bunker wat betreft ontvangst, hahaha!
  #33  
Oud 14-09-10, 16:39
Bariton Bariton is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 25
Standaard

Ik kan je nu uit eigen ervaring vertellen dat de deathgrip in mijn geval wel bestaat. Ik ben rechtshandig, meestal houd ik de gsm bij spelletjes en sms etc. in mijn linkerhand. En wel zo dat mijn duim links langs het toestel ligt en mijn vingers rechts van het toestel. Binnen 15 seconden gaat mijn bereik van 4 streepjes naar geen bereik. Heb het tientallen keren geprobeerd en het gebeurt zowel beneden als boven in huis. Ontvangst los op tafel is -93 met field test. Al met al, erger dan ik verwacht had. Moet hem echt anders vast houden wil ik nog gebeld kunnen worden. Als ik zelf bel houd ik hem met rechts vast en dan ondervind ik geen last.

Overigens heb ik geen iPhone abonnement maar nog een oude Flex abonnement.
  #34  
Oud 14-09-10, 21:18
Nipje Nipje is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 64
Standaard

Ik snap niet dat iedereen zo loopt te zeuren om de "Death Grip". Alle telefoons hebben hier ene KLEIN beetje last van, en de iPhone 4 ook.

Ik zelf heb Vodafone, en ik heb er TOTAAL GEEN last van. Echt totaal niet. Lekker vol bereik en alles werkt perfect.

Daarnaast zal apple echt niet na 30 september met een verbeterde iPhone komen. Het is niet een "Kleine hardwarematige aanpassing" zoals jullie beweren. Ik snap niet dat iedereen zich zo druk maakt. Apple heeft een week geleden ofzo aangegeven dat het probleem zelfs nog kleiner is dan dat werdt gedacht.

Geniet van je telefoon =X
  #35  
Oud 14-09-10, 22:48
mjik83 mjik83 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: Maastricht
Berichten: 59
Standaard

Ben toch nog flink aan het sparen om de Iphone aan te schaffen, dus ik wel best nog wel even wachten om te kijken of de geruchten op waarheid berusten.
  #36  
Oud 14-09-10, 23:15
jaapdeunk jaapdeunk is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 20
Standaard

wellicht dat het negatieve oordeel (opnieuw!) van de amerikaanse Consumentenbond toch meespeelt in de keuze van Apple om de Iphone 4 toch aan te passen cq te verbeteren...? Die-hard Apple fans zullen zich hierdoor niet laten leiden, maar het doorsnee publiek???

Consumentenbond VS raadt iPhone 4 opnieuw niet aan | nu.nl/gadgets | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
  #37  
Oud 15-09-10, 12:48
Delvenaartje Delvenaartje is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 169
Standaard

Consumentenbond VS raadt iPhone 4 opnieuw niet aan

Uitgegeven:14 september 2010 16:15Laatst gewijzigd:14 september 2010 16:47
AMSTERDAM – De Amerikaanse consumentenbond heeft het aanschaffen van de iPhone 4 opnieuw niet aangeraden.

© AFP

Dat blijkt uit een blog op de website van de consumentenbond.
De blog is een reactie op een verklaring van Apple dat het bedrijf binnenkort stopt met het uitdelen van gratis hoesjes om de signaalproblemen van de iPhone 4 weg te nemen. Volgens Apple zijn de problemen nog kleiner dan gedacht en is er na 30 september geen reden meer om op grote schaal hoesjes beschikbaar te stellen.



De Amerikaanse consumentenbond oordeelde in juli al dat mensen de iPhone 4 beter niet konden aanschaffen omdat het signaalverlies, als gevolg van aanraking van de antenne, er in een deel van de gevallen toe leidde dat de verbinding verbroken werd.

Verantwoordelijkheid


De bond liet later weten dat de aangeboden hoesjes inderdaad een oplossing voor het probleem zijn. Omdat Apple de verantwoordelijkheid volgens de bond nu weer bij de gebruiker legt, raad Consumer Reports de iPhone 4 wederom niet aan.
De bond pleit voor een permanente oplossing voor de problemen. Een aanpassing van het ontwerp van de telefoon zou zo'n oplossing kunnen zijn. Er gaan de laatste weken geruchten dat Apple het ontwerp zou gaan aanpassen, maar het bedrijf wilde daarop niet reageren.

Nederlandse consumentenbond


De Nederlandse consumentenbond heeft de iPhone 4 eveneens getest en kwam tot dezelfde conclusie als de Amerikaanse collega’s. Toch raadt de Consumentenbond het toestel niet af omdat de dekking in Nederland beter is.
“Door de betere dekking valt de verbinding niet uit bij signaalverlies”, aldus de bond tegenover NU.nl. In gebieden met slechte dekking kan het signaalverlies wel leiden tot het verbreken van de verbinding. De Consumentenbond laat verder weten uit te kijken naar een permanente oplossing van het probleem.

Heeft iemand zin om hierop te reageren...?

Laatst gewijzigd door Delvenaartje; 15-09-10 om 13:02.
  #38  
Oud 15-09-10, 15:44
Robkro's schermafbeelding
Robkro Robkro is offline
• iOS 10.0.2
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 78
Standaard

Zoals ik al eerder gemeld heb, bestaat het probleem echt wel. Ook heb ik eerder gemeld dat er verschil is door de mate van de dekking. Dus mijn ervaring komt in overeenstemming met de reactie van de nederlandse consumentenbond. Het is geen groot probleem maar de Death Grip bestaat echt. En dat heeft niks met gezeur te maken.
  #39  
Oud 15-09-10, 17:14
Delvenaartje Delvenaartje is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 169
Standaard

Tsja.. hoor en lees toch wel overal dat de 'death-grip' puur met situaties, links/rechts-handigheid te maken heeft, en dat de 'bumper case' er veel aan kan doen..

We'll see next week
__________________
There’s always something for anyone to love or hate. What makes the iPhone so special is that it takes love and hate with the loftiness of a royalty.
  #40  
Oud 15-09-10, 17:19
deKevster's schermafbeelding
deKevster deKevster is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Papendrecht
Berichten: 106
Standaard

Wat zeurt iedereen toch over die 'antenneproblemen'. Ik zelf heb een iPhone 4 uit Frankrijk en helemaal nergens last van. Kijk, dat je last heb van 'antenneproblemen' kan ik nog wel snappen als je T-Mobile gebruikt. Met KPN en Vodafone geen enkel probleem in ieder geval. ;-)
__________________
iPhone 6 PLUS - 16GB - FW: 8.3
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:40.