iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   [Heb 1.1.1 al voordat ik hem uit de doos haalde] Wat te doen en wat zijn de nadelen? (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/776-1-1-1-voordat-de-doos-haalde-doen-zijn-de-nadelen.html)

Pietje123456 10-10-07 18:43

[Heb 1.1.1 al voordat ik hem uit de doos haalde] Wat te doen en wat zijn de nadelen?
 
titel spreekt voor zich

Lucas 10-10-07 18:47

Enige nadeel op dit moment is dat je met een downgrade niet kunt bellen.
Met een 1.1.1 ook niet, maar er is al een Jailbreak in de maak zodat je in princiepe hetzelfde kunt als met een gedowngrade 1.0.2

Freek 10-10-07 19:16

Controleer voordat je hem uitpakt op de doos het serialnr. Kijk naar de twee cijfers na de tweede 7; dit is de week van productie. 38 of lager: geen probleem dat is maximaal een 1.02. In week 39 heb je 50% kans maar boven de 39 heb je altijd met een 1.1.1 te maken.

rolandr 13-10-07 03:53

Ik heb hetzelfde probleem sinds ik vanmiddag en iPhone 1.1.1 heb gekocht.
Unlocken van deze versie kan met 1.1.1 (iPhoneSimFree), jailbreaken is al gelukt en wordt heel binnenkort ook mogelijk voor de 'gewone gebruiker', maar hoe activeer ik hem?

EricJ 13-10-07 09:21

@rolandr:

Hoe heb je dat gedaan? Ik krijg maandag mijn exemplaar.
Dus: je haalt hem uit de doos...en dan? Wat is de volgende stap(pen)?

Fresh 13-10-07 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Freek (Bericht 5925)
Controleer voordat je hem uitpakt op de doos het serialnr. Kijk naar de twee cijfers na de tweede 7; dit is de week van productie. 38 of lager: geen probleem dat is maximaal een 1.02. In week 39 heb je 50% kans maar boven de 39 heb je altijd met een 1.1.1 te maken.

Heb net een nieuwe iPhone gekocht van week 38.
Waarschijnlijk dus 1.0.2.
Hoe kan ik nu zeker weten dat er ook 1.0.2 op staat?

Ik ben er al uit. Volgende keer wat langer zoeken voor ik weer iets post.
Voor degenen die geinteresseerd zijn:
Unlock the iPhone - a simple tutorial!

Marco

Freek 13-10-07 17:42

@Fresh: gefeliciteerd, je hebt op zeker een 1.02 en je kan zonder problemen activeren, jailbreaken en unlocken. Ik heb er van de week nog twee uit 38 unlocked. Succes!!

Fresh 13-10-07 18:25

Hey Freek,

Ben er nu mee bezig (met iBrickr).
Ik nu bezig de PXL files te installeren, maar iBrick blijft maar bezig. Ik moet steeds de telefoon uit en aan zetten. Heb het al zeker 20 keer gedaan.
Enig idee hoe vaak dat moet? Zit ik soms in een loop?

Marco

Freek 13-10-07 18:32

Ja, dit gaat niet goed. Dit is de beste methode, van de week was ik binnen tien minuten aan het bellen met de iPhones:
1) Kies in wiNstaller de knop "activate", je iPhone wordt nu gejaibreaked én geactiveerd. Duurt ongeveer een minuut.
2) Ga naar iBrickr, en zorg dat je apps kunt installeren. (dit duurt alles bij elkaar een minuut of vijf, en uit mn hoofd gezegd moet je twee maal uit- en aanzetten).
3) Zet via iBrickr anySIM erop en draai die op je iPhone. Ongeveer twee/drie minuten.

Dat is alles. Het kan zijn dat je - gezien het probleem dat je beschrijft - even opnieuw moet restoren (1.02!!!), maar je kan ook meteen met wiNstaller proberen, restoren kan altijd nog.

Fresh 13-10-07 18:47

Freek,

Ik heb je even een mailtje gestuurd, want het wordt hier een beetje OT, denk ik.
Alvast bedankt voor je hulp!

Marco

Fresh 13-10-07 19:40

Nou, het is gelukt, ik kan bellen!
Nogmaals bedankt, Freek!

Evert, in die link die ik eerder heb neergezet staat onder "troubleshooting" hoe je kunt downgraden naar 1.0.2
Mijn telefoon was al 1.0.2, dus ik hoefde (wat dat betreft) niks te doen.
Je kunt ergens op iPhoneclub waarschijnlijk ook wel ergens vinden hoe het moet.

Marco

Junior1986 15-10-07 10:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fresh (Bericht 6657)
Nou, het is gelukt, ik kan bellen!
Nogmaals bedankt, Freek!

Evert, in die link die ik eerder heb neergezet staat onder "troubleshooting" hoe je kunt downgraden naar 1.0.2
Mijn telefoon was al 1.0.2, dus ik hoefde (wat dat betreft) niks te doen.
Je kunt ergens op iPhoneclub waarschijnlijk ook wel ergens vinden hoe het moet.

Marco

Top!
Snap nu helemaal hoe het moet.
Morgen komt mijn iPhone! Ben benieuwd of het 1.1.1. is.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:29.