iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   iOS 4.2 nu op 16 of 24 november (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/77610-ios-4-2-op-16-24-november.html)

larssie111 14-11-10 13:39

iOS 4.2 nu op 16 of 24 november
 
wanneer kom IOS 4.2 uit?

Bezitters van iPhones en iPads kijken al een tijdlang reikhalzend uit naar de update van het besturingssysteem van hun apparaten, versie 4.2 van iOS. Velen dachten dat die deze week zou komen, op dinsdag of vrijdag. Maar hij kwam dus niet. Nu gaat het gerucht dat de update op 24 november pas komt. Een ander gerucht spreekt over 16 november. In ieder geval zou Apple nog wat probleempjes hebben op te lossen.

Die probleempjes zouden betrekking hebben op de Wi-Fi-connectiviteit van de iPad. Zoals bekend gaan zowel de iPhone als de iPad hetzelfde OS voeren vanaf deze versie. De nieuwe versie heeft ook verbeteringen in petto voor oudere iPhones, zoals de 3G die volgens iPhonebezitters nauwelijks te gebruiken is met de huidige versie van iOS, nummer 4.1.

Overigens heeft Apple deze week wel een nieuwe versie van iTunes doen uitgaan, met rugnummer 10.1, wat gezien kan worden als een voorbereiding op het uitbrengen van de nieuwe iOS-versie.

Maar het is dus weer even wachten, en zoals gebruikelijk hult Apple zich in volstrekt stilzwijgen. Het enige wat er uit de mond van de fabrikant komt, is dat het nieuwe OS 'ergens in november' zal verschijnen. En dat de meeste updates van Apple op een dinsdag of een vrijdag de lucht in gaan, is ook bekend. Dus er zit niets anders op dan maar weer even te wachten, tenminste als je een iPhone of iPad hebt.



http://www.devicemag.com/wp-content/...4.2-update.jpg

bron : All About Phones

ShortyEx 14-11-10 14:37

Wat ik niet snap is dat ze iOS 4.2 voor de iPhone gebruikers niet gewoon al uitgeven. En dan een beetje later als de problemen met de Wi-Fi voor iPad zijn opgelost, kunnen de iPad gebruikers er ook mee aan de slag...

Het begint allesins serieus op mijn zenuwen te werken dat het steeds mysterie moet zijn rond Apple producten.

twcoolen 14-11-10 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ShortyEx (Bericht 600268)
Wat ik niet snap is dat ze iOS 4.2 voor de iPhone gebruikers niet gewoon al uitgeven. En dan een beetje later als de problemen met de Wi-Fi voor iPad zijn opgelost, kunnen de iPad gebruikers er ook mee aan de slag...

Het begint allesins serieus op mijn zenuwen te werken dat het steeds mysterie moet zijn rond Apple producten.

Blijkbaar werk jij niet in de ICT.

Aangezien deze release hetzelfde is voor zowel de iPad als de iPhone betekent een aanpassing voor het Wi-Fi probleem van de iPad ook een nieuwe release voor de iPhone.

Het is toch logisch dat ze iOS 4.2 nog niet gaan uitbrengen als dat betekent dat ze binnen 2 weken alweer een patch ervoor moeten uitbrengen.

De kosten voor het uitbrengen van een release of patch zijn enorm (ontwikkeling, testing, deployment). Die kosten gaan ze niet nog hoger laten uitkomen alleen omdat een paar gebruikers niet kunnen wachten.

November is nog niet afgelopen...

XIII 14-11-10 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door twcoolen (Bericht 600287)
Aangezien deze release hetzelfde is voor zowel de iPad als de iPhone betekent een aanpassing voor het Wi-Fi probleem van de iPad ook een nieuwe release voor de iPhone.

Ieder iDevice heeft zijn eigen firmware en alleen voor de iPad is (stiekem) een b-versie van de GM uitgebracht...

larssie111 14-11-10 16:29

Inderdaad iOS 4.2 GM 2 uit al uit veel Mesen weten dit nog niet
Het is volgensmij opgelost en kunnen we binnenkort (16 november) van iOS 4.2 genieten

Het is nog niet zeker maar het kan natuurlijk ook de 24ste zijn

Even afwachten

mausje68 14-11-10 17:15

Ik heb sinds gisteren ios 4.2 op mijn iPhone en iPad gezet en sindsdien werkt de remote app. Geeft aan dat ik op een ander netwerk zit. Er zijn dus nog meer problemen.

