iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   Allemaal veel te dure iPhones (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/740-allemaal-veel-dure-iphones.html)

claeskens.matteo 09-10-07 20:32

Allemaal veel te dure iPhones
 
hey hey

Een vriend van mij heeft een iPhone gekocht en heeft deze al in zijn bezit. Hij heeft deze via het internet gekocht en 399 dollar betaald. Met de huidige koers (1.42) maakt dat 280 euro. Dus prijzen boven de 350 zijn echt gewoon belachelijk dan kan je beter wachten op de NL/BE iPhone. Ga nog aan hem de juiste manier vragen want 280 euro voor een iPhone zalig gewoon. En als je naar Amerika gaat en je koopt daar een iPod moet ge geen schrik hebben dat ze belastingen vragen aan de douane. Na uitvoerig onderzoek ben ik tot de conclussie gekomen dat je de iPhone moet uitpakken en in je zak ofzo steken dan lijkt dat dat je die al had. Dan mag de Douane daar niets voor rekenen omdat dat voor privé gebruik is. Dit is net hetzelfde voor nep handtassen uit turkije. Als je een normaal aantal meebrengt( 1 of 2) dan mag dat want dat is voor privé gebruik. Maar als je betrapt wordt op een hoog aantal maken ze wel moeilijkheden. Verwacht over enkele dagen de procedure voor de 399 dollar iPhone. Dit is echt want hij heeft zijn iPhone en ik heb deze gezien.

groetjes
eM

Jappe 09-10-07 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door claeskens.matteo (Bericht 5628)
hey hey

Een vriend van mij heeft een iPhone gekocht en heeft deze al in zijn bezit. Hij heeft deze via het internet gekocht en 399 dollar betaald. Met de huidige koers (1.42) maakt dat 280 euro. Dus prijzen boven de 350 zijn echt gewoon belachelijk dan kan je beter wachten op de NL/BE iPhone. Ga nog aan hem de juiste manier vragen want 280 euro voor een iPhone zalig gewoon. En als je naar Amerika gaat en je koopt daar een iPod moet ge geen schrik hebben dat ze belastingen vragen aan de douane. Na uitvoerig onderzoek ben ik tot de conclussie gekomen dat je de iPhone moet uitpakken en in je zak ofzo steken dan lijkt dat dat je die al had. Dan mag de Douane daar niets voor rekenen omdat dat voor privé gebruik is. Dit is net hetzelfde voor nep handtassen uit turkije. Als je een normaal aantal meebrengt( 1 of 2) dan mag dat want dat is voor privé gebruik. Maar als je betrapt wordt op een hoog aantal maken ze wel moeilijkheden. Verwacht over enkele dagen de procedure voor de 399 dollar iPhone. Dit is echt want hij heeft zijn iPhone en ik heb deze gezien.

groetjes
eM

Ja, er zijn zelfs prijzen rond de 500 euro, dat vind ik pas belachelijk.

Zou je misschien aan die vriend van je willen vragen of hij de doos heeft weggegooid of gewoon in zijn koffer heeft gedaan? Ik ga binnenkort ook naar de VS en ik vind het zonde om die doos weg te gooien:P

Ik moet eerst nog overtuigd worden om de iPhone te halen, want met versie 1.1.1 kan je er niet zoveel mee.

LJJ 09-10-07 21:01

Sjah, een iPhone (8Gb neem ik aan) voor 280,-.. Soms heb je mazzel (mij kostte t 350,- ;)), en soms betaal je meer :)
Als die maat van jouw voor 280,- een iPhone naar NL/BE weet te halen moet hij als de donder die dingen bestellen en hier verkopen! (waarom doet hij dat niet? Vraag je jezelf dan toch af :P)

En trouwens, de iPhone is hier nog niet te koop.. Dus geen enkele prijs is 'te duur' :)
Hij zal hier 400,- gaan kosten, met een tel. abbo.
Dus los zal de winkelwaarde wel iets van 500,- (+) worden.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door claeskens.matteo (Bericht 5628)
En als je naar Amerika gaat en je koopt daar een iPod moet ge geen schrik hebben dat ze belastingen vragen aan de douane. Na uitvoerig onderzoek ben ik tot de conclussie gekomen dat je de iPhone moet uitpakken en in je zak ofzo steken dan lijkt dat dat je die al had. Dan mag de Douane daar niets voor rekenen omdat dat voor privé gebruik is.

Dat is al eeuwen bekend :) Maar toch fijn dat je de moeite neemt om het de onwetende te melden ;)

mike 09-10-07 21:02

Ik ga vrijdag naar New York en ben van plan daar een iphone te kopen. Ik heb begrepen dat de iphone bij de at&t winkels veel slechter verkoopt dan bij de apple store dus ik hoop daar nog eentje van week 38 of eerder te kopen.
Heb je de doos weggegooid?

Lucas 09-10-07 22:04

Echter in AT&T stores proberen ze je ook het contract te laten tekenen.
Wat normaal niet mag, maar zijn al veel mensen die dit aan de hand hebben gehad.

Brownie 10-10-07 16:30

iPhones bij Apple store
 
Ik hoor zojuist van mijn neef uit NY dat de AT&T store je 500 dollar willen laten aanbetalen als borg voor het afsluiten van je abbo....
De Apple stores in NY hebben geen 1.0.2 meer dus het is nu afwachten op de nieuwe hack ontwikkelingen....

Martin

sic139 10-10-07 16:35

volgens mij komen die eraaan!

sic139 10-10-07 16:36

maar brownie; gaat je eigen inkoopactie dus niet door begrijp ik hieruit?

Brownie 10-10-07 17:27

iPhones
 
Jazeker wel, ik heb via mijn neef al 8 iPhones met 1.0.2 firmware in ons bezit die op 2 na al verkocht/gereserveerd zijn.
Maar aangezien ik veel reacties kreeg liep mijn neef een AT&T store binnen..

Gr Martin


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:54.