//

Proximus word verdeler in BELGIE ?

Proximus word verdeler in BELGIE ? discussie in Archief forum; ( verdwijnt na registratie ) Mijn vader heeft een computershop in belgie .. Gisteren heeft hij een brief gekregen van proximus dat hij iphone's kon winnen via hun! En dat ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

 

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 10-10-07, 12:14
Tasty Tasty is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Rumst
Berichten: 173
Standaard Proximus word verdeler in BELGIE ?

Mijn vader heeft een computershop in belgie ..
Gisteren heeft hij een brief gekregen van proximus dat hij iphone's kon winnen via hun!
En dat hij zich mag voorbereiden binnekort de iphone onder hun naam verder te verkopen! Over een datum is nog niets gezegt spijtig genoeg..

Misschien toch goed nieuws ! want in belgie moeten Iphone's nu eenmaal simlockvrij zijn!

Bewijs nodig ?
Kzal zo rap mogelijk een kopietje maken van dat blad , zodra ik het in mijn handen heb gehad!

Tasty
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 10-10-07, 12:22
truckdiver's schermafbeelding
truckdiver truckdiver is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Arendonk
Berichten: 2.510
Stuur een bericht via Instant Messenger naar truckdiver Stuur een bericht via MSN naar truckdiver
Standaard

vind het wel straf omdat er anders toch altijd grote geheimhouding is tot apple het zelf heeft voorgesteld,maar zoveel tebeter als het kopt
  #3  
Oud 10-10-07, 12:23
Tasty Tasty is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Rumst
Berichten: 173
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door truckdiver Bekijk bericht
vind het wel straf omdat er anders toch altijd grote geheimhouding is tot apple het zelf heeft voorgesteld,maar zoveel tebeter als het kopt
Kzal het je bewijzen !
  #4  
Oud 10-10-07, 12:24
truckdiver's schermafbeelding
truckdiver truckdiver is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Arendonk
Berichten: 2.510
Stuur een bericht via Instant Messenger naar truckdiver Stuur een bericht via MSN naar truckdiver
Standaard

laat maar komen,zou groot nieuws zijn
  #5  
Oud 10-10-07, 12:25
Bartje's schermafbeelding
Bartje Bartje is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: De Stille Kempen
Berichten: 109
Stuur een bericht via Instant Messenger naar Bartje
Standaard

Laten we eerst maar even afwachten tot er officiële bevestiging is.

Dat de iPhone hier simlockvrij moet zijn is een kwakkel. Koppelverkoop is inderdaad verboden, maar dat neemt niet weg dat er andere mogelijkheden zijn. Er zijn nog voorbeelden waarbij zogenaamde koppelverkoop mogelijk is.

En ook al moest ie simlockvrij worden, weet ik niet of we daar blij mee moeten zijn. Want de prijs zal ongetwijfeld een heel stuk in de hoogte gaan. Zoniet, zouden wereldwijd heel wat personen de iPhone in België bestellen en dat wil Apple natuurlijk ten allen tijde vermijden.

Een andere mogelijkheid is dat de iPhone door de drie operatoren gezamelijk zal worden aangeboden en dan is er van koppelverkoop geen sprake meer want dan heb je de keuze bij welke operator je hem haalt.
  #6  
Oud 10-10-07, 12:29
Tasty Tasty is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Rumst
Berichten: 173
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartje Bekijk bericht
Laten we eerst maar even afwachten tot er officiële bevestiging is.

Dat de iPhone hier simlockvrij moet zijn is een kwakkel. Koppelverkoop is inderdaad verboden, maar dat neemt niet weg dat er andere mogelijkheden zijn. Er zijn nog voorbeelden waarbij zogenaamde koppelverkoop mogelijk is.

En ook al moest ie simlockvrij worden, weet ik niet of we daar blij mee moeten zijn. Want de prijs zal ongetwijfeld een heel stuk in de hoogte gaan. Zoniet, zouden wereldwijd heel wat personen de iPhone in België bestellen en dat wil Apple natuurlijk ten allen tijde vermijden.