Guest-20180925190238 14-11-10 17:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door larssie111 (Bericht 600301)
Het is nog niet zeker maar het kan natuurlijk ook de 24ste zijn

Het kan natuurlijk ook op Pakjesavond of op Oudjaarsavond zijn :rolleyes:

ShortyEx 14-11-10 22:26

@twcoolen: excuseer? Werk jij dan in de ICT? Zoals in de post onder je staat, ieder stuk hardware heeft zijn bijhorende firmware... Trouwens al zou dat niet zo zijn waarom zou het dan kunnen dat iPhone zijn (nu) perfecte werkende update krijgt. En dat de iPad gebruikers enkele weken later hun perfect werkende update krijgen.

Imo is het zo dat de problemen met de 4.2 GM niet gerelateerd zijn aan de hardware van de iPhones, maar aan die van de iPad. Wat betekent dat een zogezegde patch voor de 4.2 die dan zou kunnen uitkomen, (volgens mij) helemaal niet nodig is.

En als je het echt wilt weten, ik ben informaticus. Toch bedankt voor je professionele mening ;)

twcoolen 15-11-10 08:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ShortyEx (Bericht 600451)
@twcoolen: excuseer? Werk jij dan in de ICT? Zoals in de post onder je staat, ieder stuk hardware heeft zijn bijhorende firmware... Trouwens al zou dat niet zo zijn waarom zou het dan kunnen dat iPhone zijn (nu) perfecte werkende update krijgt. En dat de iPad gebruikers enkele weken later hun perfect werkende update krijgen.

Imo is het zo dat de problemen met de 4.2 GM niet gerelateerd zijn aan de hardware van de iPhones, maar aan die van de iPad. Wat betekent dat een zogezegde patch voor de 4.2 die dan zou kunnen uitkomen, (volgens mij) helemaal niet nodig is.

En als je het echt wilt weten, ik ben informaticus. Toch bedankt voor je professionele mening ;)


Informaticus zegt al voldoende :p

Ongeacht of elke iDevice zijn eigen Firmware heeft, ze worden niet separaat ontwikkeld.

Maar geduld is een schone zaak en zoals ik al eerder aangaf, november is nog niet voorbij....

XIII 15-11-10 11:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door twcoolen (Bericht 600511)
Ongeacht of elke iDevice zijn eigen Firmware heeft, ze worden niet separaat ontwikkeld.

Apple zal vast 1 broncode archief gebruiken waaruit ze de verschillende firmware varianten compileren. Feit is dat ze alleen een aangepaste (binary) firmware voor de iPad hebben vrijgegeven. Misschien omdat het Wi-Fi probleem in een stuk code zit dat specifiek voor de iPad is? Het blijft speculeren...

Ik ben eigenlijk best wel benieuwd hoe Apple dit nou echt heeft opgetuigd. Is daar publiekelijk toegankelijke informatie over? Waar?

PS: inhoudelijke discussie is prima, maar laten we wel aardig blijven tegenover elkaar.

ppl 15-11-10 19:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door twcoolen (Bericht 600511)
Informaticus zegt al voldoende :p

Dan mag jij je wel heeeeeel erg diep gaan schamen als je de basics van ontwikkeling niet eens onder de knie hebt. Ik zou toch eens beginnen bij de mogelijkheden van een version control system zoals subversion of de distributed version control systems zoals git en mercurial. Dan zul je ineens zien dat het ontwikkelen van diverse versies van hetzelfde doodnormaal is. Zo even uit het hoofd is parallel ontwikkelen bij sommige ontwikkelmethodieken zelfs het uitgangspunt.

Een en ander was ook wel goed te zien bij de introductie van de iPad. Deze draaide wel iOS3.x maar een aparte versie specifiek voor de iPad. Er zijn ook diverse fixes geweest voor de iPod Touch en de iPhone waardoor ze op een gegeven moment met versienummers zijn gaan knoeien om de boel weer gelijk te trekken. Datzelfde doen ze nu weer met de iPad. Vanaf 4.2 zou iedere iDevice dezelfde iOS versie moeten draaien. Zoals je nu al bij de GM versies ziet is dat niet geheel waar. Bij de iPad versie is er een nieuwe uitgebracht waarbij ze een letter b achter het versienummer hebben gezet. Er is dus een aparte GM versie voor iPhone/iPod Touch en een aparte voor de iPad.

Er kan dus prima een aparte release voor iPod Touch/iPhone en iPad worden aangehouden. Wil je dit vanuit management perspectief? Nee want uiteindelijk zul je toch moeten gaan mergen. Dan kun je het netzo goed in 1x goed doen. Verder speelt er natuurlijk ook wat marketing een rol. Net als in een restaurant staat het heel wat beter als men de hele tafel in 1x uit serveert en iedereen tegelijkertijd eten krijgt. Het heeft niets met ontwikkelen zelf te maken maar domweg met marketing/management keuzes.

Citaat:

Ongeacht of elke iDevice zijn eigen Firmware heeft, ze worden niet separaat ontwikkeld.
Zoals de GM al laat zien is er wel de mogelijkheid tot branchen. Als je graag alles in 1 lijn wil houden betekent dat je op een gegeven moment ook weer een merge moet doen met je trunk. Zo'n branch is nou een heel mooi voorbeeld van een parallelle ontwikkeling. En iOS 4.2 weer een hele mooie voor het mergen van de iPad branch met de trunk. Nou is dit maar een simplificatie, in werkelijkheid zal het wel een stukje gecompliceerder liggen.

twcoolen 15-11-10 20:57

Mooie quotes uit het subversion handboek...

Blijkbaar heb je mijn initiële reactie niet goed gelezen. Het gaat om het hele proces er omheen. ST/Regression/UAT test cycles, home tests, deployments naar iTunes, etc.

Apple gaat dit proces niet overhoop halen omdat enkele klanten niet het geduld hebben om enkele dagen te wachten. Al helemaal niet aangezien ze nog ruim binnen de beloofde termijn zitten...

Al met al, niets mysterieus aan en we kunnen blijven 'kibbelen' tot we een ons wegen, want.... November aint over yet...

Yzord 15-11-10 21:54

iOS komt pas op 24 november
 
Beetje vreemd dat er op iphoneclub geen aandacht aan besteed wordt, maar iOS4.2 komt op 24 november uit. Dus nog ruim een week geduld ;)

King1987 15-11-10 21:55

\\Topics samengevoegd.

Uiteraard wordt er op het forum al over gepraat :D Je vermeld overigens geen bron....

Yzord 15-11-10 21:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 600837)
\\Topics samengevoegd.

Uiteraard wordt er op het forum al over gepraat :D Je vermeld overigens geen bron....

Moet dat dan? Ik zit in afdeling geruchten :confused:

twcoolen 15-11-10 22:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yzord (Bericht 600839)
Moet dat dan? Ik zit in afdeling geruchten :confused:

Tja, je bent nogal zeker van je zaak. Dan is een bron toch minimaal het vermelden waard.

Yzord 15-11-10 22:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door twcoolen (Bericht 600847)
Tja, je bent nogal zeker van je zaak. Dan is een bron toch minimaal het vermelden waard.

Een bron vermelden in afdeling geruchten? Ik vrees dat ik te oud word voor dit soort begrijpelijkheden.

twcoolen 16-11-10 14:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yzord (Bericht 600851)
Een bron vermelden in afdeling geruchten? Ik vrees dat ik te oud word voor dit soort begrijpelijkheden.

Nee, als je aangeeft dat je gehoord hebt dat op 24 november 4.2 mogelijk uit zal komen komt dat minder stellig over als: "iOS4.2 komt op 24 november uit". In dat geval krijgen wij het idee dat je zeker van je zaak bent, terwijl je dat niet bent.

Maar goed, geen bron is ook prima. We zien wel wanneer het uitkomt.. Ik zeg 16 november 2010...;)

ppl 16-11-10 15:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door twcoolen (Bericht 600798)
Mooie quotes uit het subversion handboek...

Die er niet eens in staan en waar ik geen gebruik van maak omdat het niet geschikt is voor decentraal gebruik...

Citaat:

Blijkbaar heb je mijn initiële reactie niet goed gelezen. Het gaat om het hele proces er omheen. ST/Regression/UAT test cycles, home tests, deployments naar iTunes, etc.

Apple gaat dit proces niet overhoop halen omdat enkele klanten niet het geduld hebben om enkele dagen te wachten. Al helemaal niet aangezien ze nog ruim binnen de beloofde termijn zitten...
Jawel en daar stond niets van dit alles in, wel een enorm verwijt naar iemand anders en de conclusie dat men niet separaat zou werken. iOS 3.2 bewijst het tegendeel. Er kan en wordt ook wel degelijk separaat gewerkt maar alleen wanneer dat niet anders kan (en iOS is nou niet de eerste waar het gebeurd, ze hebben dit trucje al menigmaal uitgevoerd, daardoor kon men steeds zo snel van architectuur switchen).

Zoals ik al zei heb je vanuit management en marketing gronden liever dat je alles in 1x uit kunt brengen. Het heeft dus niets met de zaken die jij opsomt te maken (dus niets met development en alle processen/methodieken die je er voor inricht/gebruikt). Het is gewoon een keuze die ze hebben gemaakt. Je kunt namelijk ook een andere keuze maken omwille van de load. Door de firmwares 1 voor 1 uit te brengen spreid je dat wat meer wat weer fijner is voor je infrastructuur. Dat is de reden waarom je eerst 10.6.5 had, daarna iTunes 10.1 en nu straks iOS4.2. Alles in 1x trekt de hele mikmak compleet plat.

Vage data afgeven doen bedrijven wel vaker, dan hebben ze een slag om de arm en kunnen ze nergens op vastgepind worden. Dat is gewoon risicovermijdend gedrag. Levert wel als nadeel dat klanten ongeduldig kunnen worden, zeker als er voor een aantal een vrij belangrijke fix (proximity problemen) in zit die het verschil uitmaakt tussen bruikbaar en onbruikbaar. Zoals je terecht opmerkt...november is nog niet voorbij, het komt vast nog wel een dezer novemberdagen.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door twcoolen (Bericht 600994)
Maar goed, geen bron is ook prima. We zien wel wanneer het uitkomt.. Ik zeg 16 november 2010...;)

Right, je released een nieuwe gm op een vrijdag zodat developers nog het een en ander kunnen testen. Een gemiddelde werkweek (ook buiten Nederland) loopt van ma t/m vrij en voor sommigen zelfs t/m zaterdag. Dat kleine beetje gegeven maakt een release op 16-11 heel wat onwaarschijnlijker dan vrijdag 19-11 of dinsdag 24-11. Maar ja, het is maar een kleine fix op alleen de iPad. We zullen het zien vandaag.

de3jeh 16-11-10 18:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ShortyEx (Bericht 600451)
@twcoolen: excuseer? Werk jij dan in de ICT? Zoals in de post onder je staat, ieder stuk hardware heeft zijn bijhorende firmware... Trouwens al zou dat niet zo zijn waarom zou het dan kunnen dat iPhone zijn (nu) perfecte werkende update krijgt. En dat de iPad gebruikers enkele weken later hun perfect werkende update krijgen.

Imo is het zo dat de problemen met de 4.2 GM niet gerelateerd zijn aan de hardware van de iPhones, maar aan die van de iPad. Wat betekent dat een zogezegde patch voor de 4.2 die dan zou kunnen uitkomen, (volgens mij) helemaal niet nodig is.

En als je het echt wilt weten, ik ben informaticus. Toch bedankt voor je professionele mening ;)

Grappig dat mensen toch altijd hun "titel" nog even moeten neer zetten !
wat voor significante bijdrage heb je dan toegevoegd aan het ICT vak gebied ?

Welke opleidingen gevolgd ???
maar goed genoeg off topic

Let's face it hij komt vandaag niet meer dus zal wel de 24e zijn :D


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:38.