Een andere mogelijkheid is dat de iPhone door de drie operatoren gezamelijk zal worden aangeboden en dan is er van koppelverkoop geen sprake meer want dan heb je de keuze bij welke operator je hem haalt.
Mijn grote excuses voor dit topic !
Ik was een beetje overhaast, en mijn vader heeft me de verkeerde informatie doorgegeven ..
Hij dacht dat proximus de verdeler was van de iphone's maar blijkbaar was dat clickx die in het nieuwsblad dit artikel hadden geplaatst ! ( zie mijn ander topic)

100 x sorry ..
Kvind het echt spijtig , en zal volgende keer wachten tot ik echt meer bewijzen heb!

Mischien een slotje mogelijk ? !
  #7  
Oud 10-10-07, 12:38
Bartje's schermafbeelding
Bartje Bartje is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: De Stille Kempen
Berichten: 109
Stuur een bericht via Instant Messenger naar Bartje
Standaard

Geen probleem. Ik heb de advertentie ook gezien in het nieuwsblad en men draait daar de mensen een rad voor de ogen, want men laat uitschijnen dat men onmiddellijk kan bellen, terwijl dit natuurlijk niet waar is…
  #8  
Oud 10-10-07, 15:45
chiquita chiquita is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 19
Standaard

9 kansen van de 10 zal het Mobistar worden.
Hier zijn vertegenwoordigers van alle 2 partij'en en die van mobistar zei dat ze er mee bezig waren en wss in orde kwam.
Proximus zei ons dat zij het niet zullen zijn, dus....

+ in de standaard stond dat Mobistar het gerucht dat zij de Iphone uitbrengen (en nog wel op 7 December 2007) ontkennen. Maar waar rook is, is vuur
  #9  
Oud 13-10-07, 16:15
TodiWa TodiWa is offline
• iOS 1.1.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 50
Standaard

Heb jij als provider toevallig Mobistar?
  #10  
Oud 13-10-07, 19:06
pwain pwain is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Antwerpen
Berichten: 260
Standaard

Ongelooflijk hoe sommige mensen blijven geloven/beweren dat de iPhone bij één bepaalde operator zal uitgebracht worden.

Gelukkig zal dit NOOIT gebeuren in België Onze wetgeving is hier héél duidelijk in en loopt al voor op deze die Europa wenst voor al zijn lidstaten.

Apple zal hier dus NOOIT één bepaalde operator kunnen uitkiezen als exclusieve partner. Gelukkig maar. Apple heeft verschillende mogelijkheden voor ons:

1) De iPhone niet lanceren in België
2) De Belgische iPhone aanvaardt enkel SIM kaarten van de operatoren die in dat land (België) dus gevestigd zijn.
3) Een simlock vrij toestel uitbrengen

Het enige dat Apple kan doen is een operator aanbevelen. De mensen er op attent maken dat de iPhone 100% werkt bij die éne provider. Meer kunnen ze niet doen.

De geruchten van Proximus, Mobistar,... kan je allemaal in je prullenmand gooien. Ze zijn gebaseerd op niets en compleet niet realiseerbaar in onze landje. Gelukkig maar!
  #11  
Oud 14-10-07, 10:32
Peter's schermafbeelding
Peter Peter is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Antwerpen - België
Berichten: 432
Standaard

exact, en bij een 2de versie van de iphone zullen we niet langer moeten wachten dan de VS aangezien dan alle formaliteiten opgelost zijn.
  #12  
Oud 16-10-07, 18:38
Lode Lode is offline
• iOS 1.0.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 16
Standaard

Ik vraag me af of Apple de lucratieve deal om de iPhone via een vaste operator aan te bieden, zal opgeven voor een (piepklein) landje als België... Ik zie het nog niet gauw gebeuren dat ze de iPhone speciaal voor België simlockvrij zullen maken. Ik dacht eerst aan "niet aanbieden" maar had nog niet stilgestaan bij de mogelijkheid om de iPhone toegankelijk te maken voor alle Belgische operatoren... Wie weet...
  #13  
Oud 16-10-07, 18:59
pwain pwain is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Antwerpen
Berichten: 260
Standaard

simlock vrij kan best. Je betaald er alleen een hogere prijs voor. Hoger dan dat je alle kosten inclusief abonnement rekent.
  #14  
Oud 17-10-07, 10:25
chiquita chiquita is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 19
Standaard

Simlock vrij, voor ons landje alleen, zal nooit gebeuren vreesk.

1)Ofwel moeten ze al de telefoons simlock vrij maken. lijkt me onwaarschijnlijk na al die deals met operators
2)Ofwel vinden ze een juridisch achterpoortje zodat ze toch een "soort" koppelverkoop kunnen doen.
3)Ofwel komt hij er niet.

Persoonlijk gok ik op optie 2 (of hoop ik dat??)
  #15  
Oud 17-10-07, 11:49
pwain pwain is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Antwerpen
Berichten: 260
Standaard

persoonlijk hoop ik dat optie 2 er nooit komt. Het merendeel van de gebruikers wenst dit niet. Bovendien blijf je dan steeds met een zwarte markt zitten en is het verplicht abbo een hele slechte zaak.
Het ruikt zelfs een beetje naar DRM achtige toestanden op de phone.

Gelukkig is de wetgeving hier heel duidelijk in. Een addertje onder het gras is er niet te vinden. Ik vermoed dat deze ihone niet elk land zal bereiken maar zijn opvolger wel.
  #16  
Oud 30-10-07, 02:44
Roue Roue is offline
• iOS 6.0.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 71
Standaard

Ik denk dat de iPhone niet in belgie zal komen

1. Inwoners te weinig ...
2. kan wel maar dan moeten ze alleen met abbo worden verkocht.. dus een verplichte abbo bij Proxi Base of Mobi
  #17  
Oud 22-11-07, 19:38
pjb155 pjb155 is offline
• iOS 2.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Gent, Belgie
Berichten: 12
Standaard

als apple de iphone overal aanbiedt, behalve in belgie, dan is dit eigenlijk een schending van de interne markt principes van de europese unie (artikel 81,82 EG-verdrag)

als het zover komt kan apple dus aangeklaagd worden via het europees hof van justitie omdat mensen die in België wonen benadeeld worden, terwijl ze slechts beroep doen op hun vrijheid van vestiging in de EU.

de iphone zal allicht op de belgische markt komen, maar dan veel later en zeker duurder dan landen waar dit soort exclusiviteit wel wettelijk kan.
  #18  
Oud 22-11-07, 21:41
offroad offroad is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 11
Standaard

Piste van simlock-vrije (maar duurdere) iphone in België is inderdaad mogelijk

Maar toch vermoed ik dat 1 provider voorkeur zal krijgen gezien er voor de functie 'visual voicemail' toch wat investeringen vereist zijn. 't Zou uiteraard fijn zijn mochten alle Belgische providers deze functie ondersteunen.
  #19  
Oud 20-05-08, 15:08
Delphii's schermafbeelding
Delphii Delphii is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Maasmechelen
Berichten: 196
Standaard

Mobistar (orange) wordt het!
  #20  
Oud 20-05-08, 17:51
gmlens gmlens is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Brasschaat
Berichten: 98
Exclamation mobistar - proximus - Base ?

ja mobistar - proximus en Base ????
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Pay & Go (Proximus België) direct leeg bij 3Gs. Joery Proximus 9 25-04-12 02:26
Geen Service - (Land: België - Operator: Proximus) Mackjenzie Overige providers Nederland 9 26-12-09 20:52
België: Proximus gaat de verdeler zijn voor Google Phone Puck84 Overige providers België 1 13-05-09 16:01
iPhone 3G: Kan je een Iphone 3G ook in België met proximus gebruiken. Jonckhere Unlock 4 05-05-09 19:26

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:09